کد خبر : 1018
دیدگاه‌ها برای گله مندی مردم روستاهای دهنو اسلام آباد، دلی دهنو و جمال آباد گرگیو از وضعیت آب آشامیدنی بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1400 - 20:18
-

آقای طاعتی زاده

گله مندی مردم روستاهای دهنو اسلام آباد، دلی دهنو و جمال آباد گرگیو از وضعیت آب آشامیدنی

گله مندی مردم روستاهای دهنو اسلام آباد، دلی دهنو و جمال آباد گرگیو از وضعیت آب آشامیدنی
لوله های مسیر انتقال از سرچشمه تا مخزن، بدلیل ریزش کوه و هوازدگی در نقاط مختلفی شکسته و فرسوده شده، مخزن ذخیره نیز قدیمی، کوچک و دارای ترک های زیادی در کف و دیوارها می باشد و به همین دلیل گندزدایی

اهالی روستاهای دهنو اسلام آباد، دلی دهنو و جمال آباد گرگیو از توابع بخش سرفاریاب مدتهاست با مشکل جدی آب آشامیدنی مواجه هستند.
این روستاها با جمعیتی بیش از ۱۲۰۰ نفر که با تقدیم ۷ شهید و چندین ایثارگر، جانباز و رزمنده و حضور و مشارکت فعال در مسآئل مختلف فرهنگی و اجتماعی سرآمد بوده و هستند، مدت چند سالی است در زمینه آب آشامیدنی دچار مشکلات فراوانی هستند.
آب آشامیدنی روستاهای مذکور از اوایل انقلاب از چشمه امامزاده حمزه و بصورت ثقلی به مخزن ۸۰ متر مکعبی وارد و با شبکه داخلی احداث شده با قدمت حدود ۴۰ ساله توزیع می شده است. از چند سال پیش تاکنون لوله های مسیر انتقال از سرچشمه تا مخزن، بدلیل ریزش کوه و هوازدگی در نقاط مختلفی شکسته و فرسوده شده، مخزن ذخیره نیز قدیمی، کوچک و دارای ترک های زیادی در کف و دیوارها می باشد و به همین دلیل گندزدایی آب مخزن صورت نمی گیرد و آب از سرچشمه بدون هیچ تصفیه ای بدست مردم این روستاها می رسد. خرابی و شکستگی شدید شبکه های داخلی نیز باعث هدر رفتن زیاد و همچنین آلودگی بیشتر آب شده و مردم در این روستاها همواره و در طول سال با کمبود و آلودگی آب مواجه هستند.
مردم، شوراهای اسلامی و دهیاران بشدت از این وضعیت گلایه مند و با گفتگو با خبرنگار صدا و سیما و عصر کهگیلویه از مسئولین بخش و شهرستان و استان خواهان رفع این مشکل اساسی و جلوگیری از پیامدهای جبران ناپذیر آن شدند.
با توجه به کمبود و نامناسب بودن آب در این روستاها و عواقب و عوارض بهداشتی و اجتماعی و … ناشی از این مشکل برای مردم، انتظار می رود موضوع بصورت جدی از طرف مسئولین ذیربط، پیگیری و برای رفع این نیاز اساسی مردم اقدام عاجل صورت پذیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.