کد خبر : 1069
دیدگاه‌ها برای ۱۹ هزار میلیارد برای تأمین مواد اولیه قیر دستگاه‌های اجرایی اختصاص یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1400 - 12:09
-

معاون پارلمانی وزارت راه‌ در گفت‌وگو با ایرنا:

۱۹ هزار میلیارد برای تأمین مواد اولیه قیر دستگاه‌های اجرایی اختصاص یافت

۱۹ هزار میلیارد برای تأمین مواد اولیه قیر دستگاه‌های اجرایی اختصاص یافت
انتصابات در دولت مردمی باید منطق بر شعارهای دولت همچون «شایسته‌یابی، شایسته‌سازی و شایسته‌گزینی در راستای گام دوم انقلاب» باشد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت راه‌ و شهرسازی گفت: کمیسیون عمران مجلس، وزارت نفت را مکلف کرد معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان نفت خام در اختیار پالایشگاه‌ها قرار دهد تا مواد اولیه قیر دستگاه‌های اجرایی همچون وزارت‌ راه، بنیاد مسکن و سازمان شهرداری‌ها را تأمین کند.

«سید فرزاد نجات‌نیا » در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، با تشکر از توجه ویژه کمیسیون عمران مجلس به پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: امیدوارم در شور سوم و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شاهد یک بودجه عملیاتی منطبق بر آمایش سرزمینی متناسب با نیازها و اولویت‌ها در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: اقدام خوبی در کمیسیون عمران برای تخصیص قیر به پروژه‌های عمرانی صورت گرفته و این کمیسیون وزارت نفت را مکلف کرد معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان نفت خام در اختیار پالایشگاه‌ها قرار دهد تا مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارت راه‌وشهرسازی، بنیاد مسکن، سازمان شهرداری‌ها، سازمان بسیج، سازمان نوسازی مدارس و سازمان جنگل‌ها و مراتع تحویل داده شود.

نجات‌نیا افزود: پس از بررسی بند (ز) تبصره (۱) که در مورد تأمین مواد اولیه قیر برای دستگاه‌های اجرایی است، کمیسیون تخصصی عمران رقم این بند بودجه را از ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان به ۱۹۰۰۰ میلیارد افزایش داد؛ البته ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت دیون و معوقات به پالایشگاه‌ها، تولید قیر توسط دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۳ را در پی داشت. ضمن آنکه تا پیش از این نظر به خلاء قانونی امکان لازم برای پرداخت مطالبات معوقه فراهم نبود و از طرفی هم ۲ درصد سهم وزارت راه و بنیاد مسکن نیز افزایش یافت.

انتصابات در دولت مردمی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب است

معاون پارلمانی وزارت راه‌وشهرسازی در خصوص انتصابات این وزارتخانه با توجه به تأکید بازرس ویژه رییس جمهور بر رعایت ضوابط و رویکرد دولت مردمی در انتخاب همکاران دولت، گفت: تصمیم‌گیری برای انتصابات در دولت مردمی باید منطق بر شعارهای دولت همچون «شایسته‌یابی، شایسته‌سازی و شایسته‌گزینی در راستای گام دوم انقلاب» باشد.

نجات‌نیا، ورود بازرسی ویژه نهاد ریاست‌جمهوری در امر انتصابات دستگاه‌های اجرایی را مطالبه جریان انقلابی دانست و افزود: این موضوع نقطه عطفی در تصمیمات دولت انقلابی است و امیدواریم که سرمایه انسانی به‌عنوان مهم‌ترین عامل در تحول سارختارها و فرایندها، برای استمرار کارآمدی نظام و تشکیل ایران قوی باشد.

وی خاطر نشان کرد: وزیر راه‌وشهرسازی انتصابات استانی را منوط به احصای نقطه نظرات استانداران می‌داند و تلاش خواهیم کرد انتصابات در راستای اهداف نظام اسلامی و دولت مردمی و عدالت‌خواه باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.