کد خبر : 10721
دیدگاه‌ها برای آیین کلنگ زنی ساخت سایبان آرامستان روستای امامزاده اسماعیل توسط حاج ولی دهقان بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 0:18
-

خبرنگار آقای طاعتی

آیین کلنگ زنی ساخت سایبان آرامستان روستای امامزاده اسماعیل توسط حاج ولی دهقان

آیین کلنگ زنی ساخت سایبان آرامستان روستای امامزاده اسماعیل توسط حاج ولی دهقان
در طول تاريخ كارهاى مهمى به وسيله موقوفات انجام شده و بسيارى از مراكز علمى، درمانى و مدارس و كارهاى خير اجتماعى از اين طريق انجام گرفته است و مسلمانان جهان از بركات موقوفات، بهره فراوان گرفته و مى ‏گيرند.

آیین کلنگ زنی ساخت سایبان آرامستان روستای امامزاده اسماعیل توسط خیر حاج ولی دهقان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، در اقدامی سنجیده و پسندیده یکی از خیرین سادات تصمیم به ساخت سایبانی برای اقامه نماز میت در آرامستان روستای برآفتاب امامزاده اسماعیل (ع) از توابع بخش سرفاریاب گرفته است.
حاج ولی دهقان از سادات امامزاده علی (ع) مقیم دهدشت، هدف خود از احداث سایبان را فی سبیل اللّه و باقیات صالحات عنوان کرد و گفت: این روستا به خاطر وجود بقعه مبارک امامزاده اسماعیل (ع) از نوادگان امام جواد (ع) به نام آن بزرگوار مزین شده و آرامستانش قدمتی چندین ساله دارد و اغلب کسانی که از این روستا و روستاهای اطراف به شهرهای اطراف مهاجرت کرده اند اموات خود را در این قبرستان دفن می کنند.
حاج دهقان افزود: با توجه به روند افزایشی دفن افراد متوفی و به جهت رفاه حال نمازگزاران در گرمای تابستان و باران زمستان، تصمیم داریم سایبانی با مساحت ۵۰۰ متر مربع با ابعاد ۱۷*۳۰ متر احداث کنیم و ثوابش را به ارواح طیبه الشهدا، این امامزاده واجب التعظیم وسایر اموات و روح پدرم هدیه می کنم.
فرماندار چرام نیز با حضور در مراسم کلنگ زنی و تبریک به بانی کار و بیان حکایت حکمت آموز طرح دعوی اعتراض چند نفر بر سر قطعه زمینی در حضور پیامبر و واگذاری قضاوت از طرف آن حضرت به خود زمین و ادعای عجیب اما واقعی زمین که متعلق به هیچ فرد و گروهی نیستم و همه مردم و انسان هامتعلق به من هستند، گفت: از دنیای مادی فانی جزء کار و اثر نیک و خیر چیزی باقی نمی ماند و حقیقتاً غبطه و حسرت می خوریم که توان مالی (شخصی) مشارکت در چنین کارهای خیری را نداریم.
سید عبدالرحمن توفیقیان افزود: این بناء (احداث سایبان نماز میت) در مساحت ۵۰۰ متر مربع و برآورد ۷ میلیارد ریال قرار است در فرجه زمانی دو ماهه احداث شود که همه هزینه های آن را آقای حاج ولی دهقان از انسان های نیکوکار و مؤمن منطقه تقبل نموده است.
توفیقیان افزود: امید است که سایر مردم هم از هزینه کردن مسایل غیر مفید صرف نظر کرده و دست به چنین اقدامات سازنده بزنند و به آبادانی روستا و محل زندگی خود بپردازند تا هم زنده ها اکنون و آیندگان از آن استفاده کنند و هم پاداش و ثواب آن به درگذشتگان برسد.
امام جمعه سرفاریاب نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از بانی و واقف این عمل نیکو و حضور مردم و مسئولین، با بیان روایتی درباره اهمیت و آثار وقف در جامعه گفت: وقف یکى از سنت هاى مهم اسلامى است که از زمان پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله) وجود داشته و در اعصار همه معصومین مورد توجه بوده و تأکیدهاى فراوانى نسبت به آن در روایات اسلامى آمده است.
حجت الاسلام زارعی پور افزود: در طول تاریخ کارهاى مهمى به وسیله موقوفات انجام شده و بسیارى از مراکز علمى، درمانى و مدارس و کارهاى خیر اجتماعى از این طریق انجام گرفته است و مسلمانان جهان از برکات موقوفات، بهره فراوان گرفته و مى ‏گیرند.
وی با تحسین این کار توسط آقای دهقان در این شرایط سخت اقتصادی، احداث چنین سایبانی را در آرامستان سرفاریاب ضروری عنوان کرد و از همه مردم و مسئولین و خیرین و معتمدین خواست در ساخت سایبان آرامستان شهر سرفاریاب همکاری و مساعدت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.