کد خبر : 11067
دیدگاه‌ها برای *ریزش قیمت‌های خودرو همچنان ادامه دارد / بازگشت قیمت‌ها به بهمن‌ماه پارسال بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1402 - 2:32
-

چه مسأله ای باعث ریزش شدید قیمت های خودرو شده است

سید حسین رازیان

*ریزش قیمت‌های خودرو همچنان ادامه دارد / بازگشت قیمت‌ها به بهمن‌ماه پارسال

*ریزش قیمت‌های خودرو همچنان ادامه دارد / بازگشت قیمت‌ها به بهمن‌ماه پارسال
پیش بینی کاهش قیمت به یک سال اخیر

*ریزش قیمت‌های خودرو همچنان ادامه دارد / بازگشت قیمت‌ها به بهمن‌ماه پارسال*

عصر کهگیلویه/ بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت حاکی از رکود معاملات و افت ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت‌ انواع خودروهای داخلی، خارجی و مونتاژی در یک ماه گذشته است به طوری که قیمت‌ها به بهمن‌ماه پارسال بازگشت داشته‌اند.

رکود سنگین، عدم انجام خرید و فروش و معاملات در نقطه صفر، توصیف این روزهای فعالان بازار خودرو است؛ شرایطی که هر روز شاهد افت بیش از پیش قیمت‌ها هستیم.

این شرایط سبب شده تا خریداران به امید کاهش بیش از پیش قیمت‌ها از خرید دست بکشند و فروشندگانی که نیاز مبرم به پول دارند نیز با قیمت‌های پایین‌تری خودروهای خود را عرضه کنند.

به گفته رئیس انجمن نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، مشتریان احساس می‌کنند که به‌زودی شاهد ورود نخستین خودروهای وارداتی به بازار خواهیم بود و قیمت‌ها بیش از گذشته ریزش خواهد داشت.

«سعید موتمنی»‌ یادآور شد: بحث واردات خودروهای کارکرده نیز هنوز داغ است و به‌تازگی رئیس مجلس نیز در این خصوص صحبت کرده که همین صحبت‌ها تاثیرگذار است.

او، همچنین به موضع اخیر شورای رقابت درخصوص قیمت برخی خودروهای مونتاژی و لزوم کاهش ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی آنها اشاره کرد و افزود: همین مساله سبب ریزش شدید قیمت این دسته از خودروها شده است.

این مقام صنفی با تاکید بر اینکه با وجود کاهش قیمت‌ها اما هنوز فاصله قیمت بازاری و کارخانه‌ای خودروها بالاست، گفت: به طور نمونه در حالی که تارا اتوماتیک ۴۹۰ میلیون تومان فاکتور می‌شود، اما در بازار حدود ۸۳۵ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین فاصله بیش از ۱۰۰ درصدی در پژو ۲۰۷ اتوماتیک شاهد هستیم یا  پژو ۲۰۶ تیپ۲ که مدل ۱۴۰۱ آن ۲۱۴ میلیون تومان فاکتور می‌شود، در بازار تا ۵۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

در صورتی که تولید ۱.۷ میلیون دستگاه خودرو در سال جاری محقق شود و شاهد تردد خودروهای وارداتی نو یا کارکرده در سطح خیابان‌ها و جاده‌ها باشیم، ریزش قیمت‌ها به مراتب بیشتر خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.