کد خبر : 1143
دیدگاه‌ها برای دمیدن روح امید و اشتغال به زندگی مردم بیدانجیر از توابع بخش سرفاریاب. بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 11:24
-

آقای طاعتی زاده

دمیدن روح امید و اشتغال به زندگی مردم بیدانجیر از توابع بخش سرفاریاب.

دمیدن روح امید و اشتغال به زندگی مردم بیدانجیر از توابع بخش سرفاریاب.
اهداء بسته های معیشتی به همه خانواده ها و بررسی و توجه به مسکن و اشتغال خانوارهای تحت حمایت این نهاد را از اهداف و برنامه های این سفر عنوان کرد

گزارش پایگاه خبری عصرکهگیلویه”
بازدید مدیر کل کمبته امداد امام خمینی (ره) و فرماندار چرام از روستاهای منطقه بیدانجیر دهستان پشته زیلایی بخش سرفاریاب.
مدیر کل کمیته امداد استان به همراه فرماندار و شورای اداری شهرستان چرام از روستاهای حوزه بیدانجیر واقع در دهستان پشته زیلائی بخش سرفاریاب، بازدید کردند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در این بازدید گفت: در سالروز عید مبعث و در راستای رسالت های کمیته امداد و توجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار، توفیقی حاصل شد تا باتفاق تعدای از همکاران و فرماندار محترم شهرستان چرام به این حوزه سفر و بازدیدی داشته باشیم.
مبشری اهداء بسته های معیشتی به همه خانواده ها و بررسی و توجه به مسکن و اشتغال خانوارهای تحت حمایت این نهاد را از اهداف و برنامه های این سفر عنوان کرد و گفت: در بحث مسکن هر یک از خانوارها که دارای پروانه ساخت باشند بدون محدودیت می توانند به کمیته امداد مراجعه کنند تا در قالب تفاهم نامه ای که با بنیاد مسکن استان و سپاه داریم برایشان مسکن ساخته شود و در این طرح نیز مبلغ یک میلیارد ریال وام مسکن و یک میلیارد ریال هم بلاعوض به آنها تعلق می گیرد.
مبشری افزود: در موضوع اشتغال هم راهنمایی و مشاوره های لازم برای این جوانان و خانواده ها و افرادی که در خانواده ها هستند، ارائه داده شد تا در صورت تمایل و مراجعه، یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه با بهره پایین برای اشتغال در اختیار آنان قرار داده شود.
ایشان در ادامه عنوان کرد: تا کنون بیش از پنج هزار طرح اشتغالزایی در سطح استان اجرا کرده ایم که رقم خیلی خوبی هست و هیچ محدودیتی برای ادامه اجرای این طرح ها را در مناطق محروم نداریم. ایشان در ادامه گفت: امیدواریم با همت همکاران پر تلاش ما در کمیته امداد و بانک ها و شورای اشتغال استان بتوانیم این عزیزان را به خودکفایی برسانیم.
مبشری در پایان به نزدیکی ایام عید نوروز و برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای ۱۲ و ۱۳ ‌و ۱۴ اسفند با شعار عید برای همه، اشاره کرد و گفت با توجه به اینکه حدود چهل و هفت هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان داریم از عموم مردم برای مشارکت در این اقدام خداپسندانه و یاری رساندن به نیازمندان دعوت می نماییم.
فرماندار شهرستان چرام نیز در این بازدید گفت: امروز به همراه مدیرکل محترم کمیته امداد و تعدادی از مسئولین اداری و به منظور شناسایی و احصاء نیازمندیها و مشکلات و همچنین آشنایی با ظرفیتهای مناسب برای پیشرفت در حوزه های مختلف در روستاهای تل سیاه، چالباغ، اندرون و آبچنار بیدانجیر در پشته زیلائی بخش سرفاریاب حضور یافتیم.
توفیقیان با اشاره به اینکه، حوزه ی راه و مسیرهای ارتباطی،بهداشت و درمان، جهادکشاورزی و عشایری، منابع طبیعی، تأمین آب و برق از جمله حوزه هایی است که دارای مشکلات و کمبودهایی بوده و اهالی این روستاها را رنج می دهد؛ ابراز امیدواری کرد با رایزنی و قولهایی که از مسئولین مربوطه در هر بخش گرفتیم و برنامه ریزی‌های انجام شده، بتوانیم بخشی از این مشکلات را به زودی رفع و برای دیگر مشکلات و درخواست‌های اهالی، اقدامات مناسبی را در آینده به انجام برسانیم.
ایشان همچنین افزود: با شرایط اقلیمی مناسب این روستاها برای کشاورزی و دامپروری و حمایت از طرح هایی که از قبل توسط برخی از اهالی شروع شده و همچنین استقبال و همکاری مردم از طرح های اشتعال زایی و ساخت مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره)، امیدوار هستیم در آینده نزدیک شاهد نتایج قابل قبولی درخصوص تولید محصولات، رونق و مهاجرت معکوس اهالی به این روستاها باشیم.
در این برنامه سفر و بازدید یک روزه، یک سری جهیزیه نیز توسط مسئول بنیاد خیریه آبشار عاطفه های شهرستان ( سرکار خانم تشکری) به یک زوج جوان اهداء گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.