کد خبر : 1620
دیدگاه‌ها برای کاشت نهال در سطح معابرشهرسرفاریاب بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردین 1401 - 8:56
-

شورای اسلامی و شهرداری سرفاریاب با همکاری گروه سمن انقلاب سبز زاگرس و دفتر امام جمعه اقدام به کاشت نهال در معابر و توزیع بین متقاضیان نمود.

آقای طاعتی زاده

کاشت نهال در سطح معابرشهرسرفاریاب

کاشت نهال در سطح معابرشهرسرفاریاب
یکی از کارهای ارزشمندی که برای مؤمن و انسان می ماند، کاشتن نهال و درخت است.

امام جمعه سرفاریاب در این برنامه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای ارزشمندی که برای مؤمن و انسان می ماند، کاشتن نهال و درخت است. محمدتقی زارعی پور با اشاره به فواید و آثار معنوی و زیست محیطی کاشت درخت برای زندگی ما انسانها، بر لزوم حفاظت از منابع طبیعی و گسترش فضای سبز و درختکاری تأکید کرد.
ایشان همچنین درختان موجود در منطقه را از مواهب الهی دانست و ضمن با ارزش دانستن کارها و اقدامات گروهای جهادی و مردم نهاد در خصوص درختکاری و سایر امور به شهرداری و مسئولین شهری توصیه و درخواست نمودند تا برای زیباسازی و افزایش فضای سبز در سطح شهر برنامه ریزی و فعالیت نمایند.
حجت الاسلام زارعی پور در پایان از اقدام و تلاش شهرداری و شورای اسلامی و گروه سمن انقلاب سبز زاگرس در اجرای این برنامه تشکر و قدردانی نمودند.
لازم به توضیح می باشد که گروه مردم نهاد سمن انقلاب سبز زاگرس که هم اکنون بیش از هزار نفر عضو داوطلب داشته و حدود دو سالی است در نقاط مختلف استان فعالیتهای بسیاری را در حوزه احیا ء و‌ حفاظت و گسترش منابع طبیعی و محیط زیست به انجام رسانده است.
از مهمترین اقدامات این سازمان مردم نهاد می توان به برنامه های متعدد کاشت بلوط در نقاط مختلف شهرهای استان، برنامه عظیم کاشت نارنج در کهگیلویه با شعار ( بلاد شاپور دیار بهار نارنج ) مشارکت در کاشت نارنج در شهر سرفاریاب، کاشت چنار و زبان کنجشک در شهر یاسوج و مشارکت و همکاری فعال در اطفاء حریق جنگلها و مراتع استان، پاکسازی محیط زیست در مناطق مختلف در راستای فرهنگ سازی و با حضور خانواده ها، پیگیری معضلات زیست محیطی، تجاوز به اراضی ملی، کوه خواری، پیگیری برخورد با دایر کردن کوره های تولید زغال، قاچاق چوب و …از طریق مراجع قانونی و ذیصلاح اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.