کد خبر : 1661
دیدگاه‌ها برای *اولین نشست شورای اداری بخش سرفاریاب در سال جدید با محوریت مدیریت بحران آب و ضرورت اصلاح کشت. بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401 - 0:55
-

آقای طاعتی زاده

*اولین نشست شورای اداری بخش سرفاریاب در سال جدید با محوریت مدیریت بحران آب و ضرورت اصلاح کشت.

*اولین نشست شورای اداری بخش سرفاریاب در سال جدید با محوریت مدیریت بحران آب و ضرورت اصلاح کشت.
با توجه به مصوبه شورای آب شهرستان، کشت محصولاتی نظیر برنج که به آب زیاد نیاز دارند ممنوع و نیاز هست مردم به جای این نوع کشت به محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارند روی آورند.

به گزارش پایگاه خبری عصرکهگیلویه ازسرفاریاب”
نشست شورای اداری بخش سرفاریاب با حضور بخشدار، امام جمعه و اعضای شورای اداری برگزار شد.
بخشدار سرفاریاب در این جلسه با تبریک سال نو و خیر مقدم به امام جمعه، از نماز جمعه بعنوان قلب فرهنگی هر شهر و از مطالبات مردم در جهت ارضای نیازهای معنوی خود یاد کرد و از همه کسانی که در بر پایی نماز جمعه شهر سرفاریاب که بعد از وقفه دو ساله در این شهر برگزار گردید تشکر نمود.
علی محمودی، بخش سرفاریاب را بعنوان یکی از بخشهای محروم استان برشمرد که تعداد زیادی از روستاهای تابعه هنور با مشکلات زیر ساختی جاده، آب و مخابرات مواجه هستند و نیازمند توجه ویژه مسئولین است و تریبون نماز جمعه رسانه خوبی برای انعکاس و پیگیری مشکلات مردمی است.
ایشان در ادامه با اشاره به خشکسالی های اخیر و آغاز فصل گرما به بحران آب اشاره کرده و گفت: کم آبی در سالهای اخیر یکی از چالشهای کشور به شمار می رود و مصرف نامناسب نیز بر کشاورزی نیز تأثیر گذاشته است و لازم است با اصلاح الگوی کشت و کاهش سطح زیر کشت محصولات پرآب در کنار سایر اقداماتی نظیر تجهیز اراضی به آبیاری نوین نیازهای آبی این بخش را کاهش داد و درآن صرفه جویی کرد.
رئیس شورای اداری بخش سرفاریاب افزود: با توجه به مصوبه شورای آب شهرستان، کشت محصولاتی نظیر برنج که به آب زیاد نیاز دارند ممنوع و نیاز هست مردم به جای این نوع کشت به محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارند روی آورند.
امام جمعه سرفاریاب در این نشست ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و بیان اهمیت، جایگاه و نقش نماز جمعه در ایجاد وحدت و اتحاد بین مردم و مسئولین، از مسئولین خواست با حضور پر شور و استقبال خوب خود در مراسمات فرهنگی از جمله نماز جمعه به پیشرفت و توسعه بخش کمک کنند و حرمت و احترام نماز جمعه را با حضور پررنگ و همکاری خود نگه دارند.
حجت الاسلام محمد تقی زارعی پور
با توصیه به رعایت اخلاق اسلامی و خوش اخلاقی مسئولان در برخورد با مردم و ایجاد رابطه صمیمی با آنها اظهار امیدواری کرد که ستاد نماز جمعه با مشارکت همه مردم تشکیل و با همکاری آنها و مساعدت مسئولین شهرستانی و استانی در جهت رفع مشکلات و توسعه بخش گامهای موثری برداشته شود.
تشکیل جلسه شورای آب در جهاد کشاورزی و تعیین وضعیت کشت بهاره کشاورزان، بررسی و حل مشکلات آب روستاهای نهـم، دره لیر ، تلخاب، دهنو و گرگیو و دیگر روستاهای پر تنش بخش توسط اداره آب و فاضلاب و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی و نیروی انتظامی، پیگیری مشکلات اداره آب و فاضلاب از طریق فرمانداری و شرکت آبفای استان و پیگیری مشکلات فرستنده های مخابراتی تلوندی و امامزاده محمود از طریق ادارات شهرستان و استان از مهم ترین مصوبات این نشست بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.