کد خبر : 1689
دیدگاه‌ها برای ارائه مشاوره‌های قرآن بنیان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401 - 22:35
-

مدیر بخش مشاوره بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد:

ارائه مشاوره‌های قرآن بنیان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

ارائه مشاوره‌های قرآن بنیان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
امسال برای اولین‌بار مشاوره‌های قرآن بنیان در نمایشگاه بین‌المللی ارائه خواهد شد.

مدیر بخش مشاوره بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: امسال برای اولین‌بار مشاوره‌های قرآن بنیان در نمایشگاه بین‌المللی ارائه خواهد شد.

دکتر سید محمدحسین چاوشیان با اشاره به آغاز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از روز شنبه ۲۷ فروردین‌ماه، اظهار داشت: با پیچیده شدن سبک زندگی‌ها در اثر پیشرفت تکنولوژی، انسان امروزی به‌جای افزایش سطح آرامش ناشی از این پیشرفت، بر عکس دچار ناآرامی بیشتر به جهت استفاده نادرست، زیاده‌روی و ازبین‌رفتن مرزهای روابط و کم‌شدن معنویت شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که بر اساس تربیت دینی و قرآنی، دستیابی به آرامش در روح و روان انسان جز در سایه ارتباط با خالق هستی، خودسازی و خودشناسی حاصل نمی‌شود، تربیت قرآن بنیان، مخالف رشد و پیشرفت جوامع بشری نیست اما معتقد است، انسان به‌واسطه فطرت و نحوه آفرینشش اگر در مواجهه با عوامل محیطی خودمراقبتی، ذهن‌آگاهی، خودشناسی و در نهایت تربیت معنویت ضعیفی داشته باشد و به آن نپردازد، نه‌تنها به آرامش نمی‌رسند بلکه اسیر و قربانی دست‌یافت‌های خودش خواهد شد. نمونه بارز این دوگانگی را در برخی جوامع غربی و پیروان مکاتب فلسفی به‌وضوح می‌توان دید.

چاوشیان به برپایی غرفه ضیافت خاتم در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره قرآن بنیان، محور خدمات غرفه «ضیافت خاتم» در نمایشگاه قرآن خواهد بود.

وی تصریح کرد: خدمات مشاوره‌ای در قالب‌های تربیتی (مشاوره فرزندآوری و پیش از بارداری، مشاوره دوران بارداری، فرزندپروری، مشکلات رفتاری کودکان، فرزندپروری دوران نوجوانی، آسیب‌های نوپدید در فضای مجازی)،- تحصیلی (استعدادیابی، انتخاب رشته، اختلالات یادگیری)، فردی (مهارت‌های فردی و مهارت‌های زندگی، تنظیم هیجانات (مدیریت خشم و مدیریت استرس)، جرات مندی و ابراز وجود، اعتمادبه‌نفس، مشاوره شغلی) ، مشاور پیش از ازدواج (ارزیابی ملاک‌های ازدواج، مشاوره حقوقی خانواده، مصاحبه با زوجین و خانواده‌هایشان، پاسخ به سوالات عرفی و شرعی زوجین) و مشاوره زوجین (آموزش مهارت‌های ارتباطی، پاسخ به مسائل زناشویی، آموزش تکنیک‌های افزایش صمیمیت و پیشگیری از طلاق و خیانت، آموزش مدیریت مالی) ارائه خواهد شد.
رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم به ویژگی‌های مشاورین انتخاب شده جهت ارائه خدمات تخصصی اشاره کرد و بیان داشت: ملاک انتخاب و دعوت از متخصصین جهت حضور در غرفه مشاوره عبارت است از بهره‌مندی از دانش و تخصص آکادمیک، داشتن حسن شهرت و حسن سابقه کاری، تعهد، اخلاق‌مداری و امانت‌داری، علاقه‌مندی و دلسوزی نسبت به اهداف مجموعه، پایبندی به اصول شرعی و ارزش‌های اخلاقی و انقلاب اسلامی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.