کد خبر : 1967
دیدگاه‌ها برای نشست تکریم و معارفه مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان با حضور دکتر محمدجواد حاج حسینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر عسکری معاون استاندار و جمعی از مسئولان، صنعتگران و معدنکاران، اصناف و بازاریا بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 - 20:29
-

کمتر صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته که در آن دخیل نبوده باشم، همچنان معتقدم صنعت ما برای

سید حسین رازیان

نشست تکریم و معارفه مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان با حضور دکتر محمدجواد حاج حسینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر عسکری معاون استاندار و جمعی از مسئولان، صنعتگران و معدنکاران، اصناف و بازاریا

نشست تکریم و معارفه مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان با حضور دکتر محمدجواد حاج حسینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر عسکری معاون استاندار و جمعی از مسئولان، صنعتگران و معدنکاران، اصناف و بازاریا
مهندس روزبهان، دوری از حواشی که استان ما از آن لطمات زیادی برده است، همچنین تمرکز مطلق بر انجام صرف وظیفه کاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت، معتقد به برخوردهای اخلاق محور و مدارا هستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر کهگیلویه: نشست تکریم و معارفه مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان با حضور دکتر محمدجواد حاج حسینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر عسکری معاون استاندار و جمعی از مسئولان، صنعتگران و معدنکاران، اصناف و بازاریان برگزار شد.

مدیرکل سابق صنعت معدن و تجارت استان در این نشست گفت: آنچه در این دوره آمدن ها و رفتن ها مهم است، عملکرد افراد است و امیدواریم آنچه که داشتیم و انجام دادیم مورد رضایت باری تعالی واقع شده باشد.

سالار حسین پور افزود: در این مدت کوچکترین زمانی نبوده که فکر و ذکر ما صنعت، معدن و جایگاه استان نباشد. مدیری بودم که متعلق به همه مردم در اقصی نقاط استان بوده و با افتخار خدمت کردم و خودم را دارای یک کارنامه خوب قلمداد می کنم.
وی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد استان محرومی است که امروز نیازمند توسعه بوده و یکی از مولفه‌ها و لازمه توسعه جمعیت، مدیریت، تکنولوژی و نیروی انسانی است که بخشی را داریم و فقط باید به درستی مدیریت شده و توسعه داده شوند.
حسین پور اظهار داشت: توصیه می کنم به عزیزانی که درصدد کار کردن هستند، میدان دهند و به جای مدیریت علمی، مدیریت سیاسی را نگذاریم. طی این مدت مسئولیت فشارهای سیاسی زیادی را متحمل شدم، خواهش می کنم عزیزی که مسئولیت صنعت، معدن و تجارت استان را می‌خواهد در دست بگیرد، همه مجموعه ها شامل دستگاه‌های دولتی و شورای اداری استان با ایشان همراه باشند و دست به دست هم داده تا ایشان با آبرو کار کنند، زیرا اگر ایشان دارای آبرو باشند جایگاه صنعت استان ارتقاء خواهد یافت.
مدیرکل پیشین صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: کارهایی در این مدت صورت گرفت که با همراهی بسیاری از عزیزان بوده، برنامه‌هایی تعریف شد و امیدواریم تا دو تا چهار سال آینده حاصل آنها تحول خوبی در استان صورت گیرد.
وی همچنین ابراز داشت: امروز یکی از بزرگترین دغدغه های مردم استان اشتغال است و طی سال‌های آینده در راستای برنامه هایی که شروع شده است رشد قابل توجهی خواهد داشت.
وی در این باره اضافه کرد: وقتی به صنعت و معدن آمدم عکسی از پتروشیمی گچساران منتشر شد که محل چرای دامها بود و امروز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، درحالیکه به عنوان تامین کننده خوراک پتروشیمی دهدشت نیز هست و رشد این بخش و سایر بخش‌ها هم سرایت می‌کند و در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید. امید است که جوانان عزیز بخش سرفاریاب نیز با راه اندازی فسفات این منطقه به اشتغال برسند و تا پایان سال به بهره برداری و افتتاح برسد.
وی عنوان داشت: پروژه دی اتانول گچساران که متاسفانه به علت نبود و عدم تأمین تسهیلات رشد کمی داشته، امیدواریم با کمک نماینده گچساران تامین اعتبار شده و تسهیلات لازم به این پروژه اختصاص داده شود. همچنین کارخانه قند یاسوج را بنیاد برکت وارد عمل شده و به عنوان کارخانه مادر استان راکد مانده است، اما انتظار داریم با کمک این بنیاد به زودی وارد مدار شود.
حسین پور تاکید کرد: استان اگر امروز کمتر برخوردار است، مشکل ما بیشتر در زمینه اشتغال است. یک جا باید دنبال معیشت باشیم و یک جا دنبال اشتغال. در بحث بازار نیز، بازاریان ما از سال ۹۸ با ورود ویروس کرونا تحت شرایط سختی بودند و عملاً بازارها تعطیل شدند، اما نگاهمان در ساماندهی و ایجاد شهرک‌های صنعتی بود. بخشی از اصناف ساماندهی شده و صنوف انتقال داده شدند و بخشی دیگر از زمین خریداری شده و در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز در این نشست گفت: امروز همان طور که داریم شخصی را تکریم می‌کنیم به معنای معارفه شخص دیگری نیز هست و این روز همچنان تکرار خواهد شد زیرا دنیا در گذر است و این پست‌ها نه به کسی وفا می‌کند و نه وفا کرده است.
احسان عسکری افزود: تنها کاری برای ما ماندگار است که آخرت ما را تامین کند، بار مسئولیت هیچ تبریکی ندارد، کسی که در جغرافیای کهگیلویه و بویراحمد امروز مسئولیت دار می شود در تمام مرزهای استان مسئول است و به جای تبریک جای دعا دارد.
وی اضافه کرد: دعا کنیم آقای روزبهان بتواند مشکلات را حل کنند، همچنان که آقای حسینی هم تلاش کردند و صاحب ابتکار بودند و جای تقدیر دارد، مهندس روزبهان از دانشجویان همزمان ما بوده و از افراد قابل و توانمند هستند.
وی عنوان کرد: امروز در شرایط دو میدانی هستیم، در این دنیای پیوسته از نگاه من حسین پور و روزبهان یکی هستند و مسئولیت صنعت، معدن و تجارت استان در این مقطع زمانی تحویل آقای روزبهان شده که باید با تمام توان تلاش کنند زیرا استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار عقب مانده است و این هم ناشی از نگاه فرزندان این استان و عدم استفاده از آنها در مرکز است، انتظار می رود سازمان‌های توسعه‌ای یک مسئولیت خاص و تامی پیدا کنند و به استان ما نگاه ویژه داشته باشند تا کهگیلویه و بویراحمد نیز توسعه را به چشم ببیند.
عسکری ادامه داد: صنعت و معدن دارای دو رویکرد میان مدت و بلند مدت است اما تجارت وقتی به بازار و قیمت وصل می‌شود باید در دقیقه تصمیم گیری شود و زمان محدود است. لازمه این کار آنلاین و به روز بودن است و باید تیم همکار چنان چیده شود که همه آماده باشند. که کسی به عنوان مسئول این جا می آید بار سنگینی دارد، شرایط ما به نحوی است که با یک تلاش ۳ ساله می توانیم رشد خوبی را رقم بزنیم اما شرط و شروط هایی دارد و حرکت بدون برنامه‌ریزی فایده ندارد.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: در این باره جلساتی داشته ایم، سند توسعه دستگاهی باید تدوین شود، مطالعات تکمیل شده و دستگاه‌ها برای یک برنامه چهارساله باید برنامه توسعه خود را بنویسند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این آیین گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد را محروم نگوییم بلکه استانی کم برخوردار است که به واسطه عملکرد مسئولانی امثال ما این اتفاق افتاده که احتمالات کم کاری کرده اند و امید می‌رود فعالتر در حوزه‌های مختلف گام برداشته شود.
محمدجواد حاج حسینی اظهار داشت: در سطح ملی توانستیم به آنچه در زمینه صادرات نفت وعده داده بودیم جامه عمل بپوشانیم، همچنین در بحث هوشمند سازی فرآیندها نیز عملکرد خوبی صورت گرفت، صنعت یک مظلومیتی دارد که چیزهایی که از جمله خودرو به آن مربوط نیست ولی سایه می‌اندازند و آن را تحت تاثیر قرار می دهند. در بحث هوشمند سازی حذف امضای طلایی صورت گرفت، همان چیزی که به عنوان یک ابزار برای فشار آوردن بر افراد و اشخاص تلقی می شد. لذا امروز دیگر کودک ۵ ساله و پیرزن ۹۰ ساله کارت بازرگانی ندارد و یکی از اثراتی است که هوشمندسازی موجب آن شده است.
وی عنوان داشت: ما اگر از روزمره گی بیرون بیاییم و گرفتار بحث‌های ضعیفی که در شان جلسه نمی دانم، نشویم، می‌توانیم رشد قابل توجهی داشته باشیم. اگرچه من هم به عنوان معاون وزیر از زمانی که آمده‌ام گرفتار مسائل و بحث های حاشیه ای شدم و بهتر است از این مسایل خارج شویم.
حاج حسینی ابراز داشت: ما در نگاه آقای روزبهان رابطه‌بازی و چپ و راست نمی بینیم و همه سوار یک قایق هستیم، لذا لازم است به ایشان اعتماد کرد.
وی تاکید کرد: دوست داریم در همه جبهه ها برای توسعه تلاش کنیم، هیچ کس نیست دوست نداشته باشد موفق شود، چپ، راست، کارگزاران و هر آنچه بحث حاشیه‌ای است همه در صدد هستند کار کنند و نوکری ملت را کنند، همراهی کنید تا چرخ استان بهتر بچرخد و دست از مسائل حاشیه‌ای بردارید.

مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان در آیین معارفه خود گفت: خدای منان را سپاسگزارم که در این عرصه مهم و حساس توفیق خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به ما عنایت نموده و از حسن اعتماد مقام ارشد سازمان نیز تقدیر و تشکر دارم و امید است که از پس این مسئولیت رو سفید بیرون بیاییم.
کریم روزبهان افزود: اگر توفیقی در این سازمان حاصل می‌شود، مرهون همراهی تمام مسئولین به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و سایر عزیزان در مجموعه بزرگ صنعت، معدن و تجارت استان خواهد بود.
وی اظهار داشت: بزرگانی که نام بردم ما را به عنوان سرباز کوچک و سخت‌کوش همچنان همراهی کنند، این سازمان مهم در عرصه اقتصادی را تنها نگذارند، بر خود لازم می‌دانم از زحمات پیشکسوت های خودم نیز تقدیر کنم.
وی اضافه کرد: با توجه به تجربه قریب به ۲۶ سال خدمت در این سازمان و مسئولیت های محوله در کسوت های گوناگون، امیدوارم بتوانم کشتی این سازمان را به سلامت سر منزل مقصود برساند و از این رهگذر رضایت خداوند را به دست بیاورم و کمکی در جهت رشد و توسعه استان کنم.
روزبهان با اشاره به برنامه‌های خود در این راه گفت: برنامه هایی از پیش تهیه شده است که صرفاً به سرفصل‌های آنها در این جلسه اشاره می‌کنم؛ از جمله: دوری از حواشی که استان ما از آن لطمات زیادی برده است، همچنین تمرکز مطلق بر انجام صرف وظیفه کاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت، معتقد به برخوردهای اخلاق محور و مدارا هستم. تعامل سازنده با دستگاه‌ها به خصوص تعامل سازنده در راستای سیاست های سازمان و همکاری و همفکری با مجمع نمایندگان استان و سایر مسئولین. همچنین در سیستم ما همه یکسان بوده و در صدد مبارزه با فساد هستم. معتقد به اصل مشورت بوده و با تعصب و عجله میانه ای ندارم.
وی ادامه داد: معیشت کارکنان بسیار برایم مهم است، همچنین به شفاف‌سازی تمام امور اهتمام خواهم داشت. تعامل با رسانه ها از برنامه‌های جدی بنده خواهد بود. همچنین توجه به علم محوری و کار کارشناسی از اصولی است که به عنوان برنامه کاری به آن ها تکیه دارم.
وی با توجه به سابقه کاری خود گفت: کمتر صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته که در آن دخیل نبوده باشم، همچنان معتقدم صنعت ما برای توسعه نیز همچنان جا دارد و دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که اگر مورد حمایت واقع شوند کمک بزرگی به توسعه استان خواهد کرد. اعتقاد به بهره گیری از توان سرمایه گذاران بزرگ کشور داریم و امیدواریم با همراهی مسئولان ارشد به رویای صنعتی شدن کهگیلویه و بویراحمد برسیم، از استاندار و معاونت توسعه امور اقتصادی و شبکه بانکی به خصوص انتظار داریم همراهی کنند و پای کار بیایند. از آنها تقاضای حمایت داریم مخصوصاً از شبکه بانکی تا همراهی کنند زیرا چاره‌ای جز آن نداریم و باید صنعتی شویم.
وی اذعان داشت: امروز در دنیا کشورها توانمند و توسعه یافته هستند و ما راهی جز صنعتی شدن نداریم، لذا برای رسیدن به این مقصود باید سالها برنامه ریزی و تلاش کنیم.


 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.