کد خبر : 2329
دیدگاه‌ها برای برگزاری کارگاه آموزشی و مشاوره رایگان بانوان به مناسبت هفته ملی جمعیت در سرفاریاب: بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 خرداد 1401 - 10:54
-

آقای طاعتی

برگزاری کارگاه آموزشی و مشاوره رایگان بانوان به مناسبت هفته ملی جمعیت در سرفاریاب:

برگزاری کارگاه آموزشی و مشاوره رایگان بانوان به مناسبت هفته ملی جمعیت در سرفاریاب:
شناخت از نیازهای معنوی، مادی و معنوی فرزندان در دوران مختلف زندگی برای پدر و مادر بسیار کمک کننده خواهد بود تا در صدد فراهم کردن و تأمین آنها برای فرزند خود باشند.

برگزاری کارگاه آموزشی و مشاوره رایگان بانوان به مناسبت هفته ملی جمعیت، به همت کارگروه جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری دفتر امام جمعه در سرفاریاب.
استاد و مشاور این کارگاه در ابتدا مثلت طلایی اعتقاد، اعتماد و احترام و نقش هر یک در استحکام و قوام روابط در خانواده را عنوان کرد و گفت: ایمان و باور مانع محکم و باز دارنده در مقابل زیاده روی ها و اشتباهات و اعتماد نیز باعث جلوگیری از سوءِ ظن و بد دلی ها و احترام نیز سبب می شود شخص هر کاری نکند و خیلی از بی ادبی ها را مانع می شود.
خانم کریمی در ادامه، آموزش وظایف و نقش ها برای استحکام خانواده را بسیار با اهمیت دانست و گفت: پسر و دختر با ازدواج نقش همسری و با حضور فرزندان نیز نقش پدر و مادر پیدا می کنند که به تبع این نقش ها وظایف و حقوقی برایشان تعریف می شود که هر کدام باید نسبت به وظایف و حقوق خود در این نقش ها آگاه باشند و برای سعادت و موفقیت در زندگی به درستی به آنها عمل کنند، که اگر ایفای نقش هر کدام به درستی انجام نشود، مشکلات و خلل های بزرگی ممکن است در خانواده ایجاد کند.
ایشان همچنین آگاهی نسبت به نیازهای اساسی مادی و معنوی فرزندان را مسئله ای مهم برشمرد و برای بانوان حاضر گفت: شناخت از نیازهای مادی، روانی و معنوی فرزندان در دوران مختلف زندگی برای پدر و مادر بسیار کمک کننده خواهد بود تا در صدد فراهم کردن و تأمین آنها برای فرزند خود باشند. نیازهایی مثل محبت، دوستی و رفاقت با همسالان و ارتباط و وقت گذراندن با جنس مخالف «محرم» برای رشد مهارتها و جلوگیری از سوء استفاده جنس مخالف نامحرم از جمله این موارد است که با مطالعه و یا مشاوره گرفتن باید از آنها آگاهی پیدا کنیم.
وی همچنین چند شاخصه مهم فرزند پروری از دیدگاه اسلام را عنوان کردند و گفتند صبر بعنوان یکی از این شاخصه ها و طبق آیه کریمه «ربِّ اشْرَحْ لی صَدری و یَسِّرْ لی أمری…»
از اولین درخواستهای انبیاء از خداوند همین صبر بوده که تربیت فرزند بدون بهره گیری از قدرت صبر به درستی امکان پذیر نبوده و محقق نخواهد شد.
کرامت نیز شاخصه مهم دیگری است که اگر ما بخواهیم فرزندمان را نیکو تربیت کنیم، باید آنها را تکریم و با عزت بداریم. آزادی قانونمند، شاخص دیگری است که باعث می شود خط قرمزهای افراد و حریم آنها را بشناسیم و فراتر نرویم و در نهایت نقش عبودیت در تربیت فرزند از دیدگاه اسلام آن است که با انجام عبادات و فراهم کردن محیط معنوی در خانه و یا بردن در مجالس معنوی، فرزندان را با عبادات و احکام دینی آشنا و باورهایشان را استحکام ببخشیم.
خانم کریمی رابط جبهه فرهنگی در پایان، شبکه سازی از رابطین در همه شهرستانها، ممانعت از سقط جنین، تقدیر از مادران زیر ۴٠ سال دارای ۴ فرزند به بالا، برگزاری دوره های کنشگری جمعیت، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعات سبک فرزند پروری و معایب تک فرزندی و برگزاری جلسات مشاوره رایگان برای مادران تحت عنوان شکوه مادری را ازجمله برنامه های اجرا شده جبهه فرهنگی، در زمینه جمعیت ذکر کردند.
امام جمعه سرفاریاب نیز در این کارگاه مشاوره ای، خطر ورود جمعیت کشور به پیر سالی را یادآورشد و گفت: این موضوع تبعات و هزینه های بسیار بیشتری نسبت به فرزند داری و نگهداری و تربیت وی برای کشور خواهد داشت و مسئولین باید به جد سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص جمعیت و راهکارهای برون رفت از این خطر را به جد عملیاتی نمایند.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه، مشاوره و آگاهی بخشی برای پدران و مادران را مهم دانست و گفت: نقش و تأثیر بانوان در تصمیم گیری برای فرزندآوری در یک خانواده برجسته تر می باشد چرا که مادر در دوران بارداری و شیرخوارگی و کودکی زحمات و نقش های مهمتری در تربیت و رشد کودک را بر عهده داشته و انجام می دهد و بنابراین زنان و مادران در خانواده ها در خصوص فرزندآوری و تربیت نسل پاک و مؤمن نقش و جایگاه مهمتری دارند.
بسته های فرهنگی، کارت های هدیه و البسه نوزاد از جمله هدایای تقدیم شده به زنان زیر ۴۰ سال دارای حداقل چهار فرزند بود که توسط
کارگروه جمعیت، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سطح بخش سرفاریاب اهداءِ گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.