کد خبر : 2748
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۳/۲٠) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 - 16:00
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۳/۲٠) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۳/۲٠) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
حجت الاسلام زارعی پور: جلوگیری از هویت زدایی و واژگون نمودن حقیقت انقلاب، جلوگیری از نفوذ ارتجاع و ایجاد جنگ روانی و وانمود اینکه کشور به بن بست رسیده را از نکات برجسته و توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی ( ره ) عنوان کرد.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۳/۲٠) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
امام جمعه سرفاریاب در ابتدا ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، طبق فرمایش امام صادق ( ع ) حق تقوی و پرهیزگاری را اطاعت پیوسته از فرمان و همواره به یاد خدا بودن و شکرگزاری نعمت های او دانست و در ادامه مباحث و مواعظ اجتماعی و اخلاقی از اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده و ملاک های انتخاب همسر در اسلام گفت.
حجت الاسلام زارعی پور تشکیل خانواده در اسلام را مسئله ای حیاتی و برنامه ای عالی بر مبنای مقررات و احکام قرآنی و شرعی و مطابق با نیازهای غریزی چون عشق، عاطفه و محبت دانست و گفت: میل مرد و زن به همدیگر همزمان با رشد و بلوغ جسمی و عقلی امری طبیعی است که با ازدواج طبق معیارهای اسلامی و اخلاقی، به لطف الهی سبب ایجاد آرامش و مودت میان آنها خواهد شد.
ایشان همتایی در خصال و صفات ( هم کفو بودن ) را از شرایط بسیار مهم ازدواج در فرهنگ اسلامی برشمرد و گفت: در ازدواج باید تا حد ممکن بین پسر و دختر از نظر خصوصیات ظاهری و درونی نزدیکی و شباهت وجود داشته باشد که دینداری و پاکدامنی از شاخص ترین این صفات و خصوصیات است.
وی ۲٠ خرداد و ۲۶ خرداد سالروز شهادت آیت اللّه سعیدی و مجاهدان دلیر اسلام بخارایی، امانی، صفاهرندی و نیم نژاد را گرامی داشتند و در ادامه نیز جلوگیری از هویت زدایی و واژگون نمودن حقیقت انقلاب، جلوگیری از نفوذ ارتجاع و ایجاد جنگ روانی و وانمود اینکه کشور به بن بست رسیده را از نکات برجسته و توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی ( ره ) عنوان کرد که بر همه لازم است ضمن ارج نهادن به این سفارشات، نسبت به اجرا و عمل به آنها دقت و تلاش نماید.
خطیب جمعه سرفاریاب همچنین ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا ( ع ) با ذکر حدیثی از این امام بزرگوار که می فرمایند: «آن کس که تقلب کند یا به مسلمانی زیان برساند یا به نیرنگ او را فریب دهد از ما نیست» رعایت مضمون همین روایت را باعث تاثیر بسیار در زندگی هر مسلمان دانست.
امام جمعه سرفاریاب در پایان با اشاره به دیدار چند روز پیش خود با استاندار در راستای رایزنی و پیگیری مسائل و نیازمندی های مردم در سطح بخش؛ از دست دادن فرصت ها و کم کاری برخی مسئولین نسبت به خدمت رسانی و رفع مشکلات این بخش را مصداق خیانت دانست و گفت: در این دیدار رایزنی و پیشنهاداتی جهت رفع موانع و مشکلات در حوزه های مختلف مطرح شد و ان شاءاللّه در آینده با تمام امکان و توان برای خدمت رسانی به مردم تلاش خواهیم نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.