کد خبر : 2947
دیدگاه‌ها برای همایش کوهپیمایی به قله کوه ساورز به یاد البرز زارعی کوهنورد فقید هم استانی. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 - 22:11
-

خبرنگار آقای طاعتی

همایش کوهپیمایی به قله کوه ساورز به یاد البرز زارعی کوهنورد فقید هم استانی.

همایش کوهپیمایی به قله کوه ساورز به یاد البرز زارعی کوهنورد فقید هم استانی.
البرز زارعی از کوهنوردان انجمن کوهنوردی زاگرس و از اعضای فعال تشکل زیست محیطی سبز گامان کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ ۱۲خرداد ۱۳۹۹ حین اطفاء حریق جنگل ها و مراتع دیل گچساران دچار سوختگی شدید و بعد از ۱۸ روز بستری در تاریخ ۳٠ خرداد ماه جان به جان آفرین سپرد.

به گزارش خبرنگار عصر کهگیلویه در سرفاریاب، مسئول باشگاه کوهنوردی طبیعت دوستان سوق و گروه آزاد گوگل دهدشت گفت: ششمین همایش کوهپیمایی این دو باشگاه به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد مرحوم البرز زارعی، در ارتفاعات کوه ساورز از توابع بخش سرفاریاب برگزار شد.
احسان تقی زاده افزود: در این همایش تعداد ۲۷ کوهنورد در قالب ۲ ‌ گروه، کوهنوردان باشگاه طبیعت دوستان سوق و آزاد گوگل دهدشت، مسافت ۱۵ کیلومتری منطقه موروک از توابع بخش سرفاریاب تا قله۳ هزار و ۱۵۰ متری کوه ساورز را در مدت ۱۱ ساعت پیمودند.
تقی زاده با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ اردوی سنگین و چندین اردوی سبک کوهنوردی توسط این باشگاه برگزار شده است، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز برنامه های اردویی یک روزه کوهنوردی به قله های مختلف استان و کشور از جمله کوه دنا را در هفته آینده در دستور کار خود دارد.
وی افزود: باشگاه کوهنوردی طبیعت دوستان سوق دارای ۸۰ نفر عضو بوده و فعالیت خود را از سال ۹۸ آغاز نموده و طی این مدت بیش از ۱۲۰ اردوی سنگین و سبک به مناطق مختلف استان و کشور از جمله قله کوه نور، دماوند و سبلان و … را داشته است.
کوه ساورز، از مرتفع ترین کوه های استان کهگیلویه و بویراحمد، در شرق سرفاریاب واقع شده و دارای پوشش گیاهی گوناگون، از جمله گیاهان دارویی و گونه های جانوری کم یاب و در حال انقراض و طبیعت بکر و زیبایی است.
گفتنی است، البرز زارعی از کوهنوردان انجمن کوهنوردی زاگرس و از اعضای فعال تشکل زیست محیطی سبز گامان کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ ۱۲خرداد ۱۳۹۹ حین اطفاء حریق جنگل ها و مراتع دیل گچساران دچار سوختگی شدید و بعد از ۱۸ روز بستری در تاریخ ۳٠ خرداد ماه جان به جان آفرین سپرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.