کد خبر : 3114
دیدگاه‌ها برای معرفی کتاب «بسیج و اقتصاد مقاومتی» بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 تیر 1401 - 21:17
-

طاعتی

معرفی کتاب «بسیج و اقتصاد مقاومتی»

معرفی کتاب «بسیج و اقتصاد مقاومتی»
با بهره گیری از فضای سالم و پاک در بسیج و بسیجیان، در عرصه جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، ایستادگی در مقابل تحریم ها ممکن می گردد.

کتاب «بسیج و اقتصاد مقاومتی» به تبیین و بررسی نقش بسیج در باب مقاوم سازی اقتصادی ایران می پردازد.
این کتاب در سال ۱۴۰۰ با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است.
کتاب «بسیج و اقتصاد مقاومتی» در قالب ۲ فصل و ۱۸۴ صفحه توسط «بهروز خشت زر» تألیف شده و در شمارگان ۵۰۰ جلد توسط انتشارات «مارون» به بازار نشر عرضه شده است.
برشی از متن کتاب:
در کشور ایران، بسیج یکی از مهم ترین و کارآمدترین نهادهای اجتماعی واسط است که در برهه های مختلف انقلاب، کارایی خود را ثابت کرده است.
با بهره گیری از فضای سالم و پاک در بسیج و بسیجیان، در عرصه جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، ایستادگی در مقابل تحریم ها ممکن می گردد.
تحول در اقتصاد به سوی خودکفایی، تغییر ادبیات و فرهنگ اقتصادی، تغییر روابط کارفرما و کارگران و با نیت پاک به اماکن اقتصادی وارد شدن، از مهم ترین انگیزه ها و اهداف بسیجیان است.
بسیجیان، با همان فرهنگ و تفکری که جنگ را اداره کرده بودند، با حضور در عرصه اقتصاد مقاومتی، به منظور تحقق آرمانهای ولی امر مسلمین، قدم به صحنه نهاده اند.
آنان که در فتح سنگرهای سیاسی، هرگز انگیزه مادی نداشته اند و به قصد تحقق دستورات و اجرای قوانین و سنت و با تبعیت از فرامین ولایت امر در این عرصه قدم می گذارند.
شایان ذکر است بعد از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، به اذعان مراکز تحقیقاتی مربوط، کشور ایران به برکت بسیج اقشار مختلف به لحاظ توسعه اقتصادی و پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی جهش چشمگیر و ناباورانه ای داشته است، اما هیچگاه زندگی مرفه و مجلل، تکنولوژی برتر، انباشت ثروت و…. جزء شعائر آنها نبوده و تنها سخن اصلی شان رفع تبعیض، برخاست عدالت و اجرای آن بوده است. از این رو مکتب رهایی بخش اسلام و بسیجیان مؤمن به آن، می تواند به عنوان الگوی کارافرینی و اشتغال، مقاومت و ایستادگی در برابر هجمه ها و توطئه های اقتصادی و تحریم های شکننده غرب و دفع تهدیدات مطرح شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.