کد خبر : 3235
دیدگاه‌ها برای امام جمعه یاسوج: حماسه پد خندق سند افتخار ملت ایران است بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 1:06
-

در این آیین از مستند شهید جان محمد کریمی رونمایی شد

سید حسین رازیان

امام جمعه یاسوج: حماسه پد خندق سند افتخار ملت ایران است

امام جمعه یاسوج: حماسه پد خندق سند افتخار ملت ایران است
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت:رشادت ها و دلاور مردی های جوانان این استان در حماسه پد خندق سند افتخار ملت ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه، یادواره شهدای عملیات پد خندق با حضور سردار جواد عظیمی‌فر، خانواده شهدای پد خندق، جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این مراسم گفت: امروز همه مسئولان از جمله استاندار و مجمع نمایندگان استان پای کار هستند تا آنچه در توان دارند برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری انجام دهند اما باید اعتراف کنم ما گرفتار تبعیض، نابرابری و بی‌عدالتی در توزیع خدمات در استان هستیم، امروز فرزندان حماسه ساز پدخندق در استان مشکلات زیادی دارند، خانواده شهدا سند افتخار و عزت هستند اما مشکلاتی دارند.
رضا پارسیان نژاد با بیان اینکه مدیریت استان یعنی استاندار درصدد شناسایی و حل مشکلات خانواده شهدا هستند، گفت: در خانواده شهدا وظیفه مطالبه گری خواهیم داشت و نیازهای آنها را دنبال خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: امروز اولین برنامه عملیات پد خندق برگزار  شد اما ادامه برنامه های پد خندق را خواهیم داشت اما دیدار با رهبر انقلاب یکی از مهمترین برنامه ها است که در دستور کار داریم.
پارسیان نژاد اذعان داشت: در شرایط فعلی برای حل مشکلات چاره ای جز وحدت، انسجام و یکپارچگی نداریم. سپاه در کنار ما و برنامه ها حضور دارند و نقش و حضور آنها در برنامه های شهدا مهم و اثر گذار است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ادامه گفت: معتقدم بنیاد شهید بخشی از سپاه است زیرا شهدای ما اکثرا از بین سپاهیان، بسیجیان و این مجموعه بودند، امروز نیز در کنار ما حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در استان نیز با بیان اینکه شهدای گرانقدر ما اهداف و آرمان های آنها الهی بود و به فرمان رهبر الهی به میدان آمدند و انگیزه های دشمنان ملت بر ضد این ارزش ها هستند مشمول سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹ هستند، گفت: عزت، شکوه، توسعه و امنیت به برکت خون شهدا بود، اقتداری که امروز شهدا و جبهه مقاومت دارد به برکت خون شهدا و ایثارگران است‌.
آیت‌الله سیدنصیر حسینی با اشاره به اینکه امروز اگر ذلت استکبار و استعمار دیده می شود، مدیون شهدای عملیات پد خندق است، عنوان کرد: امروز اگر شعار نیل تا فرات اسرائیل برای حفظ موجودیتش بیان شده به علت جانفشانی این شهدا است.
وی افزود: همه انسان ها میمیرند اما خداوند متعال به شهید عزتی می دهد که در تاریخ ماندگار می شود.
آیت الله حسینی با بیان اینکه فرزندان این استان در عملیات پد خندق حماسه آفریدند، گفت: مردم این استان زیر بار ظلم طاغوت نرفت اما وقتی امام (ره) علم مبارزه با استکبار و استعمار را برافراشت، مردم استان به عنوان مردم مسلمان و شیعه لبیک به فرمان امام دادند و در میادین جنگ حضور پیدا کردند.
وی افزود: دشمن، جنگ را برای به زانو درآوردن ملت راه اندازی کرد اما امروز ملت ایران در اوج عزت و اقتدار و افتخار است، دشمنان انواع توطئه و دسیسه شامل ترور و جنگ و تهدید و تحریم  را به کار بردند اما شکست خوردند و از اریکه ابرقدرتی بر زمین کوبیده شد و لگد مال شد.
وی خاطرنشان کرد: اسرائیل در دو جنگ توسط حزب الله لبنان و باریکه غزه شکست می خورد، برکت جنگ و مقاومت، جامعه ایثارگران سبب چنین شکست هایی شد و دشمن روز به روز ذلیل تر می شود و اما جبهه مقاومت مقتدر و با درایت در حال پیشرفت است.
آیت الله حسینی افزود: آبروی نداشته آمریکا در حملات عین الاسد، سقوط پهباد آنها از بین رفت و شکست خوردند و دشمنان خانواده شهدا و ایثارگران و مردم ایران شکست خوردند و در حال دست و پا زدن هستند.
وی اضافه کرد: دشمنان با فراخوان خود سوسول ها را به میدان میاورند اما اگر کسانی مانند سردار واهبی نعره ای سر دهند از میدان فرار می کنند.
آیت الله حسینی با بیان اینکه ارتش ابرقدرت آمریکا در تعبیر خودشان، در خلیج فارس مقابل سپاهیان ما دچار ترس و شکست  شدند، ادامه داد: امروز آزادگان جهان زیر سایه جبهه مقاومت زندگی می کنند و در حال مبارزه با آمریکا هستند و همه اینها به برکت ولایت فقیه و رهبری است به همین جهت در حال ناموفق جلوه دادن جایگاه الهی ولایت فقیه هستند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: دشمنان متوجه شدند در زیر سایه ولایت فقیه با عزت و اقتدار در حال پیشرفت هستند.
آیت الله حسینی تاکید کرد: دشمنان وقتی کوچکترین مشکلی در کشور رخ دهد آن مشکلات را بزرگنمایی می کنند اما بحران های کشور خود را بایکوت خبری می کنند.
وی افزود: ملت ایران جریان و ارزش ها و دستاورد های انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند و حامی انقلاب هستند، اما اگر کسانی به ولایت فقیه روی بگرداند به اسلام، پیامبر و سیدالشهداء، روی گردان شده اند.م

عاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این مراسم گفت: امروز شهدا عزت، افتخار، شرف و آبرو در دنیا فعلی هستند و آرامش و امنیت امروز مدیون شهداست.

هاشمی مهر با بیان اینکه جوانان در منطقه کهگیلویه و بویراحمد با کمترین سن در میدان جنگ با عشق و ایمان حماسه آفریدند، گفت: در میدان نبرد جوانان استان با حداقل تجهیزات حماسه آفریدند و ماندگار شدند و وظیفه داریم این حماسه ها را گرامی بداریم  و بیشتر از گذشته این حماسه ها معرفی و شناخته شود.
معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه روایت های عملیات پد خندق باید بیشتر از گذشته تشریح شود و نقش آفرینی رزمندگان تبیین شود، ادامه داد: رزمندگان ۱۶ ساعت با دست خالی در برابر توپ و تانک ایستادگی کردند و کمتر به آن پرداخته شده است و بیشتر توضیح داده شود تا برداشت و اثر منفی در این حماسه ها مشاهده نشود.
هاشمی مهر تصریح کرد: ۱۶ ساعت مقاومت پد خندق حماسه بود اما به درستی تبیین نشد که باید در قالب هنر توسط هنرمندان استان بازگو و تشریح شود.

مسئول معاونت مهندسی نیروی زمینی سپاه پاسداران همچنین در این آئین گفت: من اینجا معاون نیروی زمینی، فرمانده قرارگاه پاکسازی، مسئول شبکه ارتباطات امن نیستم، من رزمنده عملیات دفاع مقدس و رزمنده تیپ ۴۸ فتح هستم و با همان ادبیات صحبت می کنم.
سردار جواد عظیمی‌فر اضافه کرد: من عزیزترین یادگاران را در طول ۴۳ خدمت که نشان درجه نصر یک به پاس خدمت بود تقدیم به محضر شهدای انقلاب اسلامی کردم تا برای فردای آخرتم ذخیره شود.
وی افزود: از فرماندهان رشید تیپ ۴۸ فتح، جانشین، رئیس ستاد، علما و فرماندهان شجاع و گردان های پشتیبانی و خدمات رزم و همه مادران شهدا که فرزندان خود را به مصاف دشمنان تا دندان مسلح اعزام کردند از آنها تشکر می کنم.
سردار عظیمی‌فر با بیان اینکه افتخاری نصیب ما شد تا در کنار خانواده شهدا حضور پیدا کنیم، گفت: ۴ تیرماه ۱۳۶۷ دارای سابقه ای است، سابقه آن بعد از اروند خروشان، جهان استکبار به این نتیجه رسید که ارتش عراق به صورت مجدد تجهیز و مسلح شود، این اتفاق زودتر باید رخ می داد اما هنگامی در ارتش عراق گنجیده شد که رزمایشات منتج در خاک عربستان سبب سقوط فاو گردید.
وی گفت: سه نقطه فاو، شلمچه، و هورالعظیم توسط صدام باید پس گرفته می شد و استکبار از آنها حمایت می کرد، در اتفاق فاو عمده نیروهای سپاه در شمال غرب و غرب، عملیات داشتند و بعداز این عملیات سپاه تصمیم گرفت از نقطه صفر مرزی فاو هر کدام در یک نقطه مستقر شوند.
مسئول انسداد کل نیروهای مسلح گفت: بهترین هنر صدام در این بود که از طریق جاده خندق هور العظیم را طی کند و سر ورودی جزایر را مسدود کند و ۵۰ الی ۶۰ هزار نفر را در جزایر به اسارت درآورد، این مقدمه ای است که حماسه فرزندان استان بیان شده و ادامه پیدا می کند.
سردار عظیمی فر در ادامه گفت : به شدت مخالفم که مظلومیت بر فرزندان استان نامگذاری شود و حماسه ای که توسط گردان حضرت رسول خلق شد ماندگار است.
وی تاکید کرد: در عملیات پد خندق در قالب تیپ ۴۸ فتح به فرمان امام جنگ کردیم و امروز به فرمان امام خامنه ای در میدان حضور داریم.
مسئول معاونت مهندسی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز همرزمان
جوان ما در تیپ ۴۸ فتح در نقاط مرزی مستقر هستند بنابراین فرزندان این استان مظلوم نیستند.
سردار عظیمی فر گفت: دژ خندق در خاک عراق است و امروز نمی توان در خاک عراق یادمان شهدا برگزار کرد و یادمان شهدا در جایی که شهدا حضور دارند و به اسارت رفتند برگزار می شود.
وی به پشتیبانی مردم کهگیلویه و بویراحمد و همراهی سپاه استان اشاره کرد و گفت: گردان های پشتیبانی رزم، ادوات، یگان های دریایی، منطقه ای به وسعت جاده خندق تا هور العظیم را پشتیبانی می کردند، بعد از اتمام ماموریت گردان امام حسین (ع)، گردان حضرت رسول پای کار آمدند بنابراین قلم به دستان باید اقتدار و مجاهدت های های سرهنگ علی صالح رایگان را به رشته تحریر دراورند.
مسئول معاونت مهندسی نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: برادران ما در سال ۱۳۶۷ یک تیپ از یک استان کوچک در مقابل یک لشکر و دو لشکر پشتیبان با دهها یگان پشتیبانی رزم از توپ خانه ادوات و رزم و دهها هواپیما و هلیکوپتر ایستادگی کردند.
سردار عظیمی فر با تاکید بر اینکه فرزندان این استان که سن آنها زیر ۳۰ بود در عملیات شرکت می کردند، گفت: مدیران استانی از دولت رئیسی سن شما بالای ۳۰ سال است، آنجا فرزندان استان مقاومت و‌ جنگیدند و امروز شما مدیران باید چه فعالیتی داشته باشید.
وی افزود: در ۴ تیر ۱۳۶۷ تمام مواضع ما مورد آتش سهمگین دشمن قرار گرفت و بنده ماقبل از آن هرگز آتش به این سنگینی مشاهده نکردم، زیرا در محور غربی آتش بر زمین می ریخت اما در این عملیات همه آتش ها بر روی جاده و میدان های مختلف ریخته می شد.
این مسئول گفت: از نظر مهمات، زرهی، توپخانه و سایر ادوات جنگی  دچار بحران بودیم اما به دلیل تبعیت محض از امام راحل جسم در برابر توپ، تانک و هواپیما قرار می گرفت، این ارزش ها باید در تاریخ این استان ثبت و ضبط شود.
سردار عظیمی فر با بیان اینکه از شهردار می خواهم همانطور که تندیس  آریو برزن نصب شد، یادمان شهدای خندق در بهترین نقطه مرکز استان نصب کنند.
وی تصریح کرد: همه رزمنده های تیپ ۴۸ فتح کسانی که در شوشتر، در سایت و پشتیبانی حضور داشتند در پیروزی این عملیات شریک هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.