کد خبر : 3356
دیدگاه‌ها برای برگزاری جلسه کارگروه استانی تسهیلات تبصره ۱۸ بند الف به ریاست مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 23:15
-

سهم استان ما 355 میلیارد تومان بود که تخصیص ما 202 میلیارد شده

سید حسین رازیان

برگزاری جلسه کارگروه استانی تسهیلات تبصره ۱۸ بند الف به ریاست مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری

برگزاری جلسه کارگروه استانی  تسهیلات تبصره ۱۸ بند الف به ریاست مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری
کارگروه استانی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸با حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی ومدیران بانک های عامل به ریاست مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری در سالن جلسات شماره یک استانداری تشکیل جلسه داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر کهگیلویه/ کارگروه استانی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸با حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی ومدیران بانک های عامل به ریاست مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری در سالن جلسات شماره یک استانداری تشکیل جلسه داد

دراین جلسه مهندس محسن ضامن فر مدیرکل هماهنگی امورسرمایه گذاری واشتغال استانداری با اشاره به ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان وصاحبان طرح های اقتصادی ، از عزم وجدیت استاندار ومعاون اقتصادی استانداری برای تسریع در پرداخت منابع تسهیلات پیش بینی شده در استان اشاره ، وتاکید کرد مطالبه افکارعمومی جذب حداکثری تسهیلات است.

وی با اشاره به ضرورت موانع زادیی در روند پرداخت تسهیلات ، از دستگاههای اجرایی خواست با تشکیل کارگروه ویژه با بانکهای عامل در فرصت پیش رو ، روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان را سرعت بخشند .
وی با تاکید براینکه موانعی که ممکن است روند پرداخت تسهیلات را متوقف کند ، در جلسات رفع موانع تولید برطرف خواهد شد از دستگاههای اجرایی خواست با دسته بندی متقاضیان واحصاء مشکلات پیش رو ، گزارش کاملی را در جلسه آتی کارگروه آماده کنند .
وی با اشاره به اینکه عملکرد بانک های عامل ودستگاههای اجرایی در جذب منابع مورد رصد قرار می گیرد تاکید کرد از جمله ملاکهای ارزیابی مدیران ، سرعت بخشیدن وجذب حداکثری منابع تسهیلات تبصره ۱۸ خواهد بود .
در این جلسه ابتدا اعتبارات مربوط به سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت.
فرحبخش مدیرعامل بانک کشاورزی استان گفت: درصد جذب اعتبارات جهادکشاورزی ۱۸/۵ درصد در حال حاضر است. ۶۱۹ میلیارد تومان هم مصوب در شعب داریم که در ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: قولی که از اول دادم الأن هم روی قولم هستم و در پایان مدت حداقل پنجاه درصد باید جذب کنیم.
وی افزود: دو پرونده ۳۹۰ میلیارد و ۲۴۰ میلیارد داریم که بسیاری از کارهای آن انجام شده است. با این تفاسیر بیشتر از ۵۰ درصد جذب خواهیم کرد.
حاجی پور مدیر صندوق توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: در تفاهم نامه جهاد کشاورزی ۴۶ میلیارد تومان اعتبار داشتیم. از این مبلغ ۲۳ میلیارد تومان آن مربوط به بنیاد برکت است که پریروز به ما معرفی شد و الأن در پروسه ما است.
وی با بیان اینکه از آن ۲۳ میلیارد تومان ۵ میلیارد آن را پرداخت کرده‌ایم.
حاجی‌پور افزود: ۱۶۸ فقره پرونده در حال ضمانت‌گیری هستند و ۲۲۰ پرونده پرداختی داشتیم.
دستگاه بعدی که اعتبارت آن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بود که از ۱۱۰ میلیارد تومان بانک صنعت و معدن، حدود ۹۰ درصد آن جذب شده بود.
مهندس کریم روزبهان رئیس سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ما باید به بیش از ۵۰ درصد جذب اعتبارات برسیم.
رئیس صمت گفت: سهم استان ما ۳۵۵ میلیارد تومان بود که تخصیص ما ۲۰۲ میلیارد شده است. از این محل ما با معرفی ۵۵ فقره طرح در سیستم بانکی یعنی ۳۷۵ میلیارد تومان معرفی کردیم که ۱۰۳ میلیارد تومان توانستیم جذب کنیم.
وی با بیان اینکه حوزه صنعت و معدن ۵۹ درصد جذب داشته‌ایم، گفت: معرفی جدید هم ۶۶ فقره داشته‌ایم.
میراب باشی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این خصوص گفت: ما و دستگاه‌های اجرایی یک هدف داریم و باید با هم تعامل داشته باشیم که کار مشتری را راه‌ بیندازیم.
وی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان بودجه سرمایه در گردش داریم افزود: خواهش می‌کنم طرح معرفی کنید که پرداخت کنیم.
مدیرکل گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز به مشکلات طرح‌ها پرداخت و گفت: عمده مشکل ما وثایق و تضامین است. این ایرادات شکلی باید کمتر شود و روند کار نیز تسریع شود.
در ادامه آریا مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: فرایند پرداخت تسهیلات بهزیستی طولانی‌تر از سایر دستگاه‌ها است.
وی گفت: ابلاغ اولیه ۲۱ میلیارد تومان بوده است. در مرحله اول ۱۳۴ میلیارد تومان به بانک معرفی کردیم که ۴ و نیم میلیارد تومان آن پرداخت شد.
وی در پایان اظهار داشت: ما ۲۵ درصد تا الأن جذب داشته‌ایم.
در پایان مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۲۳ میلیارد تومان اعتبار داشته‌ایم که همه آن نزد صندوق کارآفرینی امید بوده و از همینجا از مدیر این صندوق تشکر می‌کنم.
وی گفت: ۱۹۶ پرونده با ۴۱ میلیارد تومان تأیید و ارسال شده که بیش از ۱۲ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم که درصد جذب در این اداره‌کل بالای ۵۲ درصد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.