کد خبر : 3576
دیدگاه‌ها برای مشروح خطبه های نماز جمعه مورخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور. بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 18 تیر 1401 - 16:42
-

خبرنگار آقای طاعتی

مشروح خطبه های نماز جمعه مورخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور.

مشروح خطبه های نماز جمعه مورخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور.
امام حسین ( ع ) بهترین و بارزترین خصلتهای انسانی را در این دعا از خداوند طلب کرده و امیدواریم فرصت قرائت همراه با درک، فهم و عمل به این دعا نصیب همگان گردد.

نماز جمعه امروز مورخ ۱۴٠۱/۴/۱۷ سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
امام جمعه سرفاریاب در ابتدای خطبه ها خود و همه نماز گزاران را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش کردند و یکی از نتایج و ثمرات تقوی را جلوگیری از وحشت انسان در دنیا و آخرت برشمرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه مباحث مربوط به اهمیت ازدواج و تربیت نسل پاک، تربیت فرزند را دارای ابعاد مختلف جسمی، عاطفی، اجتماعی و معنوی و دینی ذکر کرد و کار رشد و تربیت کودک در همه ابعاد را مهم و با ارزش دانست و رعایت حریم خصوصی، محبت در کنار تنبیه، وقت گذاشتن برای شنیدن سخنان و یاد دادن ارزش پس انداز اقتصادی را از جمله نکات مربوط به تربیت فرزندان برشمرد که توسط پدران و مادران باید مورد توجه و بدرستی رعایت شود.
ایشان همچنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه مسئولان در خصوص تربیت معنوی نوجوانان و جوانان جامعه را بسیار سنگین و کار فرهنگی همراه را با ابتکار از جمله ارائه کتاب، کارهای هنری و فرهنگی مناسب دینی و موثر و مفید را بسیار ضروری و اثر بخش در تربیت دینی و معنوی فرزندان جامعه عنوان کرد.
خطیب جمعه سرفاریاب در خطبه دوم با اشاره به سالروز واقعه خونین مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب، حیا و غیرت را طبق روایتی از حضرت رسول ( ص ) نشانه و جزئی از ایمان ذکر کرد و بد حجابی و پوشش نامناسب را یک بیماری بدخیم و تلاش جوامع غربی برای کشف حجاب در کشورهای مسلمان و در کنار آن گرایش زنان بویژه اقشار تحصیل کرده در غرب به سمت حجاب و پوشش مناسب را یاد آوری کرد و دقت در این نکته را برای همه مردم بویژه زنان مهم خواند و گفت طبق وصیتنامه ها، اغلب شهداء حفظ حجاب و استفاده از چادر برای همه زنان را توصیه و ارزش این کار را در حد شهادت دانسته اند.
زارعی پور همچنین عید قربان، عید بندگی و قربانی همه خواسته ها برای رضای خداوند و آغاز دهه امامت را تبریک گفت و با قرائت فرازی از دعای زیبای عارفه ( الهم الجعل غنای فی نفسی، «خدایا بی نیازی را در جان و نفسم قرار بده»)، گفت: امام حسین ( ع ) بهترین و بارزترین خصلتهای انسانی را در این دعا از خداوند طلب کرده و امیدواریم فرصت قرائت همراه با درک، فهم و عمل به این دعا نصیب همگان گردد.
ایشان در پایان ضمن اظهار امیدواری از نتیجه بخش بودن پیگیریهای انجام شده برای رفع نیازمندیها و انجام خواسته های قانونی مردم،
از مسئولان شهرستانی و استانی خواست نسبت به اجرای تعهد اشتغالزایی و انتفاع مردم بخش سرفاریاب از معادن بوکسیت مورد بهره برداری و یا توقف استخراج و بارگیری از این معادن و رفع تناقض اظهارات خود در این خصوص، هر چه زودتر اقدام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.