کد خبر : 3629
دیدگاه‌ها برای ادامه برداشت پیاز از ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی بخش سرفاریاب. بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401 - 8:14
-

خبرنگار آقای طاعتی

ادامه برداشت پیاز از ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی بخش سرفاریاب.

ادامه برداشت پیاز از ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی بخش سرفاریاب.
نبود انبار‌هاي مناسب براي ذخيره و نگهداري پياز و سایر محصولات کشاورزی از مشکلات اصلي کشاورزان بخش سرفاریاب می باشد که با سرمايه‌گذاري براي ساخت انبار، تا حد بسيار زيادي مي‌توان از ضايع شدن محصول پیاز وسایر محصولات جلوگيري کرد.

مسئول جهاد کشاورزی بخش سرفاریاب از برداشت محصول پیاز از مزارع این بخش خبر داد و گفت: امسال ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی سرفاریاب به کشت پیاز اختصاص یافت.
حمزه امیری افزود: پیش بینی می شود امسال حدود هزار و هفت صد تن محصول پیاز از مزارع بخش سرفاریاب برداشت و روانه بازار شود.
وی متوسط عملکرد پیاز در بخش سرفاریاب را خوب ارزیابی کرد و گفت: پیش بینی می شود میزان برداشت پیاز به رقم ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن در هکتار برسد.
امیری استفاده از روش های جدید مبارزه با بیماری ها و علف های هرز و در مجموع افزایش دانش فنی کشاورزان را علت اصلی بالا رفتن متوسط عملکرد پیاز در این بخش دانست.
مدیر جهاد کشاورزی بخش سرفاریاب گفت: در فصول کاشت و برداشت پیاز، به ازای هرهکتار زمینه اشتغال برای ۸ تا ۱۰ نفر فراهم می‌شود.
وی با اشاره به زمان کاشت و برداشت محصول پیاز در این بخش افزود: کشت پائیزه پیاز از اواخر آذرماه و پس از بارندگی موثر پاییزه (پله) آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه داشته و برداشت کشت پاییزه نیز در اواخر خرداد ماه شروع و تا پایان تیر ماه نیز ادامه خواهد داشت.
امیری، نبود انبار‌های مناسب برای ذخیره و نگهداری پیاز و سایر محصولات کشاورزی را از مشکلات اصلی کشاورزان این بخش عنوان کرد وتأکید کرد: با سرمایه‌گذاری برای ساخت انبار ، تا حد بسیار زیادی می‌توان از ضایع شدن محصول پیاز وسایر محصولات جلوگیری کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.