کد خبر : 3735
دیدگاه‌ها برای برگزاری جشن بزرگـ غدیر در جوار بارگاه امامزاده علی ( ع ) روستای سادات سرفاریاب: بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 5:16
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری جشن بزرگـ غدیر در جوار بارگاه امامزاده علی ( ع ) روستای سادات سرفاریاب:

برگزاری جشن بزرگـ غدیر در جوار بارگاه امامزاده علی ( ع ) روستای سادات سرفاریاب:
گوشی که از علی علیه السلام می شنود، چشمی که فضایل علی( ع ) را می بیند و قلمی که از خصائل نیکوی علی( ع ) می نویسد، همه در حال عبادت است.

برنامه جشن بزرگـ غدیر در جوار بارگاه امامزاده علی ( ع ) روستای سادات سرفاریاب برگزار شد.
امام جمعه دهدشت در این برنامه پس از عرض تبریک عید بزرگ غدیر، ابتدا با ذکر روایتی از سلمان که در چند مرحله از پیامبر بزرگ اسلام خواسته بود تا راهی را به او یاد دهد که همواره و در طول شبانه روز بتواند انجام دهد و برایش عبادت محسوب شود؛ پیامبر ( ص ) ذکر علی ( ع ) را به وی سفارش کردند، از اوصاف و خصائل والای حضرت علی ( ع ) سخن گفت.
حجت الاسلام وحدانی همچنین با ذکر روایتی دیگر از معراج پیامبر، زبانی که از علی ( ع ) می گوید، گوشی که از علی( ع ) می شنود، چشمی که فضایل علی( ع ) را می بیند و قلمی که از خصائل نیکوی علی( ع ) می نویسد، همه را در حال عبادت دانست و در ادامه نیز با شرح روایتی دیگر از سعد سهه و با بیان ادله ای بسیار روشن از خود امام علی ( ع ) آن حضرت را برتر و با فضیلت تر از حضرت آدم، نوح و عیسی عنوان کرد.
ایشان در پایان نیز با گریزی از حجه الوداع طبق روایت حضرت محمد ( ص ) و واقعه ی غدیر، رسالت همه پیامبران پیشین را آمدن خاتم النبیاء و همه رسالت حضرت محمد (ص) را هدایت بشر از آئین های باطل به دین اسلام و طبق فرمان الهی معرفی حضرت علی ( ع ) به عنوان ولی، وصی و جانشین را نیز تکمیل کننده آن رسالت بر شمرد و از این رو تبلیغ، احیاء و گرامی داشت غدیر را احیای اسلام و بسیار مهم و با ارزش دانست.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این برنامه ضمن تبریک عید ولایت، گفت به مناسبت عید غدیر و به عظمت و یاد حضرت علی ( ع ) بیاییم با خود عهد ببندیم، خصومت ها را کنار بگذاریم و به همدیگر و به نیازمندان در این شرایط خاص اقتصادی کمک کنیم.
حجت الاسلام نصیر الاسلامی همچنین با اشاره به ارزش وقف و کارهای بزرگ خیرین در ساخت مساجد و مرقد امامزادگان و… به خیرین و کسانی که توان دارند توصیه کرد که در زمینه موقوفات و تهیه جهیزیه برای جوانان در شرف ازدواج توجه و حمایت بهتری داشته باشند.
امام جمعه چیتاب نیز در این برنامه جشن ضمن عرض خیر مقدم، تشکر و تبریک عید بزرگ غدیر خم خدمت حاضرین، از کسانی که در برگزاری این جشن سهیم شدند و همکاری داشتند و از مسئولین و شخصیتهایی که از مرکز استان، شهرستان کهگیلویه و شهرستان چرام و بخش سرفاریاب در جمع حضور پیدا کردند و همچنین از کویتی های محب امامزاده علی ( ع )، تقدیر و تشکر ویژه کرد.
حجت الاسلام پژمان در ادامه پخت ۱۳٠٠ پرس غذا و اطعام نهار، جشن ازدواج آسان چند عروس و داماد، جشن تکلیف نوجوانان، اهدای جوایز به افراد حاضر که به نام علی مزین بودن و تجلیل از مادران باردار برای تبلیغ و تشویق فرزندآوری را از جمله برنامه های اجرا شده در روستای سادات به مناسبت جشن غدیر عنوان کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.