کد خبر : 3885
دیدگاه‌ها برای همایش کوه پیمایی باشگاه کوهنوردی پیرزال به یاد شهید «حبیب آرام زاده» بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 9:09
-

خبرنگار اقای طاعتی

همایش کوه پیمایی باشگاه کوهنوردی پیرزال به یاد شهید «حبیب آرام زاده»

همایش کوه پیمایی باشگاه کوهنوردی پیرزال به یاد شهید «حبیب آرام زاده»
در این همایش کوه پیمایی تعداد ۸ کوهنورد مسافت ۱۸ کیلومتری رفت و برگشت از روستای پشت چنار از توابع بخش سرفاریاب تا قله کوه نور را در مدت زمان ۱۸ ساعت پیمودند.

به گزارش خبرنگار عصر کهگیلویه، مسئول باشگاه کوهنوردی پیرزال گفت: به مناسبت دهمین سالروز شهادت پاسدار شهید «سید حبیب‌ آرام‌زاده» که در تاریخ ۲۷ تیرماه سال ۱۳۹۰ در درگیری با گروهک تروریستی «پژاک» در استان کردستان به شهادت رسید، جمعی از کوهنوردان به ارتفاعات کوه نور سرفاریاب صعود کردند.
شهریار وکیلی افزود: در این همایش تعداد ۸ کوهنورد مسافت ۱۸ کیلومتری رفت و برگشت از روستای پشت چنار از توابع بخش سرفاریاب تا قله کوه نور را در مدت زمان ۱۸ ساعت ( ساعت حرکت ۳ بامداد، ساعت اتمام ۲۱ شب ) پیمودند.
وی ادامه داد: باشگاه کوهنوردی تنگ پیرزال با بیش از ۸۵ عضو رسمی، از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را شروع کرده و بطور مداوم و هفتگی به ارتفاعات مشرف به استان، از جمله شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و دنا صعود می‌کنند.
وکیلی در پایان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۲ اردوی کوهنوردی سنگین، نیمه سنگین و سبک توسط این باشگاه برگزار شده است، گفت: تا پایان امسال نیز برنامه های اردویی یک روزه کوهنوردی در دستور کار گروه قرار دارد.
کوه نور با ارتفاع ۳۴۸۹ متر، دومین کوه مرتفع استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از کوه دنا، در شمال شهر سرفاریاب واقع شده که بعلت طبیعت زیبا و بکر و جاذبه های دیدنی منحصر به فرد از جمله آبشارهای فصلی آب حیات، غار نزل، منطقه خیارکار، گهر، دالی، کپری، دروازه و … سالانه میزبان کوهنوردان و گردشگرانی از اقصی نقاط استان و کشور می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.