کد خبر : 5495
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۶/۲۵) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهریور 1401 - 16:17
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۶/۲۵) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۶/۲۵) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه ضمن تسلیت ایام اربعین شهادت امام حسین علیه السلام و آرزوی قبولی زیارت زوار اباعبداللّه علیه السلام و عتبات عالیات، اربعین را آغاز مجاهدت، تلاش و تبیین حادثه عظیم عاشورا و بزرگترین همایش معنوی و سیاسی برشمرد

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۶/۲۵) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.
امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با ذکر حدیثی از امام علی علیه السلام که می فرماید: «تقوی را نمی شناسید مگر زمانی که متجاوز را بشناسید» خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی توصیه کرد و گفت: انسان با تقوی به دلیل خویشتن داری و مراقبت از اعمال نزد خداوند سربلند و آبرومند است.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه سلسله مباحث مربوط به اهمیت خانواده و تربیت نسل پاک ضمن تعریف ادب به معنای بکارگیری خلقیات و صفات زیبا در گفتار، رفتار و ارتباطات و همه امور زندگی، آن را در تربیت به سبک دینی اصل و اساس دانست.
ایشان همچنین به آداب اسلامی برای امور مختلف زندگی (خواب، سفر، غذا خوردن و… ) اشاره و با ارزش ترین سرمایه و میراث هر انسان را فرزندان با ادب ذکر کرد.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب در خطبه دوم به موضوع ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم یا هفتمین گام پیشرفت توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و مهمترین دغدغه ایشان را حرکت در مسیر ساخت تمدن نوین اسلامی دانست که تحقق آن در گرو اجرای این برنامه ها در ابعاد مختلف، زیربنائی، فرهنگی، اقتصادی و… می باشد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه ضمن تسلیت ایام اربعین شهادت امام حسین علیه السلام و آرزوی قبولی زیارت زوار اباعبداللّه علیه السلام و عتبات عالیات، اربعین را آغاز مجاهدت، تلاش و تبیین حادثه عظیم عاشورا و بزرگترین همایش معنوی و سیاسی برشمرد و به دو موضع انکار و سانسور و تحریف و وارونه جلوه دادن رسانه های غربی و دشمنان و مخالفان در مقابل آن نیز اشاره داشت و بیان کرد عملکرد مسئولان در مدیریت خدمات دهی به زائران جای نقد دارد اما باید از تلاش ها و اقدامات انجام شده به ویژه از طرف مردم و شیعیان در کشور عراق تشکر و قدر دانی نمود.
امام جمعه سرفاریاب در پایان دوران دفاع مقدس را درخشان ترین و مهمترین برهه تاریخ انقلاب اسلامی و گنجینه ای گرانبها برای نسل های امروزی دانست و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام (ره) و شهداء، بر لزوم استفاده و الگو گرفتن از تجربیات و افتخارات دفاع مقدس تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.