کد خبر : 8459
دیدگاه‌ها برای برگزاری جشن تکلیف دختران مکلف سرفاریاب در محل مدرسه فاطمیه بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اسفند 1401 - 21:19
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری جشن تکلیف دختران مکلف سرفاریاب در محل مدرسه فاطمیه

برگزاری جشن تکلیف دختران مکلف سرفاریاب در محل مدرسه فاطمیه
خداوند متعال برای شناخت راه صحیح زندگی ما انسان ها، در وجود ما عقل را قرار داده تا با عمل کردن به دستورات الهی که توسط پیامبران الهی برای سعادت انسان ها فرستاده شده، عمل کند.

برگزاری جشن تکلیف دختران مکلف در سرفاریاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، در این برنامه جشن که با حضور روحانیت معظم، اولیاء و مربیان، مسئول نمایندگی آموزش و پروش، شهردار و شورای اسلامی شهر، فرمانده حوزه مقاومت و دانش آموزان در محل مدرسه فاطمیه سرفاریاب برگزار شد، مسئول ستاد نماز جمعه سرفاریاب یکی از اهداف مهم برای اجرای جشن تکلیف را آشنایی دانش آموزان با وظایف شرعی و دینی عنوان کرد و گفت: جشن تکلیف یک خاطره شیرین است که دانش آموزان آن را در ذهنشان ثبت می کنند.
حجت الاسلام سید رسول کشاورز در ادامه به معنی مکلف که رسیدن به سن معینی است که می بایست دستورات دینی را انجام داد و به واجبات عمل نموده و از محرمات پرهیز کرد، اشاره کرد و گفت: خداوند متعال برای شناخت راه صحیح زندگی ما انسان ها، در وجود ما عقل را قرار داده تا با عمل کردن به دستورات الهی که توسط پیامبران الهی برای سعادت انسان ها فرستاده شده، عمل کند.
وی با اشاره به آیه ۷۸ سوره مبارکه اسرا «أَقِمِ الصَّلَاهَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ إِلَىٰ غَسَقِ اللَّیْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ …» به موقعیت نمازهای پنج گانه اشاره کرد و نماز را وسیله طهارت روح انسان عنوان کرد.
حجت الاسلام کشاورز در پایان به برکات نماز اشاره و نماز را زیارت خداوند و سلام به فرشتگان، انبیاء و اولیاء و پناه بردن به خداوند از شر شیطان، استعانت از خداوند و دعا برای موفقیت در انجام کارها دانست.
در پایان این برنامه جشن که با سوگند نامه دانش آموزان به سن تکلیف رسیده و برپایی نماز جماعت ظهر و عصر همراه بود، به ۲۴ نفر از دختران مدارس سرفاریاب که به سن تکلیف رسیده بودند، هدایا و لوح های تقدیری به یادگار تقدیم گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.