کد خبر : 8518
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱۲/۰۵) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 - 15:33
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱۲/۰۵) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱۲/۰۵) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
مقاومت و ایستادگی، احساس مسئولیت اجتماعی، امر به معروف، احسان و نیکوکاری و مظلومیت به عنوان برخی صفات برجسته امام حسین (ع) است، که هر کدام سرفصلی برای درس آموزی و هدایت و نجات ظلمت زدگان و راه گم کردگان دانست و افزود اگرچه همه اولیاء الهی و امامان مانند کشتی نجات هستند ولی کشتی نجات و هدایت امام حسین (ع) بسیار وسیع و سریع است.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱۲/۰۵) سرفاریاب با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا ضمن توصیه و یاد آوری رعایت تقوی به خود و دیگر خواهران و برادران دینی، تقوی را طبق سخن امام صادق (ع) همچون نهری دانست که افراد مانند درختان کنار این نهر همه می توانند از آن بهره مند و طعم و لطافت آن را بچشند.
حجت الاسلام زارعی پور با بیان اینکه راه های اثبات خداوند بر دو نوع آفاق و انفس است، گفت: راه آفاق همان مشاهده مخلوقات و تدبر در نظم این پدیده ها و راه انفس نیز که همان راه فطرت است، تأمل و رجوع به ذات فطری است که خداوند ذات انسان را بر مبنای خداشناسی آفریده و بر اساس آیات قرآن خداوند پیامبران را برای تذکر و تأمل در آفریده ها و ذات ما انسانها فرستاده که در واقع معرفت و شناخت خداوند با سرشت انسان عجین شده است.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب با تبریک حلول ماه شعبان، ولادت امام حسین (ع) روز پاسدار و میلاد حضرت ابوالفضل (ع) روز جانباز را گرامی داشت و مقاومت و ایستادگی، احساس مسئولیت اجتماعی، امر به معروف، احسان و نیکوکاری و مظلومیت را به عنوان برخی صفات برجسته امام حسین (ع) ذکر کرد و هر کدام را سرفصلی برای درس آموزی و هدایت و نجات ظلمت زدگان و راه گم کردگان دانست و افزود اگرچه همه اولیاء الهی و امامان مانند کشتی نجات هستند ولی کشتی نجات و هدایت امام حسین (ع) بسیار وسیع و سریع است.
وی در خصوص صفات حضرت عباس (ع) نیز گفت: قمر بنی هاشم (ع) مصداق بارز قلب سلیم و رأی ایشان تابع و دلشان تسلیم امام بود و همه قوای خود را برای یاری امام حسین (ع) به میدان آورد و مقامات فرماندهی و سقایی بودن آن حضرت را علاوه بر جنبه ظاهری دارای لایه ها و ابعاد درونی و باطنی دانست که نشانی از عظمت والا و اسرار وجودی ایشان است.
حجت الاسلام زارعی پور با گرامی داشت هشتم اسفند سالروز امور تربیتی و با اشاره به فرمایشات و توصیه های مقام معظم رهبری در جشن تکلیف دانش آموزی در ابعاد معنوی، فردی، علمی و اجتماعی، این فرمایشات و توصیه ها را منشور تربیت صحیح فرزندان و نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و تربیت فرزندان را کاری تاثیر گذار برای آینده خانواده، جامعه و تاریخ دانست که غفلت از انجام درست آن هزینه و عواقب سنگینی به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.