کد خبر : 9156
دیدگاه‌ها برای کاش من هم یک حسینی بودم(انتصاباتی که تمامی ندارد) بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 1:05
-

در کشور ما با روی کارآمدن هر دولت جدید شهروندان باید چشم به راه افراد تازه در پست‌های مهم و کلیدی باشند، افرادی که معمولا در پست‌های اعطایی و اهدایی، پیشینه، تجربه و حتی علاقه کافی ندارند و تنها به صرف داشتن دوستی و نسبت فامیلی و خانوادگی به آن گمارده شده‌اند.

ارسالی از مخاطب

کاش من هم یک حسینی بودم(انتصاباتی که تمامی ندارد)

کاش من هم یک حسینی بودم(انتصاباتی که تمامی ندارد)
خیلی ها در این دو شهرستان برای سبقت گرفتن در انتصاب خود را حسینی یا بستگان حسینی ها جامیزنند تا از این سفره بی بهره نمانند

پایگاه خبری تحلیلی عصرکهگیلویه”
یادداشت ارسالی از مخاطب این پایگاه خبری درخصوص انتصابات فامیلی، این روزها دراستان?

رمز عبور!!!
برایم جالب بود برای اولین بار دولتی میخواهد به زبان دنیا با اصول دموکراسی و شاخص محوری مدیرانش را انتخاب کند و با مطالعه منشور آن نقادان وسیع دولت سیزدهم را در ذهنم بی انصاف خواندم و آن منشور این بود.
« در گزینش همکاران، در هماهنگی کامل با رئیس دولت، شایسته سالاری و معیار تقوا، مجاهدت در راه خدا، شجاعت، مردم داری ، کاردانی و کارآمدی، ساده زیستی روحیه خدمتگزاری و عشق به مردم را بر هر معیار دیگری ترجیح دهم و از هرنوع رابطه بازی ، گروهگرایی و جناح بازی به شدت خودداری نمایم.»

اما انتصابات وزرای دولت نشان می‌دهد بیشتر از رویکردهای تخصصی، مولفه های جناحی،فامیلی و حزبی برای وزرای دولت سیزدهم و به موازات در استانها نیز اهمیت دارد. افکارعمومی معتقدند وزرا و مدیران، بخش بزرگی از مردم را محرم خود نمی دانند و کارمندان دولت را که سالها است به صورت سلسله مراتبی ارتقا یافته اند، کنار گذاشته و فامیلها یا اقوام و خود رابعضا از خارج آن سازمان به مشاغل مدیریتی منتصب می کنند.
همچنین،ابراهیم رئیسی ۱۶ آذر که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شریف حضور پیدا کرده بود، در این‌باره گفته «دولت‌ قبل تماما بستگان خود را می‌آوردند اما دولت انتصابات فامیلی نیست و انتصابات بر اساس شایسته‌سالاری بوده است.» این درحالی است که در آبانماه امسال تذکر ۳۵ نماینده به رئیس جمهور درباره ضرورت جلوگیری از انتصابات فامیلی و انتقاد از بی‌توجهی به شایسته‌سالاری در دستگاه‌های دولتی در صحن مجلس قرائت شد.
اما در استان کوچک ما نماینده ارشد دولت استاندار و نماینده خاص یک شهرستان که نسبی و سببی به هم می رسند و از قضا فامیلهای هر دو نفر در شهرت حسینی با هم اشتراکات فراوانی دارند به نحوی که در جلسات اداری دو شهرستان باشت و گچساران و مدیران منتسب استانی نمی شود افراد را با فامیل صدا زد به گونه ای که با صدا زدن آقای حسینی ،تداخل تریبونها مشکل ساز میشود.
خیلی ها در این دو شهرستان برای سبقت گرفتن در انتصاب خود را حسینی یا بستگان حسینی ها جامیزنند تا از این سفره بی بهره نمانند.
در تازه ترین اخبار از سایت خبری مهردنا، ظاهرا دو مدیر اصولگرا و انقلابی در دولت سیزدهم آن هم از شهرستان باشت توسط استاندار و نماینده حذف میشوند تا این دو کرسی به یک حسینی دیگر برسد تا پازل تکمیل شود و ظاهرا این معاون پیشنهادی به مراتب دارای تحصیلات پایین تر، فاقد استخدام در مجموعه وزارت بهداشت و خیلی بی تجربه تر از معاون قبل می باشد ولی تیک معروف و رمز عبور را دارد، داشتن شهرت « حسینی» و همین یک آیتم میشود ارجع تر از سواد و تجربه و سازمانی بودن یک گزینه !!!
کاش من هم یک حسینی بودم
با شادمانی پر می گشودم
میرفتم از شهر به مرکز
آنجا که دارد رسم و نشانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.