کد خبر : 9160
دیدگاه‌ها برای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین/  بهداشت و سلامت مردم خط قرمز علوم پزشکی است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 19:58
-

مردم در صورت هرگونه مشاهده تخلفات بهداشتی با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند

سید حسین رازیان

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین/  بهداشت و سلامت مردم خط قرمز علوم پزشکی است

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین/  بهداشت و سلامت مردم خط قرمز علوم پزشکی است
۱۳ تیم و ۱۲۷ بازرس در ۹ شهرستان جهت پایش سلامت مردم نظارت بر ۱۳ هزار صنف را انجام

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مانور بسیج سلامت نوروزی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر محمد ملک‌زاده در مانور بسیج سلامت نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی که همزمان با سراسر کشور آغاز شد گفت: این مانور از امروز ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح به منظور نظارت و رصد اماکن و صنوف برای تامین سلامت مردم اجرا می‌شود ضمن اینکه مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند و در صورت تماس ما بهتر می توانیم تخلفات بهداشتی را رصد کنیم.

وی با بیان اینکه ۶۱ تیم و ۱۲۷ بازرس در ۹ شهرستان جهت پایش سلامت مردم نظارت بر ۱۳ هزار صنف را انجام می‌دهند، گفت: سلامت و بهداشت مردم خط قرمز حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به شیوع بیماری‌های گوارشی از آب و غذا در فصل بهار و تابستان گفت: نظارت بر غذاها و شیرینی‌ها( زولبیا و بامیه) که در ماه مبارک رمضان تهیه می‌شود بسیار مهم است.

دکتر ملک‌زاده بیان کرد: همچنین کلرزنی آب برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های گوارشی به خصوص در روستاها از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با تاکید بر نظارت بر تفرج‌گاه‌ها، مراکز تفریحی و گردشگری و مساجد گفت: از هم‌اکنون مقدمات برای حضور گردشگران و مسافران نوروزی فراهم شود.

دکتر ملک‌زاده با بیان اینکه بهداشت و سلامت مردم خط قرمز حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حتما رصد و موارد تاریخ مصرف گذشته جمع‌آوری شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، استان افزود: نظارت ویژه بر مراکز و امکان تفریحی و تفرج‌گاهی، مراکز بین راهی و اغذیه فروشی‌ها در آستانه نوروز در اولویت کاری قرار دارد و افرادی که در این مراکز کار می‌کنند باید کارت بهداشت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز است، گفت: با همکاری دستگاه‌های نظارتی که در این طرح حضور دارند با مراکز متخلف برخورد می‌شود.

در ادامه مهندس اردکانی مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان گفت: همه مراکز گردشگری و تفریحی مورد بازدید بازرسان بهداشت محیط استان قرار گرفت و نواقص و مشکلات برطرف شود.

وی در خصوص نظارت بر مدارسی که پذیرای مسافران نوروزی است، گفت: در صورتی که مدارس اسکان مشخص شوند رصد و پایش می‌شوند.ر

مهندس اردکانی، در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری میراث فرهنگی و استانداری همه مراکز بین راهی و گردشگری مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ سید حسین رازیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.