کد خبر : 16563
تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 16:36
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه (۱۴٠۳/۲/۲۱) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه (۱۴٠۳/۲/۲۱) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
در گستره تاریخ خدمات زیادی در حوزه های مختلف از طرف دانشمندان و بزرگان علمی و فرهنگی فارسی زبان به دنیا و به ویژه جهان اسلام انجام شده است که هر یک از ما به عنوان یک ایرانی فارسی زبان باید در پاسداشت و حفظ این زبان به عنوان میراث و سرمایه بی نظیر خود، دقت و تلاش کنیم.

نماز جمعه (۱۴٠۳/۲/۲۱) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وو سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) که فرموده است «هر کس تقوا داشته باشد سختی ها از او دوری می گزینند»، خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوا توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه، در خصوص راه های حل اختلاف میان اعضای خانواده، گفت: اگر اهل خانواده از قرآن و اهل بیت فاصله نگرفته باشند و باورهای دینی خود را حفظ کنند حتی اگر اختلافی پیش بیاید و خود نتوانند حل کنند با حفظ اسرار خانواده راه حل مناسب را برای حل اختلاف و مشکل پیدا می کنند و طبق آیات قرآن در این شرایط باید با انتخاب یک فرد محرم و مطمئن از هر دو طرف(خانواده زن و خانواده مرد) به عنوان داور، اختلاف و مشکل را میان خود حل و فصل کنند و از مطرح کردن مشکل با افراد سود جو و غیر صادق که شاید موجب تشدید اختلاف نیز شوند پرهیز کنند.
وی با یادآوری آغاز ماه ذیقعده و تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و گرامی داشت آغاز دهه ی کرامت، خداوند را منبع و منشأ کرامت و ائمه معصوم را وسیله ارتباط و بهره مندی از کرامت الهی عنوان کرد و افزود طبق فرهنگ ثقلین انسان با محبت و پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) به بالاترین درجه از کرامت انسانی دست خواهد یافت و خداوند را شاکریم که در نظام اسلامی و بر خلاف جوامع غربی، در مناسبتهای مختلف مثل ولادت حضرت فاطمه (س) روز زن، ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار و ولادت حضرت معصومه (س) روز دختر، شأن و منزلت و کرامت واقعی را در سبک و سیره زندگی ایرانی اسلامی برای زنان و دختران قائل هستیم.
خطیب جمعه سرفاریاب جنایت های بی شرمانه رژیم صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی، علیه زنان، دختران و کودکان مظلوم غزه را یاد آور شد و گفت: با این همه ظلم و وقایع تلخ که دنیا شاهد آن است و تناقضات رفتاری و سیاسی، آبروئی برای غرب با ادعاهای حقوق بشری و حمایت از آزادی زنان نمانده است.
حجت الاسلام زارعی پور با یاد آوری و گرامی داشت روز پاسداشت زبان فارسی گفت: در گستره تاریخ خدمات زیادی در حوزه های مختلف از طرف دانشمندان و بزرگان علمی و فرهنگی فارسی زبان به دنیا و به ویژه جهان اسلام انجام شده است که هر یک از ما به عنوان یک ایرانی فارسی زبان باید در پاسداشت و حفظ این زبان به عنوان میراث و سرمایه بی نظیر خود، دقت و تلاش کنیم.
وی بر لزوم برنامه ریزی و اقدام مسئولان برای بهره برداری و استفاده مناسب از روان آبها در سطح استان برای اشتغال زائی و تولید و رونق در حوزه کشاورزی و دیگر بخش ها تأکید کرد.
گرامی داشت هفته هلال احمر و قدر دانی از تلاش ها و خدمات این مجموعه در زمینه ها و مناسبت های مختلف و همچنین روز بزرگ داشت حضرت احمد ابن موسی (شاهچراغ) و روز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه و لزوم ساماندهی همه بقاع متبرکه در سطح بخش از دیگر مواردی بود که خطیب جمعه سرفاریاب در خطبه دوم، آنها را یادآور شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.