کد خبر : 16700
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۳/۰۳/۰۴) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور برگزار شد. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1403 - 16:22
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۳/۰۳/۰۴) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور برگزار شد.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۳/۰۳/۰۴) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور برگزار شد.
شهید آیت الله رئیسی، عصاره ای از خصائل و صفات بارز انسانی و ایمانی از جمله: اخلاص، مجاهدت، سعه ی صدر، اخلاق مداری، ظلم ستیزی، دلسوزی، ساده زیستی، مردم داری و صبوری.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۳/۰۳/۰۴) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با بیان سخنی از امام علی (ع) که فرموده است:« تقوا آن است که انسان از هر چیزی که او را به گناه می کشاند پرهیز کند.»؛ خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوا و پرهیز از گناه توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در خصوص منشأ و دلایل ایجاد اختلاف در میان اهل خانواده گفت: بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(ع) در زمان حسابرسی از اعمال، شیطان، ظالمان و مشرکان خود را از همه گناهان که عامل آن بوده اند، تبرئه می کنند در حالی که ریشه برخی از مشکلات و اختلافات در خانواده ها برنامه های ضد فرهنگی دشمن و مخالفان است، باید برنامه های مناسب برای حفظ سلامت کانون خانواده در سطح جامعه اجرا کرد و اهل خانواده نیز ضمن آگاهی از برنامه های دشمنان، مراقبت لازم را برای جلوگیری از بروز اختلاف در خانواده بکار گیرند.
وی به سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس با پشتیبانی رأی و نظر مردم باید با کمال قدرت در مقابل برنامه های دشمن بایستند و با شناخت و آگاهی درست از نیازهای کشور و مردم قوانین مناسب تصویب کرده و برای رفع مشکلات و حمایت از قشرهای ضعیف جامعه به درستی بر اجرای قانون نظارت کنند.
خطیب جمعه سرفاریاب روز مقاومت و پایداری و روز دزفول را گرامی داشت و با اشاره به اینکه در قرآن از حضرت ابراهیم به عنوان یک امت یاد شده، گفت: گاهی شعاع شخصیت انسانها (در ابعاد مختلف) در حدی افزایش می یابد که معادل یک امت می شود.
حجت الاسلام زارعی پور افزود خداوند در وجود همه انسانها ظرفیتهای در حد انبیاء قرار داده و هر یک از ما می توانیم با رشد و شکوفایی خصلتهای نیک در وجود خود، دایره شخصیت و فرصت خدمت گزاری به دیگران را افزایش دهیم و به مثابه یک امت باشیم.
وی در ادامه به سخن امام خمینی (ره) در مورد شهید بهشتی که فرمود« بهشتی یک ملت بود برای ملت ما»، اشاره کرد و گفت: این جمله تاریخی امام (ره) در اوج مظلومیت آن شهید بزرگوار در آن دوران بیان شد.
خطیب جمعه سرفاریاب با بیان اینکه آیت الله سید ابراهیم رئیسی شاگرد خوب مکتب شهید بهشتی بود، شهادت آن خادم صدیق و خستگی ناپذیر و همراهان شهیدش در سانحه سقوط بالگرد را به ملت بزرگ ایران و رهبر عزیز انقلاب تسلیت گفت.
حجت الاسلام زارعی پور شهید آیت الله رئیسی را عصاره ای از خصائل و صفات بارز انسانی و ایمانی از جمله: اخلاص، مجاهدت، سعه ی صدر، اخلاق مداری، ظلم ستیزی، دلسوزی، ساده زیستی، مردم داری و صبوری عنوان کرد و افزود: کسانی که شهید زندگی می کنند، شهید از دنیا می روند تا ماندگار شوند و ضمن جاودانگی خود، صدقه جاریه ای برای مردم و جامعه می شوند و برکات آنها پس از مرگ نیز شامل حال مردم می شود.
وی همچنین مهارتهای مدیریتی، خصوصیات انقلابی، نجابت و صداقت، تلاش و امید بخشی، خدمت صادقانه و بی ریا را از دیگر خصلتها و میراثهای اخلاقی شهید رئیسی عزیز عنوان کرد و او را لایق لقب خادم الرضا و سید الشهدای خدمت دانست.
امام جمعه سرفاریاب به نقش و تأثیر جایگاه ولایت و رهبری در مدیریت جامعه اسلامی در این شرایط سخت اشاره کرد و ضمن تأکید بر لزوم توجه مردم به انتخاب درست برای ادامه راه شهید جمهور، خطاب به مخالفان و دشمنان نظام اسلامی و انقلاب گفت: آنچه در تشییع رئیس جمهور شهید و یاران همراهش مردم به نمایش گذاشتند، واقعیت و حقیقت خواست و اراده ملت است که تداوم بخش این نظام خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.