کد خبر : 16739
تاریخ انتشار : جمعه 1 تیر 1403 - 15:34
-

طاعتی

نماز جمعه (۱۴٠۳/۳/۲۵) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید

نماز جمعه (۱۴٠۳/۳/۲۵) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید
بین تخریب و تبیین تفاوت است؛ با تبیین، حفظ ساختار نظام و انتخاب اصلح را خواهیم داشت و زمینه تصمیم سازی و اجرای درست کارها را توسط دولت آینده، ایجاد خواهیم کرد.

نماز جمعه (۱۴٠۳/۳/۲۵) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، خطیب جمعه سرفاریاب در ابتدا خود و همه برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت: طبق حدیث قدسی پاکی نفس و تزکیه موجب رستگاری و آلودگی نفس به گناه و معصیت موجب محرومیت و نومیدی است.

حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با بیان اینکه عوامل متعددی در تزکیه نفس نقش دارند به نماز و زکات اشاره کرد و افزود: این دو واجب الهی اگر با آداب کامل به جای آورده شوند، موجب پاکی و تزکیه روح می شوندـ
وی با اشاره به آیات و روایات، زکات را از اعمالی دانست که نماد عملی ایمان و مبارزه با حب دنیا است و موجب می شود نیازمندان جامعه نیز از بخشی از مال افراد ثروتمند برخوردار شوند.

امام جمعه سرفاریاب با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، ولایت را از مهمترین و محوری ترین موضوعات در دین اسلام عنوان کرد و گفت: طبق سخنی از امام باقر (ع)، بالاترین ندا و توجه در دین به ولایت شده و ولایت مداری نیز دارای دو رکن ارتباط و محبت به اهل بیت (ع) و ارتباط و محبت به دوستان اهل بیت (ع) است که ارتباط و همنشینی با دوستداران اهل بیت (ع) از نشانه ها و زمینه های ولایت مداری است.
حجت الاسلام زارعی پور حج را یکی از جلوه های مهم وحدت مسلمانان و امت اسلامی دانست و گفت: مسلمانان در تمامی مناسک و اعمال حج متفق و مشترک هستند که این وحدت خاری در چشم دشمنان بوده و همواره سعی دارند با ایجاد اختلاف و نزاع این اتحاد را که باعث رشد و پیشرفت جوامع اسلامی است بر هم بزنند که همه ملت های مسلمان باید در این خصوص هوشیار باشند.
وی به ضرورت حفظ وحدت و جلوگیری از تخریب و نفاق در مسئله انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: بین تخریب و تبیین تفاوت است؛ با تبیین، حفظ ساختار نظام و انتخاب اصلح را خواهیم داشت و زمینه تصمیم سازی و اجرای درست کارها را توسط دولت آینده، ایجاد خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.