کد خبر : 2882
دیدگاه‌ها برای برداشت گندم و جو از ۴ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بخش سرفاریاب. بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 - 8:03
-

خبرنگار آقای طاعتی

برداشت گندم و جو از ۴ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بخش سرفاریاب.

برداشت گندم و جو از ۴ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بخش سرفاریاب.
از مجموع ۴ هزار هکتار سطح زیر کشت مزارع غلات بخش سرفاریاب، ۳۲۰۰هکتار مربوط به کشت گندم و مابقی محصول جو بوده و از جمله بذرهای استفاده شده شامل، بذرهای اصلاح شده از قبیل کوهدشت، دهدشت، آفتاب، کریم و مقداری بذرهای محلی مثل سیاه ریشک جهت کشت محصول گندم می باشد.

برداشت گندم و جو از ۴ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بخش سرفاریاب.
به گزارش خبرنگار عصر کهگیلویه، مسئول جهاد کشاورزی بخش سرفاریاب از برداشت گنـدم و جو از ۴ هزار هکتار از مزارع این بخش خبر داد و گفت: برداشت گندم و جو در منطقه گرمسیری بخش سرفاریاب از اوایل خرداد ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
حمزه امیری افزود: فصل کاشت این محصول استراتژیک از اوایل دی ماه شروع می شود و چون بیشتر اراضی بخش به صورت دیم کشت می‌شود بارندگی های اولیه در زمان کاشت نقش مهمی دارد.
امیری با بیان اینکه از مجموع سطح زیر کشت مزارع غلات این بخش۳۲۰۰هکتار مربوط به کشت گندم و مابقی محصول جو بوده است اضافه کرد:از بذرهای اصلاح شده از قبیل کوهدشت، دهدشت، آفتاب، کریم و مقداری بذرهای محلی مثل سیاه ریشک جهت کشت محصول گندم استفاده گردید.
ایشان افزود: علیرغم بارش های خوبی که در ابتدای کاشت محصولات گندم و جو در سطح بخش داشتیم، ولی در اواخر، این محصولات با کم بارشی و کم آبی مواجه شدند که همین امر تأثیر منفی در میزان برداشت داشته و برخی کشاورزان، مخصوصاً کسانی که کشت دیم داشتند، با میزان برداشت کمتری در هر هکتار نسبت به سال های قبل روبرو شدند.
مسئول جهاد کشاورزی بخش سرفاریاب در پایان گفت: پیش بینی می شود از ۴ هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم و جو در سرفاریاب بیش از ۶ هزار تن محصول برداشت شود.
برداشت غلات در سرفاریاب بصورت سنتی و مکانیزه انجام گرفته و در بخش گرمسیری تا اوایل تیرماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.