کد خبر : 4845
دیدگاه‌ها برای کارشناس برنامه کووید ۱۹ واحد واگیر مرکز بهداشت استان تشریح کرد/ ویروس کرونا و راههای پیشگیری از همه گیری بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 - 0:05
-

موج اول بیماری در اسفند1398 و فروردین1399 سبب وارد شدن شوک عمیق به نظام بهداشتی کشور شد

سید حسین رازیان

کارشناس برنامه کووید ۱۹ واحد واگیر مرکز بهداشت استان تشریح کرد/ ویروس کرونا و راههای پیشگیری از همه گیری

کارشناس برنامه کووید ۱۹ واحد واگیر مرکز بهداشت استان تشریح کرد/ ویروس کرونا و راههای پیشگیری از همه گیری
سه راهکار اصلی مقابله با اُمیکرون

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر کهگیلویه و به نقل روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ،کارشناس برنامه کووید ۱۹ واحد واگیر مرکز بهداشت استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در گفتگوی اختصاصی توضیحاتی را در مورد ویروس کرونا داد.

میثم بهنام پور اظهار داشت: چون یک ویروس جدید و مربوط به سال ۲۰۱۹ بود ویروس کرونای سال ۲۰۱۹ نام گرفته است.

وی افزود: بعداز همه گیری بیماری در سراسر جهان و اعلام پاندمی بیماری در جهان توسط سازمان بهداشت جهانی اولین موارد بیماری در ایران در ۲۹بهمن ۱۳۹۸ در استان قم گزارش شد که موج اول بیماری در اسفند۱۳۹۸ و فروردین۱۳۹۹ سبب وارد شدن شوک عمیق به نظام بهداشتی کشور شد.

آنچه که باید در مورد نوع جدید کرونای اُمیکرون و زیر سویه آن دانست

این کارشناس اظهارداشت: نوع جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده است، همچون گذشته و مانند جهش های قبلی، این نگرانی وجود دارد که این نوع کرونا می‌تواند به شیوع بیماری در بسیاری از کشورها دامن بزند و سیستم‌های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد.

بهنام پور گفت: این ویروس سرعت انتقال و پراکندگی و تکثیر بسیار بالایی دارد و علائم جهش امیکرون با انواع جهش‌های قبلی کرونا تفاوتی ندارد.

وی افزود: بنابراین شدت علائم به صورت طیفی از بی‌علامتی تا علائم خفیف، شدید، بستری و مرگ خواهد بود.

وی گفت: با این حال با توجه به قدرت سرایت بیشتر اُمیکرون، قاعدتا اگر تعداد موارد ابتلا بالا برود، تعداد موارد بستری نیز افزایش می‌یابد و تخت‌های بیمارستانی اشغال می‌شوند.

کارشناسان برنامه کووید ۱۹ واحد واگیر مرکز بهداشت استان تصریح کرد: عدم دسترسی به خدمات، منجر به افزایش موارد مرگ و میر خواهد بود

وی افزود: همچنین با افزایش قدرت سرایت،‌ افراد در معرض خطر (دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان) بیشتر مبتلا شده و بیماری در این افراد شدیدتر است.

بهنام پور اظهار داشت: موارد شدید از این بیماری هم وجود دارند که نیاز به بستری شدن دارند و مربوط به افرادی می شود که واکسن تزریق نکرده اند.

وی افزود: واکسن‌های موجود علیه اُمیکرون هم موثر هستند و با دریافت نوبت سوم و دز یادآور(چهارم) ایمنی بدن قوی‌تر هم می‌شود.

بهنام پور اظهار داشت: تزریق دز سوم و یادآور (نوبت چهارم )واکسن کرونا تاثیر بسیار بالایی بر پیشگیری از ابتلا به امیکرون خواهد داشت.

این کارشناس گفت: بهترین و ساده‌ترین کار برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون حفظ تهویه مناسب و استفاده از ماسک است.

بهنام پور افزود: مهم‌ترین مسئله در این زمینه که مسئولان وزارت بهداشت هم تاکید دارند این است که دز سوم و یادآور(نوبت چهارم) واکسن کرونا را دریافت گردد تا ایمنی بیشتری ایجاد شود.

وی تاکید کرد: چند روز بعد از تزریق دز دوم واکسن کرونا سطح ایمنی جمعی کاهش می‌یابد، بنابراین باید حتما دز سوم و یادآور(نوبت چهارم)واکسن کرونا  تزریق گردد.

بهنام پور افزود: سه راهکار اصلی مقابله با اُمیکرون واکسیناسیون سراسری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

کارشناس برنامه کووید ۱۹ واحد واگیر مرکز بهداشت استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهارداشت: از مهم‌ترین محل‌های انتقال بیماری حیاط‌های عمومی سرپوشیده به خصوص رستوران‌ها و تالارها، کلاس‌های حضوری و خوابگاه‌ها، برگزاری مراسم و تجمعات در محیط بسته، حمل و نقل عمومی، سالن‌های سینما، و دورهمی‌های خانوادگی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.