کد خبر : 8405
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱۱/۲۸) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 - 16:08
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱۱/۲۸) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱۱/۲۸) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید
بعثت، بزرگ ترین رویداد عالم و دارای دو جنبه تزکیه و نظام سازی است و بنای خلقت عالم و آدم وجود مبارک پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) و بعثت ایشان تکامل مسیر معرفت و سعادت انسانهاست.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۱۱/۲۸) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در ابتدای هر دو خطبه ضمن توصیه و سفارش به خود و همه نمازگزاران (برادران و خواهران دینی) به رعایت تقوی الهی، با توجه به آیات قرآن، ایمان را زمینه و لازمه تقوی ذکر کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه ی بحث خداشناسی از منظر امیرالمومنین علی (ع)، معقولیت را لازمه اعتقاد و شناخت درست به خدا دانست و گفت: انسانها در این زمینه به دو گروه دارای جهان بینی الهی و مادی تقسیم می شوند که هر کدام نیز چندین فرقه یا نحله را شامل می شوند.
وی اشتراک فرقه های مختلف جهان بینی مادی را انکار وجود خدا و جهان آخرت و اشتراک نحله های جهان بینی الهی را باور به خدای یگانه، وجود دنیای پس از مرگ و بعث پیامبران برای هدایت انسان ها به سعادت و کمال عنوان کرد و افزود بر اساس جهان بینی الهی، انسان تنها با قدرت عقل توان دست یابی به کمال معرفت خداوند را ندارد و نیازمند استمداد و وحی الهی است که از طریق بعثت و نبوت پیامبران میسر و ممکن شده است.
خطیب جمعه سرفاریاب با تبریک سالروز بعثت پیامبر بزرگ اسلام، بعثت را بزرگ ترین رویداد عالم و دارای دو جنبه تزکیه و نظام سازی عنوان کرد و افزود: بنای خلقت عالم و آدم وجود مبارک پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) و بعثت ایشان تکامل مسیر معرفت و سعادت انسانهاست.
حجت الاسلام زارعی پور با تبریک فرارسیدن ماه شعبان، این ماه را ماه شفاعت، مغفرت، ولایت و صلوات دانست و با اشاره به روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی، راه مناسب مقابله با تحریم های غیر انسانی غرب و امریکا علیه ملت و نظام ما را، حمایت و تکیه بر توان داخلی و مدیریت درست منابع مختلف و کاهش وابستگی به درآمد نفتی که به فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده، دانست.
وی منشور روحانیت را برگرفته از وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) و از شاخص ترین آثار سیاسی الهی ایشان دانست که اگرچه مخاطب مستقیم آن روحانیت و حوزه علمیه است ولی خطر نفوذ تفکر لیبرالی در کل جامعه را متذکر و یادآور می شود.
زارعی پور کودتای سوم اسفند و آغاز استبداد سیاه انگلیس بر ایران را عنوان کرد و افزود اساس سیاست انگلستان نابودی و تجزیه ایران بوده که این سیاست امروز نیز توسط قدرت های استکباری دنبال می شود؛ چرا که ایران مقتدر و قوی را مانع و مخل اجرای برنامه های تجاوزگرایانه خود در منطقه و جهان می دانند.
تقدیر و تشکر از مردم همیشه در صحنه شهر و بخش سرفاریاب در راهپیمایی یوم اللّه ۲۲ بهمن، که یک بار دیگر با حضور وحدت آفرین و دشمن شکن خود در صحنه‌های مختلف و تقابل با توطئه‌های دشمن، حماسه‌ای دیگر را خلق کردند پایان بخش خطبه های نماز جمعه امروز سرفاریاب بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.