کد خبر : 7846
دیدگاه‌ها برای برگزاری سومین دوره انتخابات تعیین اعضای شورای خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان چرام بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 بهمن 1401 - 22:29
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری سومین دوره انتخابات تعیین اعضای شورای خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان چرام

برگزاری سومین دوره انتخابات تعیین اعضای شورای خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان چرام
برنامه ریزی استراتژیک و نهادینه کردن و فرهنگ سازی مناسب با همکاری نهادهای مردمی و دستگاه های اجرائی، می تواند ما را در شاخص های سلامت رشد دهد و در ایجاد عدالت در سلامت برای عموم جامعه کمک کند.

برگزاری سومین دوره انتخابات تعیین اعضای شورای خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان چرام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، در جلسه و نشست مربوط به این انتخابات، نمایندگان ادارات شهرستان، کانون های مردم نهاد فعال در سطح شهرستان و همچنین مسئول و کارشناسان مرکز سیاست گذاری حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان و کارشناسان و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام حضور داشتند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ابتدای این نشست با تبریک مناسبتهای ماه رجب و همچنین دهه ی مبارک ی فجر، به روح امام و شهداء ادای احترام کرد و گفت: خدمات مختلف حوزه بهداشت و سلامت که در دور افتاده ترین مناطق به مردم ارائه می شود مرهون ایثار آن مردان پاک و بی ادعا و دستاورد این نظام مقدس است.
حسین جعفری همچنین از حضور همه مدعوین و میهمانان تشکر و قدر دانی کرد و جلب مشارکتهای مردمی و شناسائی اولویتها و نیازهای سلامت جامعه و در نهایت رضایت مندی مردم را از اهداف تشکیل این مجمع مشارکت مردم در سلامت شهرستان عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری و مشارکت اعضا و راهنمائی های مسئولین مربوطه در استان بتوانیم در راستای تعالی نظام سلامت و بهبود شاخص های عدالت در سلامت گام برداریم.
رئیس مرکز سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست با تبریک به مناسبت دهه فجر، لازمه برخورداری بهتر و بیشتر مردم از ثمرات و نتایج انقلاب پس از چهل سال را ایجاد فضای بیشتر و مناسبتر برای مشارکت و حضور مردم در امور مختلف دانست و تشکیل چنین مجمع و شورایی در حوزه سلامت و بهداشت را در راستای این مهم عنوان کرد.
موسوی زاده در ادامه با آسیب زا و مخرب دانستن سیاست زدگی و روزمرگی در امور مختلف، نگاه سیاست مدارانه و برنامه محور را یک ضرورت و نیاز جدی برای اداره امور به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت دانست و افزود، برای شکوفایی و پیشرفت و رفع موانع، باید دارای افق دید بلند و نگاه جامع باشیم.
وی همچنین با بیان اینکه سرانه سلامت استان ما از میانگین کشوری بیشتر است گفت: برنامه ریزی استراتژیک و نهادینه کردن و فرهنگ سازی مناسب با همکاری نهادهای مردمی و دستگاه های اجرائی، می تواند ما را در شاخص های سلامت رشد دهد و در ایجاد عدالت در سلامت برای عموم جامعه کمک کند.
موسوی زاده تعیین سیاستها مطابق با خواست و اراده مردم، آماده نمودن زیرساختها (راه، مسکن و…)، استفاده مناسب از سرمایه های انسانی توانمند و امکانات، آگاهی بخشی و مشارکت دادن مردم در حوزه سلامت را از دیگر عوامل مهم و تأثیر گذار در ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه برشمرد.
مسئول دبیرخانه شورای سلامت امنیت غذائی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف و اجرای سیاست ها و برنامه های وزارت بهداشت نیازمند مشارکت سایر دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد هستیم، فلسفه تشکیل مجمع مشارکت در سلامت و ایفای نقش مردم در تأمین مناسب تر سلامت جامعه دانست.
حسن هدایت نیا کمک به توانمند سازی مردم برای مراقبت از خود و اطرافیان را از دیگر اهداف تشکیل این مجمع عنوان کرد و افزود: رئیس مجمع مشارکت در سلامت شهرستان حق حضور در جلسات شورای سلامت شهرستان، اظهار نظر در طرح های بهداشت و سلامت شهرستان و تعیین اولویتهای اجرایی در زمینه سلامت را دارد.
کارشناس مسئول سیاستگذاری سلامت و دبیر برگزاری انتخابات خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان های استان گفت: خانه مشارکت در سلامت با همکاری وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور و به منظور مشارکت فعال و دخیل نمودن و همکاری بهتر سازمانهای مردم نهاد و دستگاه های اجرائی با حوزه بهداشت و سلامت تشکیل شده و تاکنون بیش از ۴٠٠ خانه مشارکت در سلامت در سطح شهرستانهای کشور تشکیل شده که هر خانه مشارکت حدود ۳۵ عضو از سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرائی داشته که می توانند انرژی و توان مضاعفی را به حوزه سلامت تزریق کنند.
سعید یگانه جو با اشاره به نقش و تأثیری که هر یک از اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت با ارتباط مردمی و آموزش و فرهنگ سازی می توانند در ارتقای شاخص های سلامت جامعه داشته باشند، گفت: انتخابات تعیین اعضای شورای پنج نفره خانه مشارکت شهرستان هر دو سال یک بار انجام می شود که ذیل دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذائی شهرستان فعالیت خواهند کرد و با تشکیل جلسات در هر دو ماه یک بار و انجام مصوبات و مطالبه گری به ارتقاء سطح سلامت مردم کمک خواهند نمود.
در پایان این نشست با اعلام داوطلبان و اخذ رأی از اعضاء مجمع، تعداد پنج نفر ( به ترتیب اخذ رأی )
احسان مرادی ( به عنوان رئیس و نماینده کانون معلمان )
زینب اقبال پناه ( نائب رئیس و نماینده رابطین سلامت )
حاج آغا عبدالی ( نماینده هیئت های مذهبی )
هادی کاظم پور ( نماینده بسیج )
سعید پارسا ( نماینده هیئت های ورزشی )
به عنوان اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان چرام به مدت ۲ سال انتخاب شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.