کد خبر : 13270
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز، ۷ مهرماه ۱۴٠۲ سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 16:00
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز، ۷ مهرماه ۱۴٠۲ سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.

نماز جمعه امروز، ۷ مهرماه ۱۴٠۲ سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.
جهاد تبیین و تربیت و اصلاح اندیشه های انحرافی و روشن کردن عقاید ناب اسلامی و الهی، رویکرد اساسی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دوران ۳۴ ساله امامت، امام صادق (ع) بود.

نماز جمعه امروز، ۷ مهرماه ۱۴٠۲ سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه و برپا گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب با بیان حدیثی از رسول اکرم حضرت محمد (ص) که فرموده است«آگاه باشید، به درستی که بهترین بندگان خدا کسی است که با تقوا، پاک و گمنام باشد و بدترین بندگان خدا کسی است که انگشت نما باشد»، خود و همه نمازگزاران و برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوا الهی توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه موضوع خانواده از نگاه قرآن و روایات معصومین علیهم الاسلام نیز با بیان اینکه انحراف خانواده از نظر دین و علمای اخلاق که در معصیت کاری یا رفتار زشت و ناپسند و با بد نامی خانواده نمایان می شود، دارای علل و عواملی از جمله پیروی از شهوات و هوا پرستی است، افزود: انسان دارای نیروها و قوای متعددی است که در شکل گیری شخصیت وی نقش دارند.
وی با اشاره به فرمایش امام علی (ع)، پیروی از خواهش های نفسانی را سرمنشأ همه فتنه ها و انحرافات عنوان کرد و با مرتبط دانستن انحرافات اجتماعی، خانوادگی و شخصی با همدیگر، تحقیر، بی ارزش شدن در اجتماع و ایجاد عقده های روحی را از دیگر عوامل کج روی و انحراف افراد و خانواده دانست و اضافه کرد، طبق تأکیدات متون دینی نقش خانواده در فرهنگ پذیری و جلوگیری از انحراف جامعه بسیار مهم است.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب با اشاره به روز بزرگداشت فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس، اقتدار معنوی، خودباوری، اتحاد ملی و خودکفائی دفاعی را از ثمرات و دستاوردهای مجاهدتهای شهیدانی چون فکوری، نامجو، جهان آرا، کلاهدوز، سلیمانی و… عنوان کرد.
زارعی پور با بیان حدیثی از پیامبر بزرگ اسلام که فرموده است« انسان پیر در میان خانواده خود مانند پیامبر در میان امت است» روز جهانی سالمندان را یادآور شد و گفت: رفتار مناسب و خوش اخلاقی که در فرهنگ اسلامی بر آن تأکید فراوان شده از مهمترین نیازهای قشر سالمند است که عمر خود را برای رفاه و آسایش خانواده خود و پیشرفت جامعه صرف کرده اند.
حجت الاسلام زارعی پور با تبریک ولادت پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع)، روز مهر ورزی و گرامی داشت هفته وحدت، اصلی ترین سرمایه انسانهای مؤمن و کامل را حب خداوند عنوان کرد که در هر شرایطی این موهبت را فراموش نکرده و محبت به اولیاء الهی و معصومین علیهم السلام خاصه پیامبر بزرگ اسلام را که کانون و محور اصلی محبت الهی هستند را سرلوحه زندگی خود قرار می دهند.
وی همچنین جهاد تبیین و تربیت و اصلاح اندیشه های انحرافی و روشن کردن عقاید ناب اسلامی و الهی را رویکرد اساسی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی امام صادق (ع) در دوران ۳۴ ساله امامت ایشان ذکر کرد و افزود طبق بیان مرحوم شیخ مفید، امام صادق (ع) حدود چهار هزار شاگرد تربیت کرد که مجاهدان عرصه تبیین بودند.
خطیب جمعه سرفاریاب با تبریک هفته نیروی انتظامی، از تلاش ها و خدمات این نیروهای خدوم و مقتدر در عرصه امنیت و نظم جامعه قدردانی و آرزو کرد همواره در ایفای نقش مهم خود موفق باشند.

(کپی برداری از متن و عکس بدون ذکر منبع، مجاز نمی باشد).

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.