کد خبر : 16416
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 5:33
-

خبرنگار آقای طاعتی

آئین جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس سرفاریاب برگزار شد.

آئین جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس سرفاریاب برگزار شد.
از این زمان به بعد در انجام تکالیف دینی و واجبات و محرمات بخصوص فریضه نماز، روزه و دیگر عبادات، مسئولیت دانش آموزان به سن تکلیف رسیده، با پدر و مادر، معلمان و بزرگترها، برابر است.

آئین جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس سرفاریاب برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، این جشن با مشارکت و همکاری مدیران، معلمان و مربیان مدارس، امام جمعه، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرام، نمایندگی آموزش و پرورش، بخشداری و خیریه آبشار عاطفه ها، انجمن اولیاء و مربیان و شهرداری سرفاریاب و در مسجد مصلی برگزار شد.
در این آئین جشن ابتدا آیاتی از قرآن مجید تلاوت شد و سرود جمهوری اسلامی ایران طنین انداز شد و شعر و سرود و دلنوشته توسط دانش آموزان اجرا شد.
در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام ضمن عرض خیر مقدم خدمت حاضرین به ویژه دانش آموزان، اولیاء، مدیران و مربیان؛ از همه نهادها و کسانی که در برگزاری این برنامه جشن مشارکت و همکاری داشتند، خاصه امام جمعه سرفاریاب قدردانی کرد و افزود از امروز و در این جشن تکلیف دانش آموزان عزیز مکلف شده، در اولین قدم با راهنمایی والدین و معلمان عزیز، ان شاءَالله نسبت به انتخاب مرجع تقلید و عمل به احکام طبق نظر مرجع خود اقدام خواهندکرد.
دانشی با بیان اینکه والدین مهمترین و بهترین الگو در همه مسائل به ویژه امور دینی و اعتقادات برای فرزندان هستند، بر لزوم توجه به این موضوع و رعایت دقیق احکام دینی توسط اولیاء با توجه به تأثیرات مستقیم بر عملکرد فرزندان بخصوص در این حوزه، تأکید کرد.
امام جمعه سرفاریاب نیز در این آئین ضمن تبریک این روز و جشن شروع عبادت دانش آموزان دختر مدارس سرفاریاب، این روز را عید بزرگ برای آنان عنوان کرد و گفت: از این زمان به بعد در انجام تکالیف دینی و واجبات و محرمات بخصوص فریضه نماز، روزه و دیگر عبادات، مسئولیت شما دانش آموزان به سن تکلیف رسیده، با پدر و مادر، معلمان و بزرگترها، برابر است.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با اشاره به تشدید آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف، از والدین خواست تا با رفتار و اعمال درست خود این نونهالان معصوم را در مسیر عبادت و بندگی همراهی و حمایت کنند تا از گزند این آسیب ها در امان بمانند.
بخشدار سرفاریاب هم در این برنامه با اظهار خرسندی از برگزاری این جشن زیبا برای دانش آموزان تازه به سن تکلیف رسیده و تبریک این روز و گفت: شروع سن تکلیف آغاز دوره جدید زندگی است که زمینه ارتباط با خداوند با انجام فرایض و تکالیف دینی مثل نماز و… مهیا می شود.
مجیدیان به برنامه های دشمنان در برنامه جنگ نرم و هدف قرار دادن کانون خانواده در رأس این برنامه ها اشاره کرد و گفت: مادران و دختران پایه اصلی یک خانواده هستند که با قرار گرفتن در مسیر عبادت و حفظ حریم و حجاب خود که یکی از واجبات سن تکلیف است، نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنند.
در ادامه این آئین جشن، قطعه مولودی جشن تکلیف توسط سید علی کشاورز اجرا شد و پس از آن سید مرتضی تقوی (رئیس انجمن اولیاء و مربیان مدرسه فاطمیه) که خود در برگزاری این جشن سهم بسزایی داشت به نمایندگی از اولیاء از همه کسانی که به هر نحو ممکن در برگزاری این آئین همراهی، همکاری، حمایت و مشارکت نمودند قدردانی کرد.
در پایان و پس از تقدیم هدایا به دانش آموزان به سن تکلیف رسیده، این دانش آموزان اولین نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب اقامه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.