کد خبر : 16442
تاریخ انتشار : جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 21:57
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه(۱۴٠۳/۰۲/۰۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه(۱۴٠۳/۰۲/۰۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
خلیج فارس به عنوان سومین خلیج بزرگ جهان دارای موقعیت جغرافیائی خاصی بوده و طبق اسناد مربوط به پیش از میلاد مسیح این خلیج به نام فارس بوده.

نماز جمعه(۱۴٠۳/۰۲/۰۷) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه،
امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با بیان حدیثی از رسول اکرم حضرت محمد (ص) که فرموده است « هر که دوست دارد با تقوا ترین مردم باشد باید بر خدا توکل کند» توکل بر خدا را از نشانه های انسان های با تقوا عنوان کرد و خود و همه برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوا توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه مباحث مربوط به عوامل فروپاشی نظام خانواده، سوء ظن و گمان های بد را از موارد دیگر این موضوع برشمرد و گفت: اگرچه زن و مرد باید مراقب رفتار یکدیگر باشند اما احساس خیانت، بدگمانی، قضاوتهای نادرست و شتاب زده در برخی زن و مردها، می تواند کانون خانواده را از هم بپاشد و طبق آیات قرآن باید از بدگمانی و تجسس بیجا در زندگی دیگران پرهیز کنیم و برای حفظ کانون گرم خانواده باید خوش بین باشیم و بدون دلایل روشن، در مورد رفتار دیگران بخصوص اعضای خانواده، قضاوت و تصمیم گیری بر اساس حدس و گمان نداشته باشیم.
وی با گرامی داشت نهم اردیبهشت، روز شوراها، مشورت را یکی از ارکان مهم صحت و سلامت تصمیم گیری ها عنوان کرد و با بیان اینکه جامعه ای که سنت مشورت در آن حاکم نیست در تب و تاب خود محوری می سوزد، افزود: در قرآن با ذکر تمثیل ها و نامگذاری یک سوره به نام شوری و همچنین در احادیث معصومین(ع) سفارشات زیادی به مشورت در امور به عنوان بهترین راه رشد و موفقیت تأکیدشده است.
خطیب جمعه سرفاریاب با بیان اینکه خلیج فارس به عنوان سومین خلیج بزرگ جهان دارای موقعیت جغرافیائی خاصی بوده و طبق اسناد مربوط به پیش از میلاد مسیح این خلیج به نام فارس بوده؛ تلاش دشمنان برای تحریف نام این پهنه دریایی مهم و استراتیژیک را، با توجه به شجاعت، شهامت و جسارت خلیج فارس نشینان و جمهوری اسلامی ایران، ناموفق و بی فایده دانست.
حجت الاسلام زارعی پور با تبریک روز کارگر و قدردانی از زحمات این قشر نجیب در جامعه بهترین روش حمایت از کارگران و رونق اقتصاد جامعه را خرید و استفاده از کالاهای تولید داخل عنوان کرد.
وی به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و ضمن تبریک به همه معلمان و تلاشگران عرصه تربیت و آموزش، دلیل مهم این مناسبت را جریان فکری و بصیرت آن معلم بزرگ دانست و بر لزوم بکارگیری سیره و روش ایشان از طرف همه مربیان و معلمان در ایستادگی در مقابل ظلم و انحراف و روشنگری جامعه تأکید کرد.
امام جمعه سرفاریاب همچنین به طرح نور نیروی انتظامی در خصوص برخورد با بی حجابی در جامعه و حمایت قاطع مردم از این طرح اشاره کرد و ضمن قدر دانی از نیروی انتظامی در این خصوص، افزود: قطعاً بی توجهی به مقوله حجاب توسط برخی افراد در جامعه، مثل بسیاری دیگر از مسائل، با حمایت و پشتیبانی دشمنان نظام و با ابزار رسانه و تبلیغات انجام می شود که باید با هوشیاری و همراهی درست مردم، موضوع حجاب که یک قانون و وظیفه شرعی می باشد، در جامعه به درستی اجرا شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.