کد خبر : 14294
دیدگاه‌ها برای مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام از روند اجرای طرح پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت خبر داد. بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 12:22
-

طاعتی

مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام از روند اجرای طرح پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت خبر داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام از روند اجرای طرح پویش ملی غربالگری  فشار خون و دیابت خبر داد.

مدیریت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چرام از روند اجرای طرح ملی پویش غربالگری دیابت و فشار خون در سطح شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری عصر کهگیلویه، مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری، ضمن تشکر فراوان از مردم، مجموعه های درگیر و پرسنل خدوم شبکه بهداشت و

مدیریت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چرام از روند اجرای طرح ملی پویش غربالگری دیابت و فشار خون در سطح شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری عصر کهگیلویه، مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری، ضمن تشکر فراوان از مردم، مجموعه های درگیر و پرسنل خدوم شبکه بهداشت و درمان، از بیماریهای دیابت و فشار خون بالا بعنوان بیماری های خاموش یاد کردند که عامل بسیاری از بیماریهای خطرناک و تهدید کننده سلامت مردم می باشند. این دو بیماری به همراه عوارض بسیار شایعی همچون حملات قلبی، سکته های مغزی، نارسایی کلیوی، قطع عضو و… که ایجاد می کنند، هزینه های سنگینی به بیماران و دولت تحمیل می کرده و از طرفی مشخص شده که شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان به این دو بیماری می تواند روند پیشرفت آنها را کند و هزاران نفر را نجات داده و در هزینه های سلامت صرفه جویی نماید.
حسین جعفری در خصوص جمعیت هدف، زمان و مکان اجرای طرح گفت؛ افراد بالای ۱۸ سال و تمامی زنان باردار در هر گروه سنی می توانند با مراجعه به نزدیک ترین پایگاه سلامت، خانه های بهداشت، ایستگاه های موقت و مراکز خدمات جامع سلامت از وضعیت فشار و قند خون خود مطلع و از خدمات غربالگری و آموزشی بهره مند شوند.
وی در ادامه از مردم فهیم شهرستان درخواست همکاری جهت شناسایی به موقع و پیشگیری از عوارض این بیماریها با مأمورین بهداشتی در زمان اجرای طرح و پیگیری های لازم بعدی را داشتند.
مدیر شبکه در پایان از شناسایی تعداد ۱۴۶۹ نفر بیمار دیابتی و ۳۶۲۲ نفر بیمار مبتلا به فشارخون بالا تا امروز خبر داد و گفت؛ این افراد شناسایی شده و تحت مراقبت قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.