کد خبر : 5840
دیدگاه‌ها برای برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب. بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مهر 1401 - 21:21
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب.

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه ضرورت حضور و مشارکت فعال همه اعضای شورای فرهنگ عمومی در برنامه ها، جلسات و اجرای مصوبات این شورا را یادآور شد و در پایان نیز با نقل حدیثی از حضرت محمد ( ص ) ذکر صلوات و محبت به اهل بیت را در همه امور زندگی انسان مؤثر و دارای فواید بی شمار دانست.

جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب برگزار شد.
به گزارش خبرنگار صدا و سیما و عصر کهگیلویه در سرفاریاب، نشست شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب با حضور امام جمعه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام، بخشدار، روحانیت معظم و اعضای شورای اداری بخش با محوریت هماهنگی جهت برگزاری برنامه های فرهنگی به مناسبت هفته وحدت در محل بخشداری سرفاریاب تشکیل گردید.
امام جمعه سرفاریاب در این جلسه با تبریک پیشاپیش ولادت با سعادت خاتم المرسلین محمد مصطفی ( ص ) و ایام هفته وحدت، تقارن این مناسبت مبارک با اقامه اولین نماز جمعه آن حضرت را یادآور شد و برنقش و جایگاه نماز جمعه در آئین و فرهنگ اسلامی و تأثیرات معنوی این فریضه الهی در جامعه و لزوم همکاری همه نهادها برای برگزاری باشکوه نماز جمعه بویژه در هفته جاری تأکید کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه ضرورت حضور و مشارکت فعال همه اعضای شورای فرهنگ عمومی در برنامه ها، جلسات و اجرای مصوبات این شورا را یادآور شد و در پایان نیز با نقل حدیثی از حضرت محمد ( ص ) ذکر صلوات و محبت به اهل بیت را در همه امور زندگی انسان مؤثر و دارای فواید بی شمار دانست.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام نیز ضمن تبریک ولادت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد ( ص ) و هفته وحدت از بابت تشکیل منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در بخش سرفاریاب از امام جمعه و بخشدار قدردانی کرد.
تقوی همچنین از آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری با نهاد نماز جمعه و برنامه های هفته وحدت خبرداد و گفت: در راستای اجرای مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی نهایت همکاری و تلاش را خواهیم داشت.
بخشدار سرفاریاب نیز با گرامی داشت سالروز میلاد پیامبر بزرگ اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی ( ص ) و هفته وحدت از خصایل و ویژگیهای برجسته پیامبر در ایجاد وحدت و انسجام در جامعه سخن گفت و وحدت را لازمه پیشبرد همه امور فرهنگی، سیاسی و پشتوانه اجتماعی قوی عنوان کرد.
محمودی دوری از تبعیض و تفاوت قائل شدن میان گروه ها و نژادها و… را نیاز جدی عموم جامعه دانست و بر آمادگی و همکاری برای اجرای برنامه های فرهنگی به مناسبت هفته وحدت در سطح بخش تأکید کرد.
در پایان جلسه مواردی در هشت بند(ذیل) مصوب و جهت اجرا مورد تایید و موافقت اعضاء قرار گرفت.
۱- تصمیم گیری و برنامه‌ریزی‌ لازم جهت برگزاری هر چه باشکوه تر نماز جمعه در روز ۱۷ ربیع الاول سالروز اقامه اولین نمازجمعه در اسلام به امامت پیامبر عظیم الشأن اسلام ( ص ).
۲- نصب بنر و پرچم بر سر در اداره جات و آذین بندی خیابان اصلی با همکاری و مشارکت تمامی اداره جات،نهادها و شهرداری.
۳- برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر مکرم اسلام و امام جعفر صادق ( ع ) در روز جمعه در مسجد حضرت ابوالفضل ( ع ) پیش از خطبه های نماز جمعه.
۴- برپایی غرفه های فرهنگی و نمایشگاه کتاب، عکس و فیلم در محوطه مسجد حضرت ابوالفضل ( ع).
۵- برپایی ایستگاه های صلواتی و موکب های پذیرایی در محل محوطه مسجد حضرت ابوالفضل ( ع ) و خیابان منتهی به مسجد.
۶- برگزاری مسابقات فرهنگی و نقاشی بین کودکان و نوجوانان در محل محوطه مسجد و اهداء جوایز و هدایا به نفرات برتر.
۷- برنامه ریزی حضور طلاب و روحانیون در مدارس بخش و برگزاری نمازهای جماعت و برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان.
۸- مشارکت و همکاری دهیاران و شوراها و دعوت از عموم مردم جهت شرکت در برنامه های فرهنگی ذکر شده و حضور پرشور در نماز جمعه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.