کد خبر : 10714
دیدگاه‌ها برای نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد/ پایگاه خبری عصر کهگیلویه برتر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 23:45
-

افت ۳۵ درصدی آمار ازدواج طی سالهای ۹۰و ۹۵ تا ۱۴۰۰ وحشتناک است

سید حسین رازیان

نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد/ پایگاه خبری عصر کهگیلویه برتر شد

نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد/ پایگاه خبری عصر کهگیلویه برتر شد
نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از برگزیدگان مختلف در یاسوج برگزار شد

نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از برگزیدگان مختلف در یاسوج برگزار شد.

عاطفه سادات مدبرنژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: رسانه های برتر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما داوری شدند. در بخش خانواده، ۴ خانواده آثار ارسال کردند که هر ۴ خانواده انتخاب و تجلیل شدند.

وی افزود: در بخش نخبگان را بنیاد نخبگان انتخاب کرد، دستگاههای برتری که در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده فعال تر بودند منتخب شدند.

مدبرنژاد بیان کرد: همچنین سه مدیرکل فعال در زمینه جوانی جمعیت شامل نیز انتخاب شدند که از حجت الاسلام سید رضا افتخاری_ مدیرکل تبلیغات اسلامی، عین الله دهقان_ مدیرکل ورزش و جوانان و امین درخشان _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

همچنین سید جواد هاشمی مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: نگرانی جدی در زمینه پیری جمعیت در جامعه و بین مسئولان وجود دارد که مقام معظم رهبری تاکید بر جوانی جمعیت دارد و ما بعنوان مسئولان و دستگاهها در تحقق این مهم کوتاهی کرده ایم.

وی افزود: منابع خدادادی زیادی داریم و اگر نیروی انسانی و فکر نو لازم را نداشته باشیم این منابع فایده ای ندارند بنابراین حوزه فرهنگی باید پای کار بیایند.

هاشمی مهر اظهار کرد: رسالتی که امروز در خصوص جوانی جمعیت بر دوش ماها گذاشته شده بصورت جهادی و با فکر نو به آن بیندیشیم.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پایین بودن نرخ باروری در کشور و استان تصریح کرد: نرخ باروری در کشور و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است.

هاشمی مهر با اشاره به تاخیر اندختن ازدواج جوانان به بهانه مسایل اقتصادی خاطر نشان کرد: سخت گیری ها در خانواده ها موجب نگرانی جوانان و باعث بی رغبتی آنها به تشکیل خانواده می شود.

وی ادامه داد: میزان زوج های نابارور در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: افت ۳۵ درصدی آمار ازدواج طی سالهای ۹۰و ۹۵ تا ۱۴۰۰ وحشتناک است.

هاشمی مهر تاکید کرد: با همه این وضعیت را متوجه باشیم و پای کار بیاییم و کار فرهنگی در این زمینه بیشتر شود.

وی اظهار کرد: باید در زمینه جمعیت همان معنویت دوران اوایل انقلاب را دنبال کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فقر و معیشت تنها عامل ازدواج نکردن و بچه دار نشدن نیست چراکه در برخی مناطق که فقر و مشکلاتی مواجهند فرزند بیشتر و ازدواج بیشتری دارند.

هاشمی مهر افزود: با تاسی از قانون جوانی جمعیت نگرانی ها را در رابطه با کاهش و پیری جمعیت برطرف کنیم.

وی با اشاره به رواج پدیده سقط جنین در جامعه بیان کرد: باید با کار فرهنگی روی این مسأله کار شود تا این کار خطرناک را انجام ندهند.

به گزارش عصر کهگیلویه، در این مراسم از برگزیدگان در بخش‌های رسانه، مدیران، نخبگان، خانواده و دستگاه‌های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد.

گفتنی است که در بخش رسانه های فعال از سید عبدالرضا کشاورز مدیر مسئول پایگاه خبری عصرکهگیلویه و همچنین ازمسئول روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه جوانی جمعیت، « سید حسین رازیان»، بعنوان خبرنگار و سردبیربعنوان پایگاه خبری برتر در این مراسم تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.