کد خبر : 10803
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۲/۲۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 23:04
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۲/۲۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۲/۲۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
از ویژگیهای اهل بیت عصمت و طهارت آن است که اسوه و الگوی ناب برای زندگی انسان در ابعاد مختلف هستند و دختران و زنان امروز جامعه ما در مقابل هجمه های فرهنگ ضد اسلامی و ناهنجار غرب باید در همه امور زندگی از این الگوها پیروی کنند.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۲/۲۹) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب با توصیه و سفارش به خود و همه برادران و خواهران دینی به رعایت تقوی الهی، طبق فرمایش امام علی (ع) در خطبه ۱۶ نهج البلاغه، آشکار شدن عبرتها و پند گرفتن از عذاب آنها را موجب تقوی انسان و دوری او از سقوط در شبهات دانست.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه بحث مراقبت و کنترل نفس، انجام واجبات دینی و پرهیز از محرمات را در واقع کنترل نفس دانست و افزود پرداخت زکات به عنوان یکی از واجبات، طبق آیات قرآن و روایت معصومین (ع) آثار و برکات فراوانی از جمله تأمین قوت فقرا، حفظ اموال اغنیا، افزایش امنیت و برقراری روابط سالم اجتماعی و فراهم شدن زمینه تعالی و پیشرفت مادی و معنوی افراد جامعه را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه زکات آزمایش خداوند در مورد اغنیاء است، گفت: طبق فرمایش امام رضا (ع)، پرداخت زکات سپاسگزاری از نعمت های خدا است چرا که همه نعمت ها و توفیق انجام کار خیر لطف خداوند و انجام واجباتی مثل زکات در کنار آثار ذکر شده، کنترل نفس و به دنبال آن خداشناسی را در پی خواهد داشت.
خطیب جمعه سرفاریاب با اشاره به روز ملی جمعیت، خطر و انفجار سالمندی جمعیت کشور در آینده را یادآور شد و با بر شمردن عواقب این امر از جمله کاهش نیروی کار، افزایش هزینه نگهداری از سالمندان و کاهش قدرت دفاعی کشور و همچنین برنامه های دشمنان در زمینه کاهش جمعیت ایران اسلامی، بر ضرورت توجه جدی همه مسئولین به این مسئله و فراهم نمودن شرایط مناسب برای ازدواج جوانان و فرزند آوری و ازدیاد جمعیت جوان، برای جلوگیری از این خطر بزرگ، تاکید کرد.
حجت الاسلام زارعی پور سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر و آغاز هفته کرامت را تبریک گفت و افزود؛ از ویژگیهای اهل بیت عصمت و طهارت آن است که اسوه و الگوی ناب برای زندگی انسان در ابعاد مختلف هستند و دختران و زنان امروز جامعه ما در مقابل هجمه های فرهنگ ضد اسلامی و ناهنجار غرب باید در همه امور زندگی از این الگوها پیروی کنند.
وی با گرامی داشت سوم و چهارم خرداد سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت و پایداری، گفت: این روزها در تاریخ ملت ما جاودانه خواهند بود و سرنوشت بعثی ها و صدام که روزی بر دیوار خرمشهر نوشتند آمدیم تا بمانیم باید برای همه دشمنان ایران عزت مند و سرافراز عبرت باشد که وعده خداوند حق است و ظالمان نابود و مؤمنان پابرجا و پیروز خواهند بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.