کد خبر : 11693
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۴/۱۶) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1402 - 15:24
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۴/۱۶) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۴/۱۶) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید
در طول تاریخ پس از واقعه غدیر افراد زیادی در این خصوص و برای تبیین و ترویج عید ولایت تلاش کرده اند، اما خداوند و رسول گرامی اسلام و علی (ع) بهتربن و کامل ترین معرف و ترویج دهنده این حقیقت ولایت برای نجات و هدایت بشر هستند.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۴/۱۶) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با ذکر حدیثی از امیرالمؤمنین علی (ع) که فرموده است «همانا پرهیزگاری و ترس از خدا کلید هر در بسته، ذخیره رستاخیز و عامل آزادگی از هر گونه بردگی است» خود و همه برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوی و پرهیز از گناه توصیه و دعوت کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه مبحث کنترل و مراقبت نفس با بیان احادیثی از اهل بیت (ع)، ریاضت و مجاهده را به معنای مهار کردن تمایلات نفسانی و رعایت حد و حدود در استفاده از نعمت های الهی و نه سرکوب کردن و محرومیت از آنها دانست و افزود؛ محدودیت ونگه داشتن حد و حدود در امور، اصلی منطقی در نظام آفرینش است که اجرا و عمل به آن در پرتو عقل و شرع موجب رشد و تعالی انسان خواهد شد.
وی با اشاره به ماجرای شنیع قرآن سوزی در سوئد این اقدام را ضد اندیشه و اخلاق و یک جنایت فرهنگی عنوان کرد و گفت: در رویارویی و مقابله دو جریان نور و ظلمت همواره جریان نور و حقیقت پاینده و جریان ظلمت رسوا خواهد بود.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ غدیر گفت: در طول تاریخ پس از واقعه غدیر افراد زیادی در این خصوص و برای تبیین و ترویج عید ولایت تلاش کرده اند، اما خداوند و رسول گرامی اسلام و علی (ع) بهتربن و کامل ترین معرف و ترویج دهنده این حقیقت ولایت برای نجات و هدایت بشر هستند.
زارعی پور همچنین غدیر را روز گشایش، تکامل دین، تفکیک حق و باطل و روز آشکار شدن اسرار الهی عنوان کرد و افزود پیروی و مشایعت در عمل از مهمترین وظایف تشیع در مسیر غدیر است که این مهم تنها با بیان و لفظ و حب و علاقه انجام نخواهد شد و شیعه واقعی باید مروج و اشاعه کننده فکر و اندیشه غدیر و مشایعت کننده امامان معصوم (ع) باشد.
وی با تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) در سال ۱۲۸ هجری قمری، گسترش تشیع در خاک ایران و حضور امامزادگان متعدد در این دیار را از برکات حضور فرزندان آن امام بزرگوار دانست.
امام جمعه سرفاریاب روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشت و خاطر نشان کرد پدران و مادران در کنار توجه به نیازهای جسمی، باید نیازهای روحی و فکری از جمله مطالعه کتاب های مفید و متناسب با شرایط سنی آنان را برای رشد و شکل گیری شخصیت آنان مورد توجه قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.