کد خبر : 11850
دیدگاه‌ها برای وعده هزارروزه بعداز ۶ هزار روز محقق نشد، نقطه سیاه کارنامه سناتور بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1402 - 3:37
-

درپاسخ به پیامی ارسالی از حامیان نماینده کنونی؛ مخاطب این پایگاه خبری واکنش نشان داده که عین پیام ایشان منتشرمیشود، انتشار این پیام به منزله تایید یا رد مطلب نیست مطلبی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن هست؛ مطلبی که در آن واقعیت‌ها وارونه گفته شده و بیشتر به یک تبلیغ انتخاباتی شبیه است تا یک مطلب واقعی و نقدی منصفانه

وعده هزارروزه بعداز ۶ هزار روز محقق نشد، نقطه سیاه کارنامه سناتور

وعده هزارروزه بعداز ۶ هزار روز محقق نشد، نقطه سیاه کارنامه سناتور
شما چه پاسخی دارید در روزی که کنار آقای باهنر، نائب رئیس وقت مجلس گفتید این پروژه را ۱۰۰۰ روزه تحویل می‌دهم؟

کلنگ‌زنی پتروشیمی دهدشت در زمین مردم
وعده هزار روزه آقای موحد بعد از ۶۰۰۰ روز هنوز هم‌ محقق نشد نقطه سیاه کارنامه سناتور
پروژه پیر و زخمی پتروشیمی دهدشت که با وعده آقای موحد قرار بود هزار روزه افتتاح شود نه در سال ۸۶ و نه اکنون که ۱۶ سال از آن می‌گذرد هنوز اندر خم یک کوچه است؛ لکه ننگی که کارنامه ناموفق آقای سناتور را در ۲۴ سال نمایندگی مردم تکمیل کرد!
مطلبی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن هست؛ مطلبی که در آن واقعیت‌ها وارونه گفته شده و بیشتر به یک تبلیغ انتخاباتی شبیه است تا یک مطلب واقعی و نقدی منصفانه!.
در این مطلب آورده شده که سید محمد موحد در دوران نمایندگی‌اش کلنگ پتروشیمی دهدشت را به زمین زد، کارهای ساخت آن شروع شد و با رفتن او این پروژه به کما رفت!
قبل از آنکه بخواهم پاسخی به این نوشته بدهم یقین دارم که نویسنده این مطلب با باز کردن بحث پتروشیمی نه تنها قصد حمایت و تقویت سید محمد موحد را نداشته بلکه محترمانه این نماینده مردم را تضعیف کرده است چرا که آقای موحد، رویِ حرف زدن از پتروشیمی را ندارد و تجربه چند ساله‌اش به او یاد داده که خودش دست در لانه مار نکند.
آقای موحد می‌داند که وقتی نامی از پتروشیمی دهدشت می‌آید همه یاد وعده ۱۰۰۰ روزه او در افتتاح پتروشیمی دهدشت می‌افتند؛ موحد می‌داند که اگر کسی قرار باشد برای انجام نشدن پروژه پتروشیمی دهدشت پاسخگو باشد، خود او متهم ردیف اول است.
سوال اساسی از آقای موحد این است که مگر ۲۴ سال نمایندگی مردم در کهگیلویه فرصت کمی بود که یک پروژه عام‌المنفعه را برای مردم به سرانجام برساند؟ آقای موحد، شما ۲۰ سال نماینده کهگیلویه بودید و ۴ سال نماینده بهبهان بودید که می‌توانستید برای مردم کهگیلویه کاری مهم کنید، آیا مجموعا در این ۸۷۰۰ روز شما ۱۰۰۰ روز فرصت نکردید که یک پروژه مانند پتروشیمی را افتتاح کنید؟
در همان دوره‌ای که کلنگ پتروشیمی دهدشت را به زمین زدید تا پایان دوره نمایندگی‌اتان کم وقت داشتید؟ در این دوره جدید که چند ماه دیگر به پایان می‌رسد به اندازه وعده‌ات وقت نداشتید که پتروشیمی را افتتاح کنید؟
شما چه پاسخی دارید در روزی که کنار آقای باهنر، نائب رئیس وقت مجلس گفتید این پروژه را ۱۰۰۰ روزه تحویل می‌دهم؟ مگر آن روزی که کلنگ زدید قرار بود بزرگواری یا عدل هاشمی بیایند که پروژه به کما برود یا نرود! چرا خودتان در این همه سال و چندین هزار روزی که نماینده بودید کاری نکردید؟
نکته بعدی اینکه شما اگر برای پتروشیمی دهدشت و مجوزهایش حتی مکاتبه‌ای خشک و خالی کرده‌اید در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر کنید تا خود مردم قضاوت کنند.
واقعیت این است که آقای موحد برای همین صحنه‌سازی‌ها و در رقابت با نماینده گچساران در یک زمین خشک و خالی کلنگی به زمین زد و طبق اسنادی که در اختیار است حتی این زمین خریداری هم نشده بود؛ حتی مجوز آب و زیست محیطی و دیگر بروکراسی‌ها انجام نشد و برای همین هم آن کلنگ یک کلنگ بی شاخ و دم بود و هزار روز که هیچ ۵ هزار روز هم حتی اندر خم یک‌کوچه است.
آقای موحد؛ در حق مردم کهگیلویه بزرگ ظلم شده و به جز شما خیلی‌ها در این ظلم شریک هستند و اکنون هم قصد دفاع از عدل هاشمی و دیگر نمایندگان بعد از شما هم نیست اما به فرض آنکه با رفتن شما از نمایندگی این پروژه به کما رفت و بقیه هیچ کاری بعد از شما نکردند، سوال این است که خود شما که در این دوره نماینده شدید چرا آن وعده ۱۰۰۰ روزه را عملی نکردید؟ چرا پروژه پتروشیمی گچساران افتتاح شد و پتروشیمی دهدشت هنوز لاک‌پشتی جلو می‌رود؟

و اما واقعیت ماجرا چیست؟
در سال ۸۶ که آقای موحد کلنگ یک پروژه بدون مجوز را به زمین زد و طبق اسنادی که در دست هست در دوره نمایندگی آقای موحد به جز کلنگ‌زنی کاری نشده است‌ و اگر غیر از این است اسناد آن را رو کنند.
بعد از رفتن موحد و آمدن بزرگواری، تازه اقدامات خرید زمین محل احداث پتروشیمی با همکاری جهاد کشاورزی و استانداری انجام شد و جای سوال است که چطور پروژه‌ای که هنوز زمینش تعیین‌تکلیف نشد میخواستند ۱۰۰۰ روزه تمام کنند؟
بعد از رفتن موحد و دوره نمایندگی بزرگواری مجوزات زمان‌بری چون مجوز زیست‌محیطی، مجوز آب و فاینانس آن اخذ شد و حتی مبلغ ۹۰ میلیارد ریال پذیره‌نویسی آن نیز انجام شد.
در دوره عدل هاشمی نیز قرارگاه خاتم اقدام به خاکبرداری کرد و مجددا بعد از آمدن آقای موحد با وجود اخذ همه مجوزها و زیرساخت‌ها هنوز هم این پروژه با سرعت لاک‌پشتی در حال حرکت است و این دوره ۴ ساله آقای موحد نیز در حال تمام شدن است و هنوز وعده ۱۰۰۰ روزه او محقق نشد.
آقای موحد، بعد از ۲۴ سال نمایندگی مردم این دیار در مجلس، چند بسته دست نخورده هزار روزه لازم است تا حداقل یک کار عام‌المنفعه برای مردم انجام دهید!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.