کد خبر : 11967
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۵/۰۶) سرفاریاب مصادف با عاشورای ۱۴۴۵ قمری به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 16:31
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۵/۰۶) سرفاریاب مصادف با عاشورای ۱۴۴۵ قمری به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۵/۰۶) سرفاریاب مصادف با عاشورای ۱۴۴۵ قمری به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
اساس رخ داد واقعه عظیم عاشورا احیاء دین اسلام بود و آنچه عاشورا را ماندگار و همیشگی کرد تبیین دلایل و حقایق این واقعه توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بود که آگاهی و معرفت نسبت به آن حقایق موجب گسترش روز افزون مکتب حسین و عاشورا در جهان شده است.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۲/۰۵/۰۶) سرفاریاب مصادف با عاشورای ۱۴۴۵ قمری به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با ذکر حدیثی از امام حسین علیه السلام که فرموده است« شراقت انسان در تقوی و قناعت موجب راحتی بدن است» خود و همه نمازگزاران و برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوی توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه قرار گرفتن در دوراهی انتخاب بین دنیا و آخرت را اساس مبارزه و جهاد با نفس عنوان کرد و گفت: طبق فرمایش ابا عبداللّه الحسین (ع) مردم بنده دنیا هستند و دین بر سر زبانهاست و هنگام آزمودن با بلا و سختی دین داران بسیار اندک خواهند بود و لازمه و چگونگی تحقق دعای قرآنی «ربنا اتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه…» آن است اصل و اساس علاقه و وابستگی انسان به آخرت باشد و محبت خداوند و عمل به احکام الهی برای او در اولویت باشد.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: عاشورا محصور در مکان و زمان خاص نیست و بلکه آغازی بی پایان و طلوع بی غروبی است و طبق فرموده رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) شهادت امام حسین (ع) آتش و حرارتی در دل مؤمنین قرار داده است که گذشت زمان و حوادث روزگار آن را سرد و به فراموشی نمی سپارد.
زارعی پور حماسه حسینی عاشورا را دارای دو مرحله وقایع عملیاتی و حوادث روز عاشورا و مرحله تبیین و انتشار حقایق آن عنوان کرد و افزود، اساس رخ داد واقعه عظیم عاشورا احیاء دین اسلام بود و آنچه عاشورا را ماندگار و همیشگی کرد تبیین دلایل و حقایق این واقعه توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بود که آگاهی و معرفت نسبت به آن حقایق موجب گسترش روز افزون مکتب حسین و عاشورا در جهان شده است.
وی با بیان اینکه در حماسه حسینی عاشورا ابعاد مختلفی از زندگی انسان در زمینه های معنوی، اخلاقی و اجتماعی وجود داشت، گفت: دفاع و حمله، موعظه و نهیب، دلبستگی و ایثار، وفاداری و شهادت، راز و نیاز و توحید همه در عاشورا وجود داشت و اتفاق افتاد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.