کد خبر : 12387
دیدگاه‌ها برای مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد: ۱۰ محور اساسی و مهم به مدت ۳ روز در اجلاس روسای آموزش وپرورش کشور تجزیه و تحلیل شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 21:56
-

معلم صادر کننده حکم جهاد تصمیم‌ ها برای یک انقلاب فرهنگی است

سید حسین رازیان

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد: ۱۰ محور اساسی و مهم به مدت ۳ روز در اجلاس روسای آموزش وپرورش کشور تجزیه و تحلیل شد

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد: ۱۰ محور اساسی و مهم به مدت ۳ روز در اجلاس روسای آموزش وپرورش کشور تجزیه و تحلیل شد
چگونگی آغاز سال تحصیلی، تقویت مدارس دولتی ، ساماندهی نیروی انسانی ، تقویت نظارت بر مدارس غیردولتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه از یاسوج/ مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه یاسوج دستاوردهای سی هفتیمن اجلاس روسای آموزش وپرورش کشور را تشریح کرد.
عزت خواه از روسای آموزش و پرورش سیزده گانه شهرستانها و مناطق و مجموعه شورای معاونین اداره کل که به صورت همگانی در این نماز جمعه حضور داشتند تقدیر کرد و گفت: پیروزی تیم هندبال دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد را در مسابقات سراسری دانش آموزی کشور که به میزبانی استان ، دریافت طلای دو دانش آموز اداره استثنایی و یک مدال نقره و همچنین قهرمانی مسابقات فوتسال کشوری و نایب قهرمانی آمادگی جسمانی کشوری را تبریک می‌گویم.
وی بیان کرد: سی و هفتمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در حال برگزاری است که این اجلاس سالانه در مرداد ماه به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت در اجرای سند تحول بنیادین و عدالت آموزش جهت آمادگی برای مهری باشکوه برگزار می‌شود.
وی افزود: امسال به دلیل صرفه جویی در منابع به صورت وبیناری برگزار شد که این اجلاس با سه شعار محوری (معلم تمدن ساز، مدرسه‌ ی اثربخش و ایران قوی) فعالیت خویش را آغاز نموده است. ابتدا این سوال را مطرح می‌کنم که معلم تمدن ساز کیست؟
عزت خواه ابراز داشت: تحول در آموزش و پرورش از معلم با معلم و به معلم امکان‌پذیر است، معلم نقطه آغاز تحول، معلم هسته تمدن سازی، هسته تحول و معمار تحول است.
وی با اشاره به اینکه معلم صادر کننده حکم جهاد تصمیم‌ ها برای یک انقلاب فرهنگی است، افزود: معلم تمدن ساز زیربنای مدرسه‌ای اثربخش است. مدرسه ای اثربخش، موثر،کارا و بهره‌ ور است که مدیریت آن بر عهده یک معلم تمدن آفرین باشد.
عزت خواه بیان کرد: راه ایران قوی از دل آموزش و پرورش قوی می‌گذرد.معلم تمدن ساز علم نافع را در جامعه تدریس می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: معلم تمدن ساز با اسلحه قلم و زبان از خطرناک‌ ترین راهبرد ها، مخرب ترین و ویرانگرترین تهدیدها که حمله به قلب‌ها و ذهن‌ها است جلوگیری می‌کند.
عزت خواه افزود: کلام نافذ معلم گلوله‌ای است که به قلب دشمن زده می‌شود. در جلسات امروز روسا برنامه های یکسال آموزش و پرورش به صورت نظریه رقم می‌خورد و روسای محترم آموزش و پرورش سراسر استان با حضور در مدرسه مرکز تحول، کار خود را آغاز می‌کند.
وی گفت: ۱۰ محور اساسی و مهم به مدت ۳ روز در این اجلاس تجزیه و تحلیل شد که مهر را با مهربانی و برنامه آغاز کنند، چرا که مسئول بی‌ برنامه با کارنامه خوب و رضایت بخشی مواجه نخواهد شد.
عزت خواه با بیان اینکه یکی از این محورها تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین است که می‌خواهد دانش آموزی ۶ ساحتی، منضبط، سیاسی، مهیای ظهور و خلاق پرورش دهد، گفت: ارتقاء جایگاه معلم را با سه ضلع منزلت معلم، معیشت معلم و شأن معلم تعیین خواهیم نمود.
وی افزود: شان معلم شأن پیامبر و بالاتر از آن شأن خداییست، چرا که اولین معلم انسان‌ها خدای سبحان بوده است، و درباره معیشت معلم قدردان حکومت و دولت مردمی هستیم.
عزت خواه بیان کرد: منزلت معلم که بر عهده اجتماع و جامعه است برنامه‌های فراگیر مدرسه است که ایمان، هویت، خردآموزی و امید را در مدرسه تقویت می نماید.
وی گفت: فرهنگ و تاریخ جزئی از هویت یک جامعه است و فرهنگ امتداد تاریخ است. جوانی که تاریخ را نداند نمی‌تواند حائل ارزش‌های فرهنگی و میراث‌ های گذشته باشد. اگر جوان ارزش پرچم و سرود ملی را نداند در هنگام فتح و پیروزی هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد.

عزت خواه بیان کرد: طبق فرمایش رهبری محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکنید . محاصره تبلیغاتی دشمن با تک صدایی شکسته نمی شود ارکان تربیت در جامعه اسلامی باید همزمان صدا بزند : حکومت – خانواده – رسانه نهادها و سازمانهای غیردولتی باید عملیات را همزمان اجرا کنند .
وی گفت: حجاب به منزله در اول خانه است اگر باز شد دزد همه ثروت های خانواده را خواهد برد .
عزت خواه گفت: در جنگ شناختی میدان، ذهن و فکر نوجوان و جوانان هست و این جنگ مراحلی دارد اولین مرحله تردید است بذر شک در ذهن ها می کارد و توهم درو می کند بعد از آن هویت را ضعیف نشان می دهد نهایتا به تحقیر و تنکیر و انکار روی می آورد .
وی افزود: چگونگی آغاز سال تحصیلی، تقویت مدارس دولتی ، ساماندهی نیروی انسانی ، تقویت نظارت بر مدارس غیردولتی ، نقشه ها و ماموریت های جدید ، مدیریت آسیب های اجتماعی از سایر مواردی بودند که در جلسه تجزیه و تحلیل شدند تا روسای ادارات با اطلاعات کافی و وافی در مدارس حضور یابند و با کمک مدیران محترم مدارس این برنامه ها و نظریه ها عملی گردد .
ماحصل سی و هفتمین جلسه روسای سراسر کشور تعالی گفتار ، رفتار و کردار دانش آموزان که از آبشخور معلمانی تمدن ساز تزریق می گردد که هدفشان تعالی ایران قوی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سربازان پیاده نظامی هستیم که منشور صداقت ، صراحت ، صمیمیت ، تلاش ، ایمان ، امید و خلاقیت را باید روشن کنیم اما ارکان تربیت در راس رسانه و خانواده ما را یاری کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.