کد خبر : 12602
دیدگاه‌ها برای نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد /زیر بار طاغوت نرفته و برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده و در دوران جنگ حضور پررنگی داشتند بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 17:50
-

وعده استاندار/ سفر وزیر بهداشت در استان تحول زاست

سید حسین رازیان

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد /زیر بار طاغوت نرفته و برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده و در دوران جنگ حضور پررنگی داشتند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد /زیر بار طاغوت نرفته و برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده و در دوران جنگ حضور پررنگی داشتند
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در یاسوج/ استان می‌تواند پذیرای گردشگری سلامت در کشور باشد آب و هوای بسیار خوبی اینجا وجود دارد که در بسیاری از جاهای کشور نیست شیراز قطب گردشگری سلامت است اینجا حتی می‌تواند از شیراز هم بهتر باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد آیت الله سید نصیر حسینی در دیدار با وزیر بهداشت اظهار کرد: همانطور که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طور جامع مسائل را گفتند ما هم آنها را تایید و تاکید می‌کنیم.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد یک استان نوپاست این پیشرفت‌ها و خدمات مربوط به دوران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مردم این استان شاکر نعمت‌های بزرگ انقلاب هستند، تصریح کرد: مردم این استان شایسته خدمت هستند قبل از انقلاب مردم کهگیلویه و بویراحمد زیر بار طاغوت نرفته و برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده و در دوران جنگ حضور پررنگی داشتند.

آیت الله حسینی عنوان کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد در تمام صحنه‌های انقلاب حضور موثر داشته و در عرصه حضور انتخابات نیز جز استان‌های اول یا دوم کشور هستند.

وی گفت: این استان دارای منابع بسیاری از جمله نفت و گاز و آب است، خدمات زیادی نیز در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته اما ظرفیت نظام جمهوری اسلامی بیشتر از این‌ها می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خدمات ازنده‌ای در حوزه بهداشت و درمان توسط نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود که نسبت به دیگر کشورها این خدمات شایسته و بسیار ارزشمند است.

آیت الله حسینی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت‌های خوبی صورت گرفته که نیاز به تکمیل دارند.

وی افزود: اگر این زیرساخت‌ها تکمیل شوند از فرسایش بیت المال جلوگیری خواهد شد، یکی از مشکلات ما طولانی شدن تکمیل طرح‌ها می‌باشد، که گاه برخی از آنها ۱۰ الی ۲۰ سال طول می‌کشد تا به اتمام برسند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این روند طولانی باعث فرسایش یا از رده خارج شدن برخی تجهیزات آنها می‌شود ادامه داد : پتروشیمی گچساران یکی از طرح‌هایی بود که به دلیل طولانی شدن باید ۱۵۰ مورد آن بازسازی مجدد صورت می‌گرفت.

آیت الله حسینی اضافه کرد: در تمام شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در حوزه درمان زیرساخت‌های خوبی آماده است ولی نیاز به تجهیزات دارند.

وی گفت: ثبات مدیریت را می‌خواهیم، وقتی تصمیم به حضور یک مدیری گرفته می‌شود باید از قبل بررسی‌های لازم صورت گرفته و وقتی شایستگی آن را می‌بینند اجازه دهند تا بر پست خود بماند نه اینکه مدیری بیاورند و بعد از چند ماه او را عوض کنند، این در واقع به هم ریختگی ایجاد می‌کند و باعث بی‌رغبتی در ادارات می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویر احمد با اشاره به اینکه گزارشاتی به ما از ادارات می‌رسد تصریح کرد: یک فضاهایی ایجاد می‌کنند که شایسته نیست کاری که حساس است و به زندگی و حیات مردم وابسته است را باید به دور از هرگونه بی ثباتی انجام داد باید به ثبات برسیم و در هر حوزه‌ای که بی‌ثباتی شکل بگیرد ضرر خواهیم کرد.

وی گفت: فرق نمی‌کند این بی ثباتی چه در حوزه فرهنگ اقتصاد، بهداشت درمان و هر کدام دیگر باشد ضرر خواهیم کرد.

آیت الله حسینی اظهار کرد: هرجا ثبات حاکم شد در عرصه‌های مختلف موفقیت کسب شده است، و ما اکنون از دکتر جاودان سیرت رضایت قلبی داریم در تمام عملکرد و برنامه‌های اثرگذار وی انتظار دارم که در همه زمینه ها انرژی مضاعف داده شود.
در ادامه دکتر بهرام عین اللهی روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد در فرودگاه یاسوج اظهار کرد: ۵۵ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران و ۲۵ درصد از مرز شلمچه راهی کربلای معلی می‌شوند و حوزه بهداشت و درمان با راه‌اندازی دو بیمارستان مجهز در این ۲ پایانه خدمات بهداشتی مناسبی به زائران ارائه می‌دهد.

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیمارستان مهران ظرف ۹ ماه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و ظرفیت ۱۵۰ تخت افتتاح شده و به زائران کربلا خدمت‌رسانی می‌کند.

دکتر عین‌ اللهی با اشاره به موضوع گرمازدگی در فصل تابستان به زائرانی اربعین حسینی توصیه کرد در ساعاتی که اوج گرما زیاد است راهپیمایی نکنند که گرمازده نشوند.

وی درباره سفر به کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: وزیران به نمایندگی از هیأت دولت به استان‌های مختلف سفر می‌کنند و ضمن بررسی مشکلات، پروژه‌های هفته دولت را افتتاح خواهند کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: سال گذشته در بهمئی قول افتتاح بیمارستان آن منطقه را دادیم و این بیمارستان طی سفر هیأت دولت به این استان با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و امروز چندین پروژه در همان مرکز از جمله رادیوتراپی را افتتاح خواهیم کرد.

دکتر بهرام عین اللهی در نشست با امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حتی یک نفر از این استان برای درمان نباید از کهگیلویه و بویراحمد بیرون برود هر دستگاهی که نیاز شما باشد در اختیارتان قرار می‌دهیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۴۰ دستگاه پیشرفته در کشور توزیع کردیم و عمدتاً برای مناطق محروم هستند لذا نباید بیماران این استان مجبور به رفتن به شیراز شوند.

وی همچنین گفت: در خصوص نیروی متخصص اولویت شما با نیروهای بومی باشد چرا که غیر بومی‌ها به هر دلیل یک روزی از این استان باز می‌گردند.

دکتر عین‌اللهی در ادامه با تعریفی از درمان اولیه و درمان ثانویه گفت: درمان ثانویه در خصوص جراحی قلب و ارتوپدی و سایر اقدامات دیگر است باید به سمتی حرکت کنیم که خدمات بیمارستانی کامل باشد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید در خود یاسوج کاملا مجهز باشید هیچ چیزی نباشد که در جای دیگری وجود داشته باشد و در یاسوج نداشته باشید پول‌ها و هزینه‌ها را یکجا متمرکز کنید بهتر است چند مرکز مجهز و کامل باید در خود یاسوج باشد.

وی با بیان اینکه یک بیمارستان لوکس و لاکچری در یاسوج دارید گفت: به معاونین خودم خواهم گفت که هر نیازی باشد برآورده کنند برخی از مسائل منطقه‌ای و جغرافیایی را هم کنار باید گذاشت.

وی گفت: این استان حتی می‌تواند پذیرای گردشگری سلامت در کشور باشد آب و هوای بسیار خوبی اینجا وجود دارد که در بسیاری از جاهای کشور نیست شیراز قطب گردشگری سلامت است اینجا حتی می‌تواند از شیراز هم بهتر باشد.

این وزیر دولت سیزدهم در ادامه با بیان اینکه شما حتی می‌توانید در بحث تجارت دارو جایگاه خوبی باشید گفت: اینجا معدن داروهای گیاهی است می‌توان از این حیث بحث توسعه تجارت دارویی را هم داشته باشید صنایع دارویی باید از اینجا شکل بگیرد زیرا تپه‌ها و مراتع بسیار خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارید.

وی تاکید کرد: تلاش می شود مردم استان کهگیلویه وبویراحمد برای درمان خود از استان خارج نشوند و همه امکانات بهداشتی و درمانی در این استان وجود داشته باشد.

در این سفر امروز وزیر بهداشت به یاسوج مرکز قلب بیمارستان امام سجاد این شهر کلنگ زنی و مرکز پزشکی هسته ای استان نیز افتتاح می شود.

دکتر سید علی احمدزاده روز شنبه در حاشیه دیدار وزیر بهداشت با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: وزیر بهداشت در سفر امروز به استان قول های مساعدی در خصوص بهبود وضعیت حوزه بهداشت و درمان دادند که تحول زا هستند.

وی افزود: امروز بخش قلب بیمارستان امام سجاد یاسوج که یکی از نیازهای اساسی این استان است کلنگ زنی و مرکز پزشکی هسته ای که مطالبه چندین ساله مردم بوده افتتاح می شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: وزیر بهداشت در بدو ورود در فرودگاه یاسوج با رئیس مرکز اورژانس هوایی کشور تماس گرفتند که مشکل بالگرد اورژانس هوایی استان در سریعتر زمان ممکن رفع شود.

دکتر احمدزاده عنوان کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی پاتاوه با حضور وزیر بهداشت امروز کلنگ زنی خواهد شد.استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای باسازی بیمارستان شهید رجایی گچساران ۱۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که ۶۰ میلیارد تومان آن را وزیر بهداشت درنظر گرفتند و ۴۰ میلیارد تومان را هم از وزیر نفت قول گرفته است.

احمدزاده احداث بیمارستان خصوصی زاگرس را برای استان ضروری دانست و گفت: بیمارستان زاگرس توسط جمع زیادی از پزشکان متخصص و فوق تخصص استان راه‌اندازی کرده‌اند و این بیمارستان نیازمند حمایت ویژه وزیر است.

وی ادامه داد: بیمارستان سی سخت در حال ساخت است که از محل اعتبارات سفر برای آن اعتبار گذاشته‌ایم، اما باید اعتبار بیشتری برای این بیمارستان در نظر گرفته شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی دهدشت از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور است که نیاز توجه ویژه است.

بیمارستان بهمئی در سفر هیأت دولت افتتاح و کارهای خوبی در این دولت انجام گرفته است‌.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.