کد خبر : 13579
دیدگاه‌ها برای برگزاری جلسه مهر ماه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب- بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 - 21:00
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری جلسه مهر ماه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب-

برگزاری جلسه مهر ماه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب-
ضرورت پیگیری اجرای دقیق مصوبات شورا در جلسات قبل در خصوص برگزاری نشستها و جلسات مشاوره ای برای خانواده ها و اقشار مستعد در زمینه آسیب های اجتماعی.

جلسه مهر ماه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب در محل دفتر امام جمعه سرفاریاب برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه از سرفاریاب، امام جمعه سرفاریاب در این جلسه با عرض خیر مقدم خدمت اعضاء و حاضرین در جلسه و با بیان اینکه فرهنگ هویت جامعه و مجموعه آداب و رسوم مردم در زمینه های مختلف را شامل می شود، گفت: رشد فرهنگ عمومی نیازمند توجه و اصلاح رفتارها و دیدگاه مردم در همه مسائل می باشد.
حجت الاسلام زارعی پور با اشاره به شروع فصل تحصیل و آموزش در مدارس، حضور مؤثر مسئولان در مدارس و پیگیری و پاسخ گوئی به مسائل و خواسته های آنان را در کاهش آسیب های اجتماعی مبتلا به این قشر مهم و مؤثر دانست و انجام مشاوره های اجتماعی توسط نهادهای مرتبط را در این زمینه ضروری و مهم عنوان کرد.
وی حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی که ریشه در باورها و اعتقادات و فرهنگ ما دارد را یک وظیفه عمومی دانست و برگزاری تجمعات و راهپیمایی مردمی و مساعدتهای مالی و انعکاس این موارد در فضای رسانه ای را مؤثر و برای رزمندگان جبهه مقاومت روحیه بخش دانست.
بخشدار سرفاریاب نیز با بیان اینکه فرهنگ عمومی ما بر گرفته و متشکل از خرده رفتارها و باید ها و نبایدها در زمینه های مختلف زندگی است افزود، دعوت و حضور معتمدین روستاها و مناطق مختلف شهر و بخش در جلسات شورا، برای تأثیرگذاری و اجرای بهتر تصمیمات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی می تواند کمک کننده باشد.
مجیدیان موضوع پیشگیری از وقوع و کاهش آثار آسیب های اجتماعی به صورت ریشه ای و اصولی توسط سازمان بهزیستی و دیگر نهادهای امدادی و فرهنگی و با روش ها مناسب را یادآور شد و بر حضور و فعالیت مؤثر همه مسئولین در جلسات شورای فرهنگ عمومی و اجرای مصوبات تأکید کرد.
وی با اشاره به انتظارات مردم در خصوص خدمات مناسب آژانس های درون شهری، بر لزوم ساماندهی و رعایت الزامات حداقلی از جمله تأهل رانندگان، خط دار کردن خودرو و دریافت پروانه فعالیت از شهرداری تأکید کرد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل (ع) سرفاریاب نیز با یادآوری و تأکید بر نقش و جایگاه مدارس در کنترل آسیب های اجتماعی با توجه به حضور قشر نوجوان و جوان در مدرسه و فراهم بودن زمینه آموزش های لازم در این محیط، پیشنهاد ایجاد قرار گاه کاهش آسیب های اجتماعی در سطح مدارس با عضویت مدیران، معلمان و مسئولین اجتماعی و فرهنگی در سطح بخش و برنامه ریزی برای فعالیت جدی آن را ارائه کرد.
ستوان یکم پاسدار مجید ویسی مدیریت دسترسی کودکان و نوجوانان به فضای مجازی را از مهمترین اقدامات برای کنترل آسیب ها و اثرات سوء بر افکار و روحیات این قشر عنوان کرد و در پایان نیز همراهی و حمایت مردم و مسئولین از مردم مظلوم فلسطین را مورد تأکید قرار داد و گفت: نقش آفرینی اعضای شورای فرهنگ عمومی و آحاد مردم در این زمینه و در شرایط کنونی که جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه به اوج خود رسیده مورد انتظار است.
در پایان جلسه بندهای زیر جهت پیگیری و اجرا مورد توافق و تصویب شورا قرار گرفت.
۱-فراهم نمودن برگزاری تجمع و راهپیمائی عمومی مردم در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت رژیم اسرائیل در سرفاریاب.
۲- پیگیری اجرای دقیق مصوبات شورا در جلسات قبل در خصوص برگزاری نشستها و جلسات مشاوره ای برای خانواده ها و اقشار مستعد در زمینه آسیب های اجتماعی
۳-برنامه ریزی و هماهنگی جهت حضور مسئولین مرتبط و ارائه آموزش با روش های مؤثر و مفید در مدارس برای آگاهی بخشی از اثرات و پیامدهای آسیب های اجتماعی.

(کپی برداری از متن و عکس بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد).

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.