کد خبر : 14412
دیدگاه‌ها برای برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب با محوریت ایام فاطمیه و آسیب های اجتماعی- بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 13:12
-

خبرنگار آقای طاعتی

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب با محوریت ایام فاطمیه و آسیب های اجتماعی-

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب با محوریت ایام فاطمیه و آسیب های اجتماعی-
برگزاری برنامه های معنوی و عزاداری در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س)، برکات و آثار فرهنگی زیادی در پی خواهد داشت که در تأیید این مطلب رهبر معظم انقلاب در جایی عنوان داشته اند، رزق و روزی معنوی خود را مدیون ایام فاطمیه می داند.

جلسه آذر ماه شورای فرهنگ عمومی بخش سرفاریاب با محوریت ایام فاطمیه و آسیب های اجتماعی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، امام جمعه سرفاریاب در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از حضور اعضاء، سالروز شهادت آیت اللّه دستغیب سومین شهید محراب را گرامی داشت و ایشان را از علمای بزرگ و اسوه توکل، تقوی، ولایت مداری و صاحب فضل دانستند.
حجت الاسلام زارعی پور توسل به ائمه معصوم (ع) و فاطمه زهرا (س) سرور زنان عالم را موجب سعادت دنیا و آخرت دانست و گفت: برگزاری برنامه های معنوی و عزاداری در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س)، برکات و آثار فرهنگی زیادی در پی خواهد داشت که در تأیید این مطلب رهبر معظم انقلاب در جایی عنوان داشته اند، رزق و روزی معنوی خود را مدیون ایام فاطمیه می داند.
وی با اشاره به لزوم توجه جدی و اقدام مناسب همه مسئولین در موضوع پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، برگزاری جلسات مشاوره را از روش های مؤثر در این زمینه عنوان کرد و افزود؛ سنین نوجوانی و دوره های دوم ابتدایی و اول و دوم متوسطه دانش آموزان، احتمال آسیب پذیری ناشی از مشکلات روحی و افکار انحرافی بیشتر وجود دارد که مراقبت بیشتری باید در خصوص این افراد بکار گرفت.
امام جمعه سرفاریاب همچنین با در اولویت دانستن شرکت در جلسات شورای فرهنگ عمومی برای مسئولین گفت: لازمه کار فرهنگی احساس مسئولیت جدی و داشتن روحیه جهادی است.
بخشدار سرفاریاب نیز در این جلسه پس از عرض خیر مقدم خدمت اعضاء و میهمانان جلسه، مشارکت فعال و همکاری تمامی مسئولین نمایندگی ها و ادارات بخش در برنامه های فرهنگی و ملی و مذهبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: طبق روال قانونی و هماهنگی های به عمل آمده، مسئولین ادارات بخش می توانند در زمینه کارهای فرهنگی و برگزاری جلسات در مناسبت‌های مختلف از مدیران شهرستانی حمایت های مالی را مطالبه کنند.
مجیدیان دانش آموزان را آسیب پذیر ترین قشر در برابر آسیب های اجتماعی دانست و با اشاره به وقایع غمبار چند مدت اخیر در سطح شهرستان که نشان از بالا بودن و گستردگی خطرات آسیب های اجتماعی دارد، افزود: برای تغییر این روند و جلوگیری از تکرار این وقایع، نیازمند اجرای برنامه ها و اقدامات فرهنگی از جمله مشاوره و تشویق مردم، خانواده ها و نوجوانان و جوانان به حضور در مراسمات و مجالس اجتماعی، فرهنگی و معنوی هستیم.
در ادامه جلسه و با حضور جناب آقای رضوی مسئول نمایندگی عتبات عالیات شهرستان چرام، جناب آقای فریدون محبی به عنوان مسئول نمایندگی عتبات عالیات بخش سرفاریاب معرفی گردید.
در پایان نیز بندهای ذیل جهت پیگیری و اجرا مورد توافق و تصویب قرار گرفت:
۱- برگزاری مجالس عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه از چهارشنبه شب در مساجد مختلف شهر سرفاریاب و روستاهای دره لیر و دهنو
۲- برگزاری برنامه راهپیمایی گلزار تا گلزار در شهر سرفاریاب در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)-
۳- برگزاری نشست های مشاوره ای با حضور متخصصین این حوزه و مسئولین فرهنگی در مدارس و مساجد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.