کد خبر : 14439
دیدگاه‌ها برای نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان چرام با موضوع آفت برگ خوار پاییزه – بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402 - 13:43
-

طاعتی

نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان چرام با موضوع آفت برگ خوار پاییزه –

نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان چرام با موضوع آفت برگ خوار پاییزه –
با توجه به شیوع آفت برگ خوار پائیزه در برخی استان های همجوار از جمله استان فارس، احتمال شیوع این آفت در استان و نهایتا شهرستان چرام نیز وجود دارد.

برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان چرام با موضوع آفت برگ خوار پاییزه –
به گزارش پایگاه خبری عصر کهگیلویه، در این جلسه که با حضور فرماندار و بخشداران شهرستان، معاون تولیدات گیاهی و مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان، اعضای شورای اداری و تعدادی از دهیاران در محل سالن فرمانداری برگزار شد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام به بیان برخی ویژگیهای این آفت اشاره داشت و گفت؛ این آفت یک آفت پلی فاژ یا همه چیز خوار است و میزبان های متفاوتی دارد.
حمزه امیری ادامه داد: با توجه به شیوع این آفت در برخی استان های همجوار از جمله استان فارس، احتمال شیوع این آفت در استان و نهایتا شهرستان چرام نیز وجود داشته و بنابراین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل داده شد که با پایش زمین های کشاورزی و منابع ملی بتوانیم این آفت را ردیابی و گزارشات نهایی را به سازمان و ستاد بحران شهرستان و نهایتا استان ارسال کنیم.
سید عبدالرحمن توفیقیان فرماندار شهرستان چرام نیز ضمن بیان برخی آثار سوء این آفت، گفت؛ با توجه به اینکه در این شهرستان درآمد اصلی مردم کشاورزی است اگر با چنین مشکلی مواجه شویم، اقتصاد مردم لطمه خورد و امیدوارم که با چنین مواردی مواجه نشویم. لذا ادارات مربوطه (جهاد کشاورزی ،محیط زیست ، منابع طبیعی، امور عشایر و سایر ادارات عضو ستاد بحران ) برای جلوگیری از ورود آفت اقداماتی نظیر پایش مستمر مراتع و اراضی کشاورزی را از طریق کارشناسان ادارات در شهرستان پیگیری و مرتب گزارش مربوط به رصد را اعلام کنند.
داریوش حصار معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه اظهار داشت: از فرماندار محترم و مجموعه کارکنان فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چرام و حضور اعضای ستاد مدیریت بحران جهت برگزاری چنین جلسه مهمی تشکر و قدردانی کردند و گفتند: آفت کرم برگ خوار پاییزی یکی از آفت های مهم و خسارت زا است که اخیرا با توجه به اعلام سازمان حفظ نباتات وستاد بحران کشوری و بحران استانداری در بعضی استان های کشور از جمله کرمان، فارس و هرمزگان مشاهده شده و استان ما با توجه به همجواری با استان فارس لازم است این آفت را رصد و بررسی کنیم.
حسین لایقی مطلق مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی، خصوصیات بیولوژیکی، اکولوژی و سیکل زندگی این آفت و همچنین روش‌های ردیابی و در نهایت در صورت مشاهده روش های مبارزه با این آفت را تشریح کرده و اظهار داشتند: خوشبختانه با توجه به اعلام سازمان مدیریت بحران کشور و حفظ نباتات، ستاد گیاه پزشکی استان فعلا این آفت در استان مشاهده نشده است.
وی خاطرنشان کرد: قرار شد با بررسی‌های میدانی و اقدامات علمی و عملی این آفت را ردیابی کنیم و بتوانیم اطلاع رسانی خوبی برای مردم داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.