کد خبر : 14580
دیدگاه‌ها برای عزاداری مردم ولایتمدار سرفاریاب در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)- بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 22:35
-

خبرنگار آقای طاعتی

عزاداری مردم ولایتمدار سرفاریاب در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)-

عزاداری مردم ولایتمدار سرفاریاب در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)-
در ادامه مراسمات ایام فاطمیه و در سالروز شهادت ام ابیها فاطمه زهرا (س) با حضور و تجمع در گلزار شهیدان دیرباز و پس از قرائت و هدیه صلوات و فاتحه بر مزار این شهیدان، با مداحی و نوحه سرایی آقایان ویسی و رهبر به سمت گلزار شهدای مرکزی راهپیمائی داشتند.

عزاداری مردم ولایتمدار سرفاریاب در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)-
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه خبری عصر کهگیلویه، مردم سرفاریاب در ادامه مراسمات ایام فاطمیه و در سالروز شهادت ام ابیها فاطمه زهرا (س) با حضور و تجمع در گلزار شهیدان دیرباز و پس از قرائت و هدیه صلوات و فاتحه بر مزار این شهیدان، با مداحی و نوحه سرایی آقایان ویسی و رهبر به سمت گلزار شهدای مرکزی راهپیمائی داشتند.
پس از قرائت صلوات و فاتحه در این گلزار، امام جمعه سرفاریاب در سخنان کوتاهی با تسلیت سالروز شهادت زهرای مرضیه (س)، به موضوع مهربانی و اخلاق حضرت زهرا (س) در زندگی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نعمت وجود پدر و مادر در زندگی برای هر انسانی تکرار نشدنی و غیر قابل جایگزینی است، یادآوری و توصیه می شود در رعایت احترام و ادب و محبت و مهربانی به پدر و مادر نهایت دقت و توجه را داشته باشیم. در مسیر راهپیمایی با برپایی ایستگاه صلواتی از طرف مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها از عزاداران پذیرایی به عمل آمد.

در مراسم شام غریبان حضرت فاطمه (س) که در مسجدالرضای سرفاریاب برگزار شد نیز، حجت الاسلام زارعی پور با بیان اینکه اصلاح خرافات و مقابله با هجمه ها و شبهاتی که دشمنان در دین ایجاد می کنند و پایبندی و استقامت بر باورهای دینی وجه بارز پیروی از ائمه معصوم (ع) است، افزود؛ طبق گفتار حضرت علی (ع) در نهج البلاغه که برگرفته از مفاهیم قرآن است، یکی از مهمترین وظایف مسلمانان و نشانه های ایمان، صبر و ایستادگی در عمل به احکام و دستورات الهی و دینی است.
وی همچنین از حضور و همکاری عموم مردم و مسئولین در مراسمات و مجالس عزاداری ایام فاطمیه تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه این مراسم نیز با مداحی و نوحه خوانی سید علی اصغر کشاورز، حاضرین به سینه زدند و با روشن نمودن شمع از بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(س) طلب شفاعت و عاقبت به خیری برای همه مؤمنین کردند و برای رفع گرفتاری و مشکلات و شفای بیماران دست به دعا برداشتند و در پایان مراسم نیز شرکت کنندگان بر سر سفره شام فاطمی که توسط خانواده باوند تدارک دیده شده بود میهمان شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.