کد خبر : 15097
دیدگاه‌ها برای سید محمد موحد و «عزتی» که خالی از «حکمت» و «مصلحت» است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 6:33
-

سید محمد موحد و «عزتی» که خالی از «حکمت» و «مصلحت» است

سید محمد موحد و «عزتی» که خالی از «حکمت» و «مصلحت» است

ازسری یادداشتهای مخاطبین عزیز یادداشتی از سیدرضاتقوی دوست عین مطلب ارسالی از مخاطب عزیز به این سایت خبری جهت ملاحظه مخاطبین منتشر میگردد «یَقُولُونَ لَئِنْ رَجَعْنَا إِلَى الْمَدِینَهِ لَیُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ ۚ وَلِلَّهِ الْعِزَّهُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَٰکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ …» با درایت و رهبری امام خمینی (ره) و استقرار نظام جمهوری اسلامی تحولی

ازسری یادداشتهای مخاطبین عزیز

یادداشتی از سیدرضاتقوی دوست

عین مطلب ارسالی از مخاطب عزیز به این سایت خبری جهت ملاحظه مخاطبین منتشر میگردد

«یَقُولُونَ لَئِنْ رَجَعْنَا إِلَى الْمَدِینَهِ لَیُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ ۚ وَلِلَّهِ الْعِزَّهُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَٰکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ …»
با درایت و رهبری امام خمینی (ره) و استقرار نظام جمهوری اسلامی تحولی اساسی در جامعه ایران به وجود آمده است. یکی از مهمترین دستاوردهای این انقلاب، نهادینه‌شدن نقش مردم در تعیین سرنوشت سیاسی و انتخاب مدیران در سطح عالی است. همه‌ی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رأی مردم انتخاب می‌شوند. بنابراین به درستی گفته‌اند که مجلس شورای اسلامی، خانه ملت ایران است.
در حوزه‌ی کهگیلویه‌ی بزرگ، نمایندگان همه‌ی ادوار، فراز و فرودهای بسیاری از سر گذرانده‌اند. یکی از نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی، سید محمد موحد معروف به سناتور است که همزمان با تحول فضای مجازی، واژه‌ی «عزت» را برای تبلیغات رسانه‌ای خود برگزیده است. ابهامات اساسی در این مفهوم تبلیغاتی وجود دارد که تیم فرهنگی و رسانه‌ای امیراتور جدید، متوجه آن نیستند. برای روشنگری و نقد عقلانی این واژه قرانی و سیاسی، به برخی از ابهامات اشاره می‌شود.
۱) در تاریخ هزار ساله روحانیت تشیع علوی هیچگاه از القابی همچون سناتور و مشابه آن استفاده نشده است. معلوم نیست سردرگمی فرهنگی تیم سیاسی جناب موحد به چه میزان است که اینگونه واژه برمی‌گزینند. چرا که نشانی از عزت در ۲۴ سال سابقه حضور در مجلس در کارنامه سیاسی چه پارلمانی او دیده نمی‌شود. لازم است تیم تبلیغاتی موحد بازنگری اساسی در فعالیت‌های خود به عمل آورند.
۲) آیا سید محمد موحد به معانی و اسباب نزول آیه ۸ سوره منافقون توجه و تدبر کرده که واژه‌ی عزت را برگزیده است و اصلا شأن نزول این آیه و آیات قبل و بعد همین سوره راحتما می‌داند؟ عزت در آیه ۸ سوره منافقون، پیروزی اهل ایمان بر شبکه اهل نفاق مثل عبدالله ابن ابی حتمی است. آیا تیم رسانه‌ای موحد، رقبای انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را منافق می‌داند؟!
۳) رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی در تبیین سیاست‌های کلی نظام، خطاب به کلیت دولتمردان سه اصل مهم عزت، حکمت و مصلحت را مبنای سیاست خارجی قرار دادند. اگر فرض را برا ین بگذاریم که عزت تبلیغاتی تیم رسانه‌ای سناتور از مبانی اصول دیپلماسی اخد شده باشد، چگونه نهی مطلق رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در تیم اجرایی را جناب سناتور رعایت نمی‌کند و اسم آن را مشاوره سیاسی می‌نهد؟ گویا سناتور کهگیلویه در اینجا به توریه سیاسی روی آورده است.
۴) سناتور چه تعریفی از عزت دارد؟ آیا عالیجناب نقش برجسته‌ای در بررسی لوایح و طرح‌ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از خود نشان داده است؟ در بررسی ۲۴ سال حضور در مجلس شورای اسلامی، کارنامه جناب سناتور تعریفی ندارد. پس چه همخوانی فرهنگی و سیاسی بین کارنامه منفی با واژه عزت وجود دارد؟
۵) ممکن است در فهم و نگرش سیاسی تیم قبیله‌ای جناب سناتور واژه عزت معانی‌ای غیر از نظریه‌ی مفسرین آیات قران داشته باشد «و لله العزه و لرسوله…». عزت واقعی در انحصار خدا و پیامبر و اهل ایمان است.
۶) آیا جناب سناتور عدم توسعه‌یافتگی کهگیلویه‌ی بزرگ و ۲۴ هزار جوان تحصیل کرده‌ی فاقد شغل را عزت می‌داند؟ بهتر نبود سید محمد موحد واژه‌ی متناسب با سناتور و امیراتور را برگزیند؟
۷) سید محمد موحد که خدمات چهار دهه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را خدمات خود می‌داند، آیا به مهاجرت اهالی قصبات و خالی از سکنه شدن روستاهای حوزه‌ی انتخابیه توجه کرده است؟ اگر آسفالت روکش جاده‌ی روستایی خدمات عالیجناب است، مهاجرت‌ها و خالی شدن روستاها هم یادگاراو است!
۸) اگر افراد کم‌تجربه در رقابت‌های ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به جای تأمل بر مسئولیت‌های نمایندگی، خود را در جایگاه ایفای نقش اجرایی معرفی کنند، شاید خیلی مورد نقد قرار نگیرند. اما موحد با سابقه ۲۴ سال حضور در مجلس تا حالا حاضر نشده است مسئولیت نماینده را با مردم حوزه‌ی انتخابیه در میان بگذارد.
۹) اهل اندیشه، برای مطالعه‌ی بخشی از تاریخ و حوادث کهگیلویه‌ی بزرگ، به خاطرات پارلمانی سلطانی بهبهانی مراجعه می‌کند، اما آن‌ها هیچ کارنامه‌ی مؤثر و مستندی از جناب سناتور در آرشیو مجلس شورای اسلامی پیدا نمی‌کنند.
۱۰) سیاست نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و انسجام داخلی، عزت، حکمت و مصلحت تعریف شده است، اما عزت جناب سناتور، خالی از حکمت و مصلحت شهروندان حوزه‌ی کهگیلویه‌ی بزرگ است.

سید رضا تقوی دوست
کارشناس معارف اسلامی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.