کد خبر : 15452
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 11:23
-

جوانترین زوج سرفاریابی به خانه بخت رفتند

جوانترین زوج سرفاریابی به خانه بخت رفتند
با توجه به مشکلات اقتصادی اگربه فکر جوانی جمعیت در کشور نباشیم در آینده با خطر کاهش جمعیت روبرو خواهیم شد.

همزمان با ۲۲بهمن ماه روزپیروزی انقلاب اسلامی، جوانترین زوج سرفاریابی به خانه بخت رفتند.

پایگاه خبری عصرکهگیلویه: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل شده است: «النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی؛ یعنی ازدواج سنت من است و هر کس از سنتم روی‌گردان باشد، از من نیست.» بی شک موضوع ازدواج و تشکیل به عنوان زیربنای گسترش جامعه از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است. اهمیت این سنت به قدری زیاد است که خداوند هم در قرآن کریم فرموده است: «و خلقناکم ازواجا؛ ما شما را جفت جفت آفریدیم.» خداوند در جای دیگر هم فرموده است: «و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الی‌ها و جعل بینکم موده و رحمه؛ از نشانه‌های خداست این که برای شما از خودتان جفت‌ها و همسرانی آفرید، تا در کنار آن‌ها آرامش یابید و میان شما دوستی و رحمت قرار داد.»

اما این سنت پیامبر که دوستی و مودت را در میان زن و شوهر به ارمغان می‌آورد، در دهه‌های اخیر تحت تأثیر پیچیدگی‌های شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه قرار گرفته است به گونه‌ای که امروزه مشکلات اقتصادی و البته موانع فرهنگی بسیاری بر سر راه ازدواج است تا آنجا که دیگر اولویت جوانان امروزی نیست. اما همین دور شدن از ازدواج که تشکیل دهنده نهاد خانواده است مشکلات بسیاری را به ارمغان می‌آورد که از جمله آن می‌توان به بی هدف شدن، نا امیدی، افسردگی و بی انگیزه شدن جوانان اشاره کرد. طبیعتا جامعه ای که در آن جوانان انگیزه و امید و هدفی نداشته باشد، آینده و امنیتی هم وجود نخواهد داشت.

زوج جوان سرفاریابی جهت حفظ سنت حسنه پیامبرگرامی اسلام(ص) اقدام به تشکیل خانواده دادند، ازمسئولین و نهادهای حمایتی انتظار داریم که جهت تشویق وترغیب جوانان به امر ازدواج،این زوج جوان را دریابند.

چرا که با توجه به مشکلات اقتصادی اگربه فکر جوانی جمعیت در کشور نباشیم در آینده با خطر کاهش جمعیت روبرو خواهیم شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
مهران بالیزیان سه شنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

خوشبخت بشین انشا الله

نظرات بسته شده است.