کد خبر : 4642
دیدگاه‌ها برای نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۵/۲۱) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 - 16:32
-

خبرنگار آقای طاعتی

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۵/۲۱) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۵/۲۱) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی، از مهمترین عوامل دخیل در ایجاد اشتغال مؤثر و دستیابی به شاخصه های اقتصاد مقاومتی بوده و این صنایع، به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی توسعه اقتصادی کشورهای مختلف نقش بسزایی دارند.

نماز جمعه امروز (۱۴٠۱/۰۵/۲۱) سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
امام جمعه سرفاریاب ابتدا خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی سفارش کرد و با ذکر روایتی از امام علی علیه السلام که فرمودند، در هر صبح و شام از خدا بترسید و از فریب کاری دنیا بر نفس خویش بیمناکـ باشید، پراخت و گفت: طبق فرمایشات مولا، ضرورت دارد که خداپرستان و فریب خوردگان دنیا برای کارگزاران دولت اسلامی مشخص شود.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه مباحث مربوط به اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده و تربیت نسل پاک گفت: سبک زندگی اسلامی برای یک خانواده این است که خانواده اهل دعا و نیایش باشد و وظیفه والدین است که فرزندان را با آداب دعا کردن آشنا کنند.
وی عنصر و رکن اساسی در قیام اباعبداللّه الحسین را دعا دانست و گفت: آن حضرت از ابتدای آن حرکت عظیم و تاریخ ساز تا آخرین لحظات حیاتشان با آن لب های خشک و عطش تشنگی دعا می کردند، لذا دعای امام حسین علیه السلام برای ما آموزنده است. همان دعاهایی که می گفتند: خدایا تو را حمد و سپاس می گویم بر اینکه ما را به نبوت گرامی داشتی و حقیت دین را به ما آموختی و ما نیز از اولین کسانی بودیم که برای آزادی انسان، اسقرار عدل و به خاک مالیدن بینی ستمگران پیام تو را دریافت نمودیم، مبادا آیندگان تاریخ از درک و فهم جنگ و قیام امام حسین علیه السلام دچار اشتباه شده و خیال کنند که ایشان دنبال قدرت و مقام بوده.
زارعی پور در ادامه به سخنی از امام حسین علیه اسلام که می گفت: خدایا می دانی که حرکت و قیام ما برای قدرت طلبی و مقام نبوده و فقط برای تو و در راه تو بوده اشاره کرد و گفت: این خود یک دعاست و از مهمترین درس های قیام اباعبداللّه علیه السلام همین، دعا است.
وی گفت: دعا باعث کسب قدرت می شود و خانواده را از حیرت و سردرگمی نجات می دهد و در واقع دعا یعنی ارتباط و اتصال انسان با خدا و حتی انسان لحظه ای که در اوج قدرت و پیروزی است، محتاج دعاست و باید با خدای خویش حرف بزند و از خدا یاری جوید و دعا برای ما انسان ها مسیر و راه را مشخص می نماید.
خطیب نماز جمعه سرفاریاب در خطبه دوم، یکی از مهمترین چالش های اقتصادی که جامعه در حال حاضر با آن روبروست را مسئله ی بیکاری دانست.
وی فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی را از مهمترین عوامل دخیل در ایجاد اشتغال مؤثر و دستیابی به شاخصه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و به نقش این صنایع، به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی توسعه اقتصادی کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: بنا به سخنان رهبر معظم انقلاب می طلبد که مسئولین ذی ربط برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط که عامل بی اثر کردن تحریم های بین المللی علیه ایران اسلامی و دریچه ای به سوی اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است، اقدام نمایند.
زارعی پور در ادامه به سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان، مردان سرافراز، اسوه صبر و استقامت در دفاع از کیان انقلاب اسلامی به میهن اشاره کرد و گفت: آزادگان ما با ایستادگی و بردباری نشان دادند که انسانیت، شرف، عزت وغیرت ایرانی بر زندان و شکنجه پیروز است و این روز را گرامی داشت.
وی همچنین با گرامی داشت روز مقاومت اسلامی، این روز را نماد پر ابهت و افتخارآمیز ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران جهان، در رأس آنها آمریکای جهانخوار و جنایتکار دانست و به شکست سیاست های آمریکا در منطقه ی غرب آسیا و در مقابل ایران به عنوان قلب محور مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: مقاومت اسلامی تنها راه آزادی جبهه مقاومت است.
زارعی پور در بخش دیگری از صحبت هایشان، قیام امام حسین علیه السلام در مقابل حکومت جبار اموی را بزرگترین درس مقاومت و ایستادگی بشریت دانست و به برخی از پیام های قیام آن امام حمام اشاره نمود.
ایشان در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که به نحوی در تأمین موقت آب شرب روستای دهنو اسلام آباد سرفاریاب تلاش کردند، گفت: علیرغم توصیه ها و تذکرات مکرر به مسئولین در مورد رسیدگی به مشکلات آب شرب شهر سرفاریاب و روستاهای تابعه، هنوز مشکلات زیادی، در این زمینه وجود دارد و امیدواریم که مسئولین در کمترین زمان ممکن به این مسئله مهم و مشکل مردم رسیدگی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.